[Waldorf] Zelf Pulse OS update uitvoeren

4-Tek

Overjarig lid
Staff member
Lid sinds
10 oktober 2001
Berichten
1.935
Locatie
Pijnackert
Ik geloof dat er hier al eerder een thread heeft gestaan over zelf eproms programmeren maar hier nog een vraag daarover.

Ik heb net een waldorf Pulse gekocht met een wat ouder OS. Op de site van Waldorf staat een nieuwere versie maar die moet je zelf op de eprom in dat apparaat zien te krijgen. Heeft iemand daar ervaring mee?
 
Wat voor file is die OS dan? Als 't 'n midifile is dan zou ik 'm gewoon naar die Pulse toe spelen en kijken wat er gebeurt.
 
De OS is een binary image en "only for people who know how to program an EPROM themselves" volgens Waldorf support.

Lijkt me duidelijk 8)
 
Dan moet je een eprom programmer hebben...

Kunnen ze niet gewoon zo'n eprom opsturen, heb ik ook laten doen voor mijn mc-303 (via je dealer). Is gratis, dus....
 
Je hebt toch ook wel het vak 'Digitale Techniek' gedaan of heb je nog steeds niet je P? =( Daar moest je dus ook een EPROM branden dus misschien mag je ook even hun apparatuur gebruiken. Moet je even langs Electrotechniek gaan.

Of misschien heeft Jos wel een EPROM brander.
 
Je hebt toch ook wel het vak 'Digitale Techniek' gedaan of heb je nog steeds niet je P? Daar moest je dus ook een EPROM branden dus misschien mag je ook even hun apparatuur gebruiken. Moet je even langs Electrotechniek gaan.

Dat is al wel errug lang geleden hoor. Bovendien hoopte ik eigenlijk dat iemand hier zoiets al eerder had gedaan. Ik zou bijvoorbeeld al niet weten wat voor eprommetje je ervoor nodig hebt. En ik heb geen zin om de ouwe die erin zit te wissen want die wil ik voor als het fout gaat toch liever bewaren.
 
Hoe is dit afgelopen?
 
volgens mij zijn de updates/fixes in die laatste OS echt superminimaal....

Olaf
 
Het is nog niet afgelopen. Ik ben er niet echt verder mee gegaan. Inderdaad omdat de laatste updates niet echt uitgebreid zijn.

Het enige interessante zou zijn dat de laatste versie noten die ie niet speelt door kan sturen via de midi thru zodat je meerdere pulsen kan gebruiken om polyfoon te spelen... maar ja ik heb maar een pulse
 
Back
Top