Heb ik nog een mixer nodig als ik Logic studio 8 heb?

Eugeneji

Ingeburgerd
Lid sinds
20 februari 2008
Berichten
44
Hallo allemaal,

Ik heb 2 maanden terug Logic studio aangeschaft. Mijn vraag is heb ik hiernaast nog een Mixer nodig om zelf te kunnen produceren?
 
Beetje de vraag wat je wilt gaan produceren? wil je complete bands gaan opnemen? of productie met alleen soft synth. Beetje specifieker wat je er mee wilt gaan doen.
 
Nee hoor, als je een goede audio interface hebt kun je je monitors hier rechtstreeks op aan sluiten (als ze actief zijn, anders moet je er nog een versterker tussen zetten).

Mixen doe je gewoon helemaal in Logic, en als je latency laag genoeg is kun je de 'software monitoring' gebruiken zodat je live instrumenten in kunt spelen.

Toch hebben veel mensen voor het gemak nog een klein mixertje, een Mackie Big Knob of Samson C-Control oid. Het is toch altijd fijner om je master volume snel te kunnen muten/dimmen. Bovendien kun je hier je koptelefoon en andere losse apparaten zoals CD-spelers, draaitafel etc. op aansluiten.

Ook kun je een mengtafel gebruiken omdat je liever met knoppen werkt, of omdat je het geluid van de tafel erg mooi vindt. Bepaalde geluiden zijn erg lastig om alleen met software voor elkaar te krijgen.
 
In principe niet. Als je externe gear hebt, heb je uiteraard wel een (multi-)input kaart nodig.
 
Ik wil eigenlijk zelf muziek maken door insturementen te gebruiken uit logic studio en de melodietjes te bespelen met mijn midi keyboard, daarnaast speel ik ook trommels uit India (tabla) die wil ik dan ook bij mijn nummer opnemen en eventueel andere zangers en insturmenten die live gespeeld worden.

Ik heb nu op dit moment een midi keyboard, Imac, Logic studio dus en omdat ik pas mee begin sluit ik me pc aan op mijn stereo set om zo me geluid uit de stereoboxen te krijgen.

Daarom vroeg ik me af heb ik hiernaast een mengtafel of een mixer nodig?

Ik wil namelijk later als ik alles goed onder de knie heb zelf live op te treden en misschien als dj ergens op feesten te draaien.

Alvast bedankt
 
tuurlijk heb je geen mixer nodig maar wel een
interface met veel i/o's

motu24/io bv!

die inputs en outputs kun je routen in logic zoals je wilt.
 
inderdaad, meet een beetje nadenken over je 2e post, geeft he

je hebt niet perse een mixer nodig in jouw geval. als je tabla en zang op wilt nemen, heb je in ieder geval een audio interface nodig met microfoon ingangen.

een motu 24io is ook zeker niet nodig, waar heb je 24 in en uitgangen voor als je die niet zal gebruiken !
een motu ultralite bijvoorbeeld, 2 mic inputs, nog een aantal line in- en outputs... een zeer stabiele FW interface die goed klinkt.

eventueel zou je een losse controller daar nog bij kunnen kopen om bijvoorbeeld faders en draaiknoppen in logic wat 'fysieker' te maken - dit werkt vaak wel een stuk lekkerder.

maar een losse interface zoals een motu is sowieso aan te raden. zal je echt geen spijt van krijgen.
 
Kan iemand mij uitleggen hoe je alles doet route in Logic?


Ik wil graag mijn hardware synth (Nord Lead 2x) in logic hebben.

en die meteen over de speakers laten horen. voorheen in Ableton live kon dit.

maar hoe doe ik dat in logic?

ik gebruik logic studio 8 en een muto 24 i/o kaart met mac pro.
 
In principe heb je geen mixer nodig inderdaad. Ik heb zelf een hdsp van rme en daarbij moet je dus in total mix software het volume regelen en tevens in cubase/logic. Dat is een week leuk, en daarna pleur je er een mixer tussen zodat je total mix gewoon alles open kan laten staan, en alleen mixer voor volume gebruikt Stukken handiger.
 
Maar kan ik dat ook zonder mixer doen?

dus alles digitaal op de computer mixen?

ik wil mijn nord lead door logic halen en logic stuurt dat weer naar de monitors toe.

kan dit zonder mixer?
 
Maar kan ik dat ook zonder mixer doen?

dus alles digitaal op de computer mixen?

ik wil mijn nord lead door logic halen en logic stuurt dat weer naar de monitors toe.

kan dit zonder mixer?

jazeker, gewoon een input fader (object) gebruiken.
 
jazeker, gewoon een input fader (object) gebruiken.


Waar kan ik die vinden:stupid


normaal in ableton live kon ik makkelijk het kanaal op in zetten en ik hoorde hem al. zo kon ik mooi mijn (Hardware)effecten route ect hoe ik wilde.

maar nu is het nog allemaal nieuw voor mij.
 
Maar kan ik dat ook zonder mixer doen?

dus alles digitaal op de computer mixen?

ik wil mijn nord lead door logic halen en logic stuurt dat weer naar de monitors toe.

kan dit zonder mixer?

Op een instrument track in logic kun je een external instrument plug-inn inladen.. daar kun je het midi kanaal invoeren van je nord en de audio inputs.
Dan kun je hem bvespelen als een softsynth zeg maar.

Staat vast ook in de manual
 
maar nu is het nog allemaal nieuw voor mij.
Iedereen heeft het moeten leren.

Maar heeft Logic geen tutorials waar je zelf kan leren hoe ea werkt binnen Logic?
 
Back
Top