s950 aangeboden gekregen

Nou weet ik weer niet wat wordt bedoeld met een "trackertje", dus dat is dan weer een gebrek aan MIJN opvoeding waarschijnlijk :D Iemand?
 
kheb bv een hoop ideen met sampling aleen laat de uitvoering vaak de wensen over hihi,..lui/ tog ...sample drempel vrees b!

ala mn oberhiem dpx moest een sp12/1200 soort van vervangen
dan wel doormiddel van sampling via mn ensoniq mirage
http://www.gweep.net/~shifty/music/mirage.html

nog niet veel van gekomen ...
zo wilde ik ook aan t roland s330 / 550 sampling verhaal beginnen
vanwege de fyne roland library en cheapass samplers tegenwoordig


aleen de asrx is nog wels in gebruik

iig cristov de s950 is een klassiekertje
met de juiste samples erin [check de 2.5 mb upgrade ]
hebbie een fyne machiene

ik zou niet willen aan raden om synthese hier op te leren
is verwarrend/ lastiger dan een standaard synthje met knoppen ,..vindtik
is toch egt wel menu graven en weten waar wat zitb

belangrykste = dat ie "klinkt "
goede filters ,..
thats it

bv ik wil een s612 4 mn ax60 pasterby dmv een cable insert
lijkt me een lol combie


sc7
:doei:
 
haha ja tis inderdaad kans uit duizenden.

iemand gewoon nog andere s950 tips? is t OS bijvoorbeeld nog te krijgen ofwat? Voor t geval dat de floppy de reis uit Noorwegen niet overleefd. gebruiktips etc, alles is welkom! heb amper ervaring met hardware samplers namelijk

Ik las laatst iets over "tapping the red"
Oversturen en gainriden met je kanaalstrip, maar dan met een s950
Dus gain omhoog terwijl je het volume omlaag haalt ofzo voor het opnemen.
Zodat het geluid tegen het rood aanspringt.
Premier schijnt dit te doen.
 
Ik las laatst iets over "tapping the red"
Oversturen en gainriden met je kanaalstrip, maar dan met een s950
Dus gain omhoog terwijl je het volume omlaag haalt ofzo voor het opnemen.
Zodat het geluid tegen het rood aanspringt.
Premier schijnt dit te doen.

boys tis digitaal ....
en asje digitaal over stuur ist signaal afgevlakt
dus weg dynamiek


de wave wordt dan minder puntig ...een analoge vca kan dat wel
volgens mij zitten er geen analoge filters in de s950

opnemen altyd wel netjes 0 db doen

:geslaagd:
 
Verder nog iemand tips of iets?

http://www.synthwiki.nl/index.php/Hoofdpagina :)

Bv hoe maak je drumssounds zwaarder op zon ding etc.

Van vinyl opnemen terwijl je vinyl op hogere snelheid draait dan eigenlijk de bedoeling is. Dan gebruik je de sampler om die sample weer lager af te spelen, dat geeft een behoorlijke hoop "grit".

Niet bang zijn voor een beetje oversturen overigens, Kanye (om maar even een fout voorbeeld te noemen) knalde ook alles hard z'n MPC in.
 
oke hij staat er nu! t geluid is wel heeeel typisch te noemen, heb dr loopje doorheen getrokken en ik ben dr blij mee. Al goede stap in de richting die ik zoek, wellicht nog wat analoge effectjes halen om t nog smeriger te maken (distortion ofzo).

Ben nu een beetje door de handleiding heen aant werken, maar t hard opnemen of meer de output hard krijgen bij t terug opnemen naar mn pc is nog even uitvogelen.

Apparaat was ook in heel goede staat, geen krasjes op t frontje ofzo, alleen wat vuil wat met een doekje en schuursponsje droog te verwijderen was

zijn er nog aparte fora's of sites die ik in de gaten moet houden? nog tips. Ik moet zowiezo t geheugen nog uitbreiden
 
Fijne machine. Ik heb er ook eens een voor 50 euro gekocht.
Hij is erg snel om mee te werken. Nog wat loze tips.
Probeer eens verschillende bandwidths for samples.
Ook het finetunen van samples wordt wat makkelijker als je het een octaaf lager doet. Wordt alles een stuk strakker van..
Wil er eigenlijk ook wel weer 1..
 
Dat mutec spul is altijd wel goed
heb in mn 2000 oa die mutec outputboard

die heb ik ook, defect en krijg geen commentaar terug van die lui. de noodzaak is weg overigens, heb dat al paar jaar geleden opgegeven.

Stomme vraag mischien,... heeft iemand nog een scsi board voor de 950 liggen ?:P
 
Heb ik ook een keertje naar gezocht. Vond er eentje op ebay. Waren een paar idioten aan het bieden, ging voor honderden euro's de deur uit.....
Ik ben ook wel geinteresseerd in
scsi, maar dan moet het wel normaal blijven. Op het moment dat de uitbreidingen duurder zijn dan de synth zelf klot er iets niet helemaal.....
 
Weet niet of dit nog steeds zo is met de S950...maar dit was de eerste sampler waar ik muziek mee begon te maken (destijds nog voor zo'n 4000 gulden gekocht)....maar ik iriteerde mezelf altijd enorm dat als je een loop maakte deze altijd een tik had op de knip ervan.

Dit kon je dan grotendeels wel opvangen via wat getruuk met filters of de attack...maar dat maakte het nooit perfect.

Denk dat deze sampler dan ook meer geschikt is voor single shot sampels....of ze hebben een oplossing gebracht via een firmware update.
 
Weet niet of dit nog steeds zo is met de S950...maar dit was de eerste sampler waar ik muziek mee begon te maken (destijds nog voor zo'n 4000 gulden gekocht)....maar ik iriteerde mezelf altijd enorm dat als je een loop maakte deze altijd een tik had op de knip ervan.

Dit kon je dan grotendeels wel opvangen via wat getruuk met filters of de attack...maar dat maakte het nooit perfect.

Denk dat deze sampler dan ook meer geschikt is voor single shot sampels....of ze hebben een oplossing gebracht via een firmware update.

Ik vind die auto loop-finding feature niet echt super werken inderdaad, maar als je geduld hebt kan je met de hand echt wel naadloze loops maken hoor. Het is soms even zoeken, maar dat hoort er natuurlijk gewoon bij :)
 
nu praktisch een jaar verder en ik moet zeggen dat ik dr heel weinig mee gedaan heb, maar dat daar binnenkort verandering in komt...ik merk van mezelf dat als ik een pc heb staan met cooledit dat ik t geduld niet heb om iets via die bak te gooien, t plan is om na de zomer gewerkt te hebben een mpc 1000 of 2500 te halen en dan de pc puur voor recording te gebruiken

zal de s950 dan voornamelijk OF voor drums gebruiken (als ik de 1000 haal ivm beperkt aantal outputs) of als iets waar k mee sample en daarna doorsample in de 2500, even kijken nog

laatst filmpje gezien van iemand die allerlei vette basjes kon maken met test program nadat ik dr wat over las op synthforum, zelf ook mee begonnen maar is lastig, maar wel erg interessant! scheelt weer geld voor een bassmodule hehe. Iemand hier meer info over of tips?
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top