mpc als sequencer: voor de hand liggend?

Het heeft voor mij gewoon geen toegevoegde waarde, zoals ik het nu doe is prima .
Het JJ OS heb ik ook gedraaid maar dat vond ik er een beetje in elkaar geknutseld uit zien. Qua functionaliteit vond ik het ook niet spannend.

hij zegt toch dat het voor hem geldt?


JJ os maakt blind denk ik :P

dat eppie op oorlogspad is met zn jjos, dat is merkwaardig te noemen
 
woord om hoog neger

maar aan de andere kant is het wellicht handig om te schrijven.

het heeft "voor mij" geen toegevoegde waarde
buiten dat stop met blaffen beest

JJ is de shit maar als je er geen behoefte aan hebt tja who cares

vrede op mars.

ja dikke vrede maar een paar posts hoger staat dat 'voor mij' dr zeker wel zo geschreven.

Ieder zijn ding :)

vrede op mars? Dr slaat de 30e januari waarschijnlijk een asteroide op mars
( http://www.nu.nl/news.jsp?n=1365074&c=81&rss )

-C-
 
zucht...waarom zeg je dan dat je het functioneel niet spannend vind als je niet eens weet je wat je er mee kan? dat komt echt behoorlijk DOM over ;p

JJ os is DE SHIT


Wat een suffe lullen opmerking zeg.
Teveel chemie van buitenaf binnen gekregen de afgelopen dagen, wellicht?
 
Laatst gewijzigd:
Beestachtig, kan jij en stukje leuteren.. Dat er nog maar snel wat Nieuwejaartjes voor je bijkomen... hehe :D Maw: Grow up!
 
Hey 64Hz vertel eens wat meer over de MV als je wilt? Die sequencer hoor je echt weinig over.

-C-
 
Hey mike... maak je niet druk. Hou in gedachten dat als iemand naar je wijst, er nog 3 vingers naar hemzelf wijzen
 
nounou... wat wordt er snappy gedaan zeg. waar is de waardevolle info van ervaren gebruikers gebleven ipv kinderachtige uilokkerij.

Schilders zijn toch ook nog blijven schilderen toen fotografie uitgevonden werd...
 
bemoeizuchtige pisventjes :D dr neemt iemand de moeite een lang verhaal over zn ervarig te tikken en de enige die beestachtig aan het pissen is..
ik heb overigens nog nooit 16 samples in 1 keer t zelfde willen filteren of pitchen
dus de meerwaarde van het JJ os zie ik ook nog niet :D

TENZIJ:

kan je on the fly na recorden in een sequence (dus zonder te stoppen) naar een andere sequence switchen met het JJ os? dat zou voor mij een reden zijn


maar goed

ik weet niet of ik een mpc alleen zou nemen als sampler en seq
als beatmasjien vind ik m echt geweldig. en uiteraard ook tonale samples kan je een hoop mee. maar om nou druk midi te gaan zitten editten voor synths enzo.. kweenie

kan je dan niet veel beter een dikke laptop kopen?

een roland mv heb ik ook nog een tijd aan gedacht, maar dat lijkt me een apparaat wat alles lijkt te kunnen (en dat ga je er dan ook mee doen) maar dat je dan nooit helemaal tevreden bent
mn outputs uit de mpc gaan los protools in en daar gaat er nog vanalles over
dan zou ik ook niet vast willen zitten aan een set roland plugs
die allemaal ongeveer t zelfde karakter zullen hebben
een mv lijkt me onvriendelijker in een setup, maar dat zal persoonlijk zijn
 
ik heb overigens nog nooit 16 samples in 1 keer t zelfde willen filteren of pitchen
dus de meerwaarde van het JJ os zie ik ook nog niet :D

TENZIJ:

kan je on the fly na recorden in een sequence (dus zonder te stoppen) naar een andere sequence switchen met het JJ os? dat zou voor mij een reden zijn

yep da kan....

wat ik opnoemde over je hele program in 1 keer filteren, tunen, aanpassen, etc is gewoon 1 van de vele opties... als je echt de meerwaarde wilt weten kan je onderstaande link eens even goed gaan doorlezen :walker:

http://stansteez.com/files/JJOS_Comparison.pdf
 
over die mv ; het staat mij ook niet aan dat je alles met de plugs van roland moet doen, de mv heeft verder ook geen extra outputs, dus ook al zou je hem syncen in je daw dan zou je maar 1 spoor per keertje opnemen..
 
nounou... wat wordt er snappy gedaan zeg. waar is de waardevolle info van ervaren gebruikers gebleven ipv kinderachtige uilokkerij.

Schilders zijn toch ook nog blijven schilderen toen fotografie uitgevonden werd...

info geven is goed, maar dan moet het wel de JUISTE info zijn, snappie =)
 
Even terug naar de vraag. Ik vind dat ik nog niet echt een antwoord heb kunnen lezen of de MPC een goed sequencer is. Ik heb een ESX, staat op MP, omdat ik niet kan werken met de traagheid, het weinige geheugen/ smartmedia en als je samples overzet van een ander sampleapparaat heb je weinig controle over het volume van de audio in. Een heleboel zijn het daar misschien niet mee eens, maar ik kan niet echt werken ermee (het is zeker een superapparaat, maar niet voor mij helaas). Trouwens er zit veel te veel op. Ik werk niet met midi en ook niet met de computer. Dat eerste is omdat ik er veel te weinig verstand van heb en geen tijd om het heeeelemaaaal uit te zoeken. Dat tweede is omdat ik de hele dag al achter de computer zit en het wel leuk vind om zonder computer een mooie track te maken.

Goed, vrij basic dus... :D

Ik wil een vervanger voor de ESX, ik dacht een MPC. Ik wil alleen verschillende samples tegelijk (polyfoon) en netjes achter elkaar aan af kunnen spelen. Geen effecten (daar heb ik een aparte effectbak voor)

Let op: ik ben een beginner :o:
 
Back
Top