mpc als sequencer: voor de hand liggend?

se7en;966211 En de audioloops zo achter elkaar plakken dat de songstrutuur hetzelfde is als de software versie? (bv drie keer een volledige bassloop en de vierde keer stopt die bij de derde maat tijdens een drumbreak ofzo - of de bassloop stottert even bij de 4de maat... ik zeg maar wat...) [/QUOTE schreef:
Ja dat kan, maar vereist wel wat extra werk. Dus niet 1,2,3 ff overzetten.
Wanneer je de loop een keer bij de derde maat wil laten stoppen kan je op dan moment een volume wijziging invoegen.
 
Ja dat kan, maar vereist wel wat extra werk. Dus niet 1,2,3 ff overzetten.
Wanneer je de loop een keer bij de derde maat wil laten stoppen kan je op dan moment een volume wijziging invoegen.

Gaat het zo niet:

sample van de bas makan van bv 4 maten lang (lekker gewoon zo).

Pad waaronder de sample zit indrukken (en zo instellen dat de sample zolang doorklinkt en loopt tot je de pad loslaat)

Ik heb geen mpc, nog nooit mee gewerkt, dus ik kan helemaal mis zijn.

Wat ik zou doen is bv vanuit ableton mijn liedje opbreken in grote stukken, van laat me zeggen 16 maten, of zelfs meer. 32 maten.
Dan heb ik in elk stuk een drumsequence, een hardwaresequence, en bv 2 audiosporen (bas of strings of whatever niet hardware wordt gesequenced-side chain gecompresseerde bas ofzo) van dus 32 maten lang.

Kan ik dat in een MPC laden? Dus dan maakt het gestotter niet veel meer uit, het is gewoon een totale sample van 32 maten lang.

Als ik zo dan de verschillende stukken achter elkaar plak moet dat toch lukken.

Enige opmerkingen die ikzelf dan heb is: mpc wordt gewoon gebruikt om de boel af te spelen... als sequencer eigenlijk maar zonder dat dààr nog veel life op kan gebeuren (mss drums muten en zo)

Is het geheugen van een MPC wel geschikt voor zoiets. Ik lees dingen over ram geheugen uitbreiden, maar dan moet daar nog alles eerst opgeladen worden vanaf een flashcard of vanaf een extra schijf die je inbouwd...

Ik ga maar eens praten met iemand die een MPC heeft in't echt, na de examens dan, denk dat het makkelijker zal zijn om de probleemstelling juist te omschrijven...
 
Ja dat kan, maar vereist wel wat extra werk. Dus niet 1,2,3 ff overzetten.
Wanneer je de loop een keer bij de derde maat wil laten stoppen kan je op dan moment een volume wijziging invoegen.


Gaat het zo niet:

sample van de bas makan van bv 4 maten lang (lekker gewoon zo).

Pad waaronder de sample zit indrukken (en zo instellen dat de sample zolang doorklinkt en loopt tot je de pad loslaat)

Wat ik zou doen is bv vanuit ableton mijn liedje opbreken in grote stukken, van laat me zeggen 16 maten, of zelfs meer. 32 maten.
Dan heb ik in elk stuk een drumsequence, een hardwaresequence, en bv 2 audiosporen (bas of strings of whatever niet hardware wordt gesequenced-side chain gecompresseerde bas ofzo) van dus 32 maten lang.

Kan ik dat in een MPC laden? Dus dan maakt het gestotter niet veel meer uit, het is gewoon een totale sample van 32 maten lang.

Als ik zo dan de verschillende stukken achter elkaar plak moet dat toch lukken.
Ja, maar wat Sander zegt gaat ook. Het zijn best wel veelzijdige machines die nieuwe MPC's, vooral met de nieuwe JJ OS. Eigenlijk is het Ableton in hardware, maar met minder effecten en geheugen.

Enige opmerkingen die ikzelf dan heb is: mpc wordt gewoon gebruikt om de boel af te spelen... als sequencer eigenlijk maar zonder dat dààr nog veel life op kan gebeuren (mss drums muten en zo)

Is het geheugen van een MPC wel geschikt voor zoiets. Ik lees dingen over ram geheugen uitbreiden, maar dan moet daar nog alles eerst opgeladen worden vanaf een flashcard of vanaf een extra schijf die je inbouwd...
Je kan heel eenvoudig parts met 1 druk op de knop stil maken en weer aanzetten. Je kan dus het hele arrangement life componeren. Daarnaast kan je life de filter cutoff, resonantie, tuning, level, pan en alle midi controlers (voor externe hardware) veranderen. Dit kan je natuurlijk opnemen om er later een song van te maken. Iig meer dan voldoende om er een dikke life show mee te maken.
De 1000 kan met extra uitbreiding 128Mb geheugen bevatten. Je moet dit uiteraard wel eerst vol zetten met samples, maar dat moet bij alle samplers.
 
Back
Top