Reparatie E-mu Emulator II

debob

Ouwe rot
Lid sinds
13 november 2009
Berichten
539
Ik ben op zoek naar iemand die ervaring heeft met reparatie van een E-mu Emulator II. Er hebben al meerdere mensen naar gekeken maar het defect is nog niet getraceerd.
Wat ik al weet:
- de voeding is nagekeken en werkt naar behoren, al wordt ie wel wat warm.
- waarschijnlijk is er wat ram defect
- een van de floppydrives is slecht, dit op zich geen probleem ivm evt. inbouw floppyemulator als de rest ook weer werkt.

De EII blijft hangen in de bootprocedure, is ook getest met een werkende floppyemulator. Gevolg is de melding "boot in progress" en de softwareversie die aan het laden is en daarna reageert het apparaat nergens meer op.
Ik heb een vermoeden van een digitaal probleem of de floppycontroller oid al is dit een wilde gok, daarom graag iemand met ervaring met EII reparaties.
 
Heb je al de RAM getest met de eprom EMU II debug eprom, met een terminal emulator kan je dan je RAM testen.
 
Volgens mij heeft de reparateur dat gedaan, daar kwam uit dat er wat ram stuk was. Maar dat is niet het probleem van het niet kunnen opstarten.
 
Wrm niet? Os wordt toch in ram geladen en zal dus bij kapot ram blijven hangen in boot. Of heeft os andere ram?

En ik ben een leek verder. Dus als ik wat doms zeg hoor ik het graag :)
 
De EII blijft hangen in de bootprocedure, is ook getest met een werkende floppyemulator. Gevolg is de melding "boot in progress" en de softwareversie die aan het laden is en daarna reageert het apparaat nergens meer op.

Beterschap!

ik heb behoorlijk veel ervaring met de reparatie ven een EII.
alleen lig ik nu zelf voor langere tijd in de lappenmand.

Beterschap!
 
Back
Top