Betaalbaarste midsweep EQ

bikkel

Everything is on the One
Lid sinds
14 november 2001
Berichten
12.715
Locatie
Utrecht
Ik heb een beperkt aantal bakkies die ik om en om aansluit en meestal sample. Ik zoek een EQ echt om als een filter in te zetten, kicks te distorten en te vervormen etcetera. Ik heb nu een beperkt Behringer mixertje zonder midsweep en ik mis het enorm. Maar ik heb geen zin om een 16 kanaals mixer te halen vanwege de geringe plek die ik heb. En van die losse kanaalstrips zijn echt peperduur omdat dat allemaal high end is.

Dus ik heb iets van 6-8 kanalen max nodig waarvan 2 met een goede midsweep. Goede routing opties zijn ook handig vanwege doorlussen etcetera.
 
Mijn Boss Metal Zone gitaar pedaal heeft mid sweep en distortion in 1 :)
Als je interesse in Eurorack hebt kan je kijken naar clones van de Mutable Instruments Shelves module, dan kan je via CV de midsweep aansturen.
 
Ik heb dees rechtop in een rack staan. Heeft 6 aux sends, mix matrix 2 bussen en master en mid sweep op de 2 stereo kanalen en low/high mid sweep op de mono kanalen.
Is echt een goed klinkende mixer. Maar wellicht wat groot voor je.

De Soundcraft K1 heeft een lekkere sound.
Heb wel alle caps verniewd en een andere voeding gebouwd.
Ik kon geen andere tafel vinden die kompact was en een goede eq had.
Dees is dus wel een aantal stappen beter dan de Mackies.

1696344303802.png



Voor een goede eq zou ik voor een parametrische EQ gaan.
Dat is een heel belanrijk stukje studio spul.

TC ELECTRONIC 2240 is bv dual 4x band.​

Maar zit ook een pre-amp in die je goed kan oversturen.​

 
Laatst gewijzigd:
Wat is je budget ? Ik heb allerlei spullen staan die voldoen aan je wensen. Van 1 unit 19 inch dubbele para EQ tot kleine mid sweep mixers.
 
Ik heb net in de kast gekeken en beschikbaar:
- ARX multiQ (Sonus PEQ 6 onder een andere naam). 19 inch 1 unit hoog, 6 part sweep EQ met Q en individuele ins en outs.
- LA EQX2 - stereo (of 2x mono) parametrische EQ met Q in 19 inch 1 unit formaat.
- Spirit Folio 12/2 mixertje met sweep.
 

Attachments

  • folio12-2.jpg
    folio12-2.jpg
    70,2 KB · Bekeken: 75
  • photo_5828135269528878941_y.jpg
    photo_5828135269528878941_y.jpg
    66,6 KB · Bekeken: 77
  • EQX2_1.jpg
    EQX2_1.jpg
    275,3 KB · Bekeken: 73
En nog 2 stuks Audient ASP 131 mono grafische EQ's met ingebouwde (tilt) filters:
 

Attachments

  • photo_5828135269528878945_y.jpg
    photo_5828135269528878945_y.jpg
    171,4 KB · Bekeken: 53
Verder heb ik nog 3 behringers, een spirit folio SX en yamaha mg16/6fx staan. Meerkanaals 19 inch mixers zijn dat dus wat groter qua formaat.
 
Ik heb een beperkt aantal bakkies die ik om en om aansluit en meestal sample. Ik zoek een EQ echt om als een filter in te zetten, kicks te distorten en te vervormen etcetera. Ik heb nu een beperkt Behringer mixertje zonder midsweep en ik mis het enorm. Maar ik heb geen zin om een 16 kanaals mixer te halen vanwege de geringe plek die ik heb. En van die losse kanaalstrips zijn echt peperduur omdat dat allemaal high end is.

Dus ik heb iets van 6-8 kanalen max nodig waarvan 2 met een goede midsweep. Goede routing opties zijn ook handig vanwege doorlussen etcetera.
De eerder genoemde Boss Metalzone kan dit prima. zie Perkons Odds1 en 2 Probleem

Maar het kan ook met elk bandpassfilter, dus euro filter modules zoals de Doepfer a-124 wasp filter.

Ik heb ook een gratis Mitec Performer A8 mengpaneel voor je, moet je er wel een voeding bij maken.
Willkommen bei Adobe GoLive 6
Die heeft 2 mid sweeps per kanaal. En een goede distortion.
 
Ik gebruik zelf deze, geen mixer, wel 4 kanaals. Ik heb hem standaard een master en aux return staan.

 
Super bedankt voor de input mensen!

@vinnieq en @nomore die PE-40 ziet er wel interessant uit, met variabele Q ook. Fijn formaat. Géén low en high cut / boost? Of gaat dat via een drukknopje?
@flyweight en @Analogic ik heb nog ergens (anders) een Spirit Folios SX liggen. Ik vind hem fijn klinken maar hij is wat groot voor mijn "studio" (een bureau)
@Analogic die ARX en LA channel strips zien er wel goed uit! Maar wellicht qua prijs een beetje duurder dan bijvoorbeeld die Tascam? Ik ga niet voor het polishen van een mix of zo, het is voor het processen van individuele geluiden. Niet altijd oversturen en herrie maar meer mid 90's techno met veel boosten van frequenties dan het fijnzinnige werk
@Patat Met die mixer is te groot. Die kick demo klinkt wel lekker goor haha niet 100% wat ik zocht maar ik heb alsnog zin om er een te halen
@dreamer in principe niet, ik wil gewoon dingen doorlussen naar elkaar en een beetje dat onvoorspelbare van hardware hebben

Ik neig naar die Tascam PE-40 moet ik zeggen.
 
Super bedankt voor de input mensen!

@Analogic die ARX en LA channel strips zien er wel goed uit! Maar wellicht qua prijs een beetje duurder dan bijvoorbeeld die Tascam? Ik ga niet voor het polishen van een mix of zo, het is voor het processen van individuele geluiden. Niet altijd oversturen en herrie maar meer mid 90's techno met veel boosten van frequenties dan het fijnzinnige werk

Ik neig naar die Tascam PE-40 moet ik zeggen.
Ik heb nog geen prijzen bedacht dus ben nog flexibel. Die reverb en ebay prijzen die ik zie slaan nergens op, het moet wel leuk blijven natuurlijk. Ik zal ze later vandaag testen, ze staan al eventjes in de kast.
 
Super bedankt voor de input mensen!

@vinnieq en @nomore die PE-40 ziet er wel interessant uit, met variabele Q ook. Fijn formaat. Géén low en high cut / boost? Of gaat dat via een drukknopje?

Ik neig naar die Tascam PE-40 moet ik zeggen.
Alleen low en hi cut met knopje, per kanaal, geen boost. Die zijn er wel in te sweepen met de uiterste twee EQs. Op m'n Tascam 244 porta zitten twee parametrische EQs per kanaal, daar heb ik vaak plezier mee gehad
 
Back
Top