[NIEUWS] Yamaha Motif XS Rack

KeyboardMaster

Ingeburgerd
Lid sinds
9 juni 2007
Berichten
96
Locatie
ZLD
Voor de mensen die niet de toetsen, maar wel de geluiden willen :P.

Inspiration can strike at any time, but there's no need to wait for it. The new MOTIF-RACK XS is packed full of inspiring sounds, exciting rhythms and expressive control that spur your creativity to new heights - any time, any place.

The compact MOTIF-RACK XS gives you an enormous selection of Voices based on the popular,professional-level MOTIF XS, studio-level effect processing,five real-time Control Knobs for tweaking 20 different parameters as you play,a wide-ranging library of convenient Multi-part presets,thousands of automatic Arpeggios at your fingertips, and seamless hardware/software integration.

Never before has such comprehensive control, music-making versatility andsheer sonic power been combined in such a small, easy-to-use package.This little powerhouse has all you need - effectively doing the workof several tone generators and processors.Simply hook it up to a laptop or a keyboard workstation and you've got an entire studio's worth ofsounds and effects at your fingertips - plus a whole world of inspiration you can tap into.

The MOTIF-RACK XS features:
• Wide range of dynamic and authentic Voices - total of 1,152 Voices and 65 Drum Kits
• Powerful Arpeggio function - simultaneous playback of four types, total 6,633 available
• Five real-time Control Knobs, for adjusting the sound as you perform or record
• Convenient, intuitive editing of all settings from computer with MOTIF-RACK XS Editor
• Full integration with the popular Cubase series audio/MIDI recording software

Klik <hier>...

index_photo_new.jpg
 
Ziet er goed uit!
Bizar veel synth voor 1U. Proggen is bijna niet meer te doen zo lijkt me.

Gelukkig is die mLan optioneel. :D
 
Tsjonge, dit is ECHT vers nieuws! Probeer even de retailprijs te achterhalen via Google, maar op dit bakkie krijg je nog nagenoeg geen hits!

Wel gaaf trouwens, lijkt me een mooie upgrade voor mij MO6! Hoop alleen wel dat ie niet erg veel duurder dan de ES rack (ongeveer €1200) gaat zijn...
 
Tsjonge, dit is ECHT vers nieuws! Probeer even de retailprijs te achterhalen via Google, maar op dit bakkie krijg je nog nagenoeg geen hits!

Wel gaaf trouwens, lijkt me een mooie upgrade voor mij MO6! Hoop alleen wel dat ie niet erg veel duurder dan de ES rack (ongeveer €1200) gaat zijn...

Denk maar snel aan ongeveer €1400-1500...
 
Ik ga hem op zeker kopen ook, maar jammer dat deze een stereo out minder heb dan de ES rack :(
MLan is voor mij geen optie, of ze moeten dat gewoon Adat compatible maken ofzo.
Extra Videokaartje 20" touchscreen erachter en je kan editen zoveel je wilt :)

Misschien hou ik gewoon me ES rack er wel naast dan
 
ik ben er ook erg blij mee, want ik zag er toch wel tegen op mijn yamaha s90es er voor om te ruilen tegen een x8. Dit is vele malen beter, nu kan ik die gewoon houden.

ik ben zeer blij met dit bericht dus :)
 
MLan is voor mij geen optie, of ze moeten dat gewoon Adat compatible maken ofzo.

Adat zou wel cool zijn ja.
 
Alleen een beetje jammer dat er geen opslagmedia kunnen worden gebruikt. Usb stick of SD was wel leuk geweest.
 
Viel me op dat de motif ES rack massaal op MP gedumpt wordt.
Dus als je die nu wilt verkopen dan ben je al te laat, de prijzen zijn al zwaar gedaald.

Maar die rack XS is toch al lang leverbaar?
 
Ik heb hem sinds dag 1 dat ie leverbaar was in Duitsland, daarna is ie even niet leverbaar geweest een aantal weken geloof ik :o:

Ik ben er zeer tevree, vol met goede gevarieerde sounds die Voice Articulations tov de ES zijn ook goed.

De editor werkt als een tierelier naast Logic...ik had liever een AudioUnit gehad maar ja dat zit er even niet in, omdat Yamaha samen met Steinberg die Cubase AI erbij doet.

Geld meer dan waard.
 
Viel me op dat de motif ES rack massaal op MP gedumpt wordt.
Dus als je die nu wilt verkopen dan ben je al te laat, de prijzen zijn al zwaar gedaald.

Maar die rack XS is toch al lang leverbaar?


Daarom was ik iets eerder hehe...
 
ja net als ik met me Mac en Logic Studio, maar de standalone editor werkt prima alleen TI is beter natuurlijk, we worden niet benadeeld, maar wel achtergesteld :)

Ik vind het wel jammerlijk dat het alleen voor Cubase opgaat en niet voor de andere DAWs, wel logisch als ze een exclusief kontrakt aangaan met Steinberg om er een aparte versie van Cubase bij te doen. Maar ja, ik wist van te voren dat alleen die studio intregation voor Cubase was, desondanks ben ik zeer tevree nog steeds ermee.



Er komt een VST aan begreep ik voor de Motif XS
 
Geinig muziekje herr von haulshoven. :)
 
etwas "spielerei" om de motif te leren kennen.
stelt eigenlijk niks voor, pak een multi, zorg dat de eerste 4 voices op hetzelfde mididkanaal reageren en dan wat van die witte en zwarte toetsjes indrukken. 8>
 
HEER Haulshoven..FRAAI....

vraagje..van een niet zo deskundige motif ge-interesseerde...is dit gewoon een standaard al door Yamaha mannetjes en vrouwtjes van de RD afdeling ingeprogrammeerde multiset-up zodat je lekker meteen kunt gaan spelen als de Motif uitgepakt en aangesloten is.
zodat je niet door al die klanken heen moet om zelf wat passende ensembles te cre-eren..?
...Of moet je die multi's nog zelf samenstellen...

En zijn de geleverde multi's en individuele sounds nieuw of anders dan in de bestaande gewone Motifs...?
 
Back
Top