hoe krijg je sporen uit fl7 naar een mixer

wat ik zelf wel es gedaan heb met een Reason ofzo, wat dan ook wel mogelijk is met een FL, is simpelweg meerdere sporen mixdownen als wav (gewenste audiotrack solo-en en saven als audiofile 1 voor 1) en vervolgens die losse audiosporen weer verder bewerken in Cubase.

kan ook multitracken dan in Cooledit en vanuit daar verder gaan.

met reason deed ik t als kale audiotracks, geen effecten niks, dat deed ik in cubase.

als je eenmaal die losse audiosporen hebt kan je ze in elk gewenst programma zetten en op die manier multioutputs aansturen en weer bouncen naar waar je maar wilt.

hoop dat je hier wat mee kan.
 
Je hebt een optie bij het renderen in FL. "split mixer tracks" Dan rendered FL de verschillende tracks van de mixer in apparte Wavebestanden. Eventueel zet je de effecten af.
Ook erg handig als je een nummer hebt gemaakt en je wilt een remix van maken.
 
in de mixer (F9) kun je de verschillende kanalen routen naar verschillende outputs. Je moet dan wel meedere outputs beschikbaar hebben.
 
Je kan idd spoor per spoor gaan bouncen en die dan nadien in een ander daw gaan afmixen zoals hierboven al aangegeven. FL kun je ook via rewire gaan koppelen aan je daw waarin je gaat afmixen, hierdoor kun je elk spoor gaan routen naar een apart spoor in je daw ( ik weet niet of rewire met cooledit werkt maar dit werkt perfect in cubase-protools-etc... ). Het is beetje gek om analoog te gaan uitsturen terwijl je dit gewoon intern kan via rewire.

Cheers
B
 
rewiren kan natuurlijk ook, zou t dan wel in cubase doen.

maar met audiosporen zitten weer andere voordelen aan.
kan er dan weer allerlei dingen mee uithalen, stukjes knippen rearrangen, dingen wat je met een synth niet kan doen.
en bespaart een hoop cpu
 
onderaan je mixertrack bij elke mixertrack een andere out kiezen. ik ga er wel van uit dat je dan even veel asio kanalen * 2 hebt dan je mixertracks wilt hebben. indien je niet genoeg kanalen hebt kan je nog subbussen... be resourcefull.

ow ja en despite dat ik dit weet. ik vind het een hoop bs over mindere kwaliteit. de renderer, dat misschien. de oplossing is dan opnemen wat je hoort en dat terugsturen: het oorspronkelijke manuele bouncen.
 
Back
Top