Soundcraft Ghost repareren...iemand tips?

ja, dit is een behoorlijk vervelend en altijd weer terugkerend typisch soundcraft ge-eikel. wat bij veel live soundcraft gebruikers gebeurd, is dummy's in de inserts proppen. zo voorkom je corrosie, en gaat het wat langer goed dan anders. toch zal je er altijd weer tegenaan blijven hobbelen...

reden om geen soundcrafts meer te kopen, tenzij je het leuk vind om regelmatig een hete bout in je tafel te rammen :frons:
 
reden om geen soundcrafts meer te kopen

Ieder zijn mening, maar ik kan me hier niet in vinden. Ik vind de voordelen absoluut zwaarder wegen dan dit nadeel. Alleen de klank en de EQ al. Daar komt bij, dat in mijn S200b het probleem ook niet voorkomt, dus het is niet per definitie een probleem bij iedere Soundcraft.

Ik baal ook van de tientallen schakelaars die ik nog steeds vervangen moet, maar ik doe het graag. Het blijft ondanks de moeite veel mengtafel voor je geld.
 
ik bedoelde het dan ook vooral in een live omgeving, daar moet alles het gewoon doen. in de studio kan je nog wel om dingen heen werken, maar technici worden wat sneller chagrijnig ;)
 
ik bedoelde het dan ook vooral in een live omgeving, daar moet alles het gewoon doen. in de studio kan je nog wel om dingen heen werken, maar technici worden wat sneller chagrijnig ;)

Tja, live moet je gewoon met iets goeds en ook representatief komen aanzetten. Je zal dan ook vaker wat grondiger onderhoud moeten uitvoeren en/of je tafel in het geheel moeten vervangen. En een live-tafel heeft natuurlijk ook veel meer te lijden. Maar zo heeft ieder merk toch wel wat? Ik vind het voordeel van de Soundcraft die ik heb (en uit een theater of zoiets komt) dat hij na dik twintig jaar nog steeds geen kraakje of tikje geeft in één van de faders of potmeters. Dat zal bij andere merken misschien weer anders zijn.

Verder vind ik de tafel in zijn geheel oerdegelijk. Maar misschien dat ik de nadelen niet zie, omdat ik er zo gek op ben. Een beetje te vergelijken met de Alfa Romeo-liefhebbers die alleen maar praten over hoe superieur hun auto rijdt en oogt, terwijl alle klokken verkeerd uitslaan, de motor bij één druppel afslaat, alles rammelt en loslaat, etcetera.

:dj:
 
ik weet niet of t ook voor de andere nieuwere tafels op gaat maar op de lx7 type 2 zitten standaard neutrik jack inserts

heb soundcraft een keer gemailed over dit probleem en toen ontkende ze t en zou het gewoon komen door veel gebruik en slijtage, maar er dan toch wel even bij vermelden dat ze tegenwoordig neutrik zijn gaan gebruiken (op de nieuwe lx7 iig)..
 
ik heb al heel wat keren souncraft gerepareerd.
je kunt rustig stellen dat alles wat na de modulaire versies ( 400b, 200B)
gemaakt is op z'n zachtst gezegd mechanisch nogal brak is.
bijvoorbeeld haaks hard gemonteerde printen met alle inserts en in/outputs erop, is gedoemd om stuk te gaan.
verder is de kwaliteit van de gebruikte chassisdelen chinees, en bij inserts ga je dat merken. ( uitvallende kanalen enzo)
kortom, soundcraft is niet meer wat het geweest is en zal het ook wel niet meer worden, eigenlijk om te huilen dus.
maar nie getreurd, alle merken hebben er tegenwoordig last van. is dus geen soundcraft euvel, maar naar het schijnd meer iets waar we mee moeten leren leven, althans, als je van de opinie van de fabrikanten uitgaat.
( mixer van 6000,- net 2 jaar oud, rot? dan koop je toch een nieuwe?!!)
ik zou de koe bij de horens vatten en alle inserts zo maken als het hoort, met een schakelaar, dus niet op het chassisdeel schakelen, gaat altijd fout. en meestal als je er net niet op zit te wachten.
groeten,
jeroen
 
Back
Top