E-mu Proteus defect

1.8GT87

Numanoid
Lid sinds
12 Maart 2008
Berichten
2
Ik heb een E-mu proteus gekregen. Kan misschien naar de vuilstort maar ik zou hem ook graag willen repareren. Vermoed dat het komt door een defecte stroom verdeler. Aan het digitale gedeelte kan ik niet zoveel zien. Is er iemand die een schema heeft van dit apparaat. Iemand wat tips?
Of is het gewoon niet de moeite waard?
Zitten er nog interessante onderdelen in voor zelfbouw instrumenten?
 
volgesn mij is t altijd nog wel wat waard, schermpje, onderdeeltjes enzo

meestal gaat inderdaad de voeding stuk
 
Bij mijn proteus is inderdaad ook de voeding stuk gegaan.
Ik heb dit opgelost door er een externe schakelende voeding aan te hangen welke de juiste spanningen gaf.
 
Ik heb een E-mu proteus gekregen. Kan misschien naar de vuilstort maar ik zou hem ook graag willen repareren. Vermoed dat het komt door een defecte stroom verdeler. Aan het digitale gedeelte kan ik niet zoveel zien. Is er iemand die een schema heeft van dit apparaat. Iemand wat tips?
Of is het gewoon niet de moeite waard?
Zitten er nog interessante onderdelen in voor zelfbouw instrumenten?

is de proteus vintage '?

Synthforum » Synth Hardware » Vintage » E-mu Proteus defect

ofzeurk nu
iig is een arck - romplayer best lastig te repareren ,..
weinig analoogs aan - of parts dieje kan vervangen ja t hele board- voeding ofso ,...nou is een proteus niet de duurste ..dus

ik zou m iig niet laten maken ,...eregens ..kost meer dan plezier oplevert
je koopt tegenwoordig een extreme lead ,..van emu ...barstensvol met arp-filters -sounds voor 140 ofso
 
Wanneer is een synth vintage te noemen?
Is een DX-7 vintage?
Of een D50?
Poly 800 dan mischien?
Of is een synth alleen dan vintage als er geen midi opzit?

Een proteus 1 wordt al enige jaren niet meer gemaakt en dus valt ie wat mij betreft onder vintage hardware.
 
Back
Top