Welke sampler ?

Welke sampler ?

  • Akai S2800/3000/5000/6000

    Stemmen: 38 28,6%
  • Yamaha A3000/4000

    Stemmen: 34 25,6%
  • Emu E4XT/4000/etc.

    Stemmen: 24 18,0%
  • Roland VP-9000 (Variphrase)

    Stemmen: 1 0,8%
  • Kurzweil K2500/2500R

    Stemmen: 5 3,8%
  • Software Sampler

    Stemmen: 23 17,3%
  • Sampler.. wat is een sampler ?

    Stemmen: 8 6,0%

  • Totaal aantal stemmers
    133
Ik denk niet dat je rechtstreeks standaard SU700 disks kunt lezen met je PC. Mogelijk kun je de samples van de SU wel eerst converteren naar WAV-formaat.
Veel handiger is waarschijnlijk om ze via SCSI binnen te halen met een programma als Wavelab of Soundforge. Volgens mij heeft Yamaha zelf ook zo'n simpel sample-programma "Tiny Wave Editor", daarmee moet dat ook lukken.
 
wat et ding doet

wat et ding doet

de SU700 formatteert een scsi disk in zijn eigen formaat
en mijn vraag luidt dus eigenlijk:
kan ik die disk dan met een programma op de PC toch lezen ?

en of dat nou een zip disk is of een scsi hard disk dat maakt me niets uit

en geef aljebleift alleen antwoord als je hier ervaring mee hebt en het zeker weet :)
 
moet kunnen..

moet kunnen..

Akai doet ook zoiets. Van onze S3000XL MO'tjes kan windows geen chocola maken.. maar met behulp van een toeltje gaat het perfect !

Mijn simpele conclusie is dan ook dat dit voor de SU-700 ook moet kunnen. Alleen moet iemand zo'n tool schrijven (of al geschreven hebben.. ).
 
Ze moeten eens een sampler uitbrengen met een 19" monitor eraan vast... Dat zou wat meer kijkplezier geven. Een softwarematige editor zoals bv BZone is wel grappig, maar meestal zijn dat soort progjes niet van de fabrikant zelf, wat resulteerd in bugs of niet alle features zijn meegenomen in de release.
 
uhm ... anders, namelijk :

AKAI S20

heel simpel maar does the job. als aanvulling zal ik binnenkort een effectenmodule moeten kopen, want er zit geen filter of effect in ... maar voor de rest werkt het perfect... welliswaar in combinatie met een computer voor de nodige editting.
 
Re: wat et ding doet

Re: wat et ding doet

Orgineel geplaatst door matt second
de SU700 formatteert een scsi disk in zijn eigen formaat
en mijn vraag luidt dus eigenlijk:
kan ik die disk dan met een programma op de PC toch lezen ?

en of dat nou een zip disk is of een scsi hard disk dat maakt me niets uit

en geef aljebleift alleen antwoord als je hier ervaring mee hebt en het zeker weet :)

Had je nou dat A3kDisky al ergens gevonden? Ik meen me toch echt te herinneren dat dat ook moest werken met SU700 schijven.

En nee ik heb hier geen ervaring mee en ik weet het ook niet zeker :p
 
Orgineel geplaatst door JohnnyBusca
Ik heb ooit een yamaha gehad. (Promix 01)....
Ik ben niet zo'n voorstander van Yamaha.

ja dan begrijp ik dat je niet zo'n liefhebber bent ...
 
Orgineel geplaatst door DJ41
Ze moeten eens een sampler uitbrengen met een 19" monitor eraan vast... Dat zou wat meer kijkplezier geven. Een softwarematige editor zoals bv BZone is wel grappig, maar meestal zijn dat soort progjes niet van de fabrikant zelf, wat resulteerd in bugs of niet alle features zijn meegenomen in de release.
Bijvoorbeeld een Akai Z4, Z8 of MPC4000 met Ak.Sys

Dan kun je via USB je sampler editten op je PC of mac :L
 
Laatst gewijzigd:
Orgineel geplaatst door olafmol
of een yamaha A-series met B.zone... ;)

http://www.bzone.be/

Olaf

Yeah,

ik zit nu een beetje te klooien met m'n (redelijk nieuwe) A4000 en dat ding is echt de shit!

Ik had hiervoor een S2000, maar dit is echt een verbetering. Hoewel ik wel even moest wennen aan de Yamaha manier van werken had ik hem toch zo onder de knie.
Vooral al die resample mogelijkheden zijn top (vooraf de timestretch horen) en je kan ook kopieën van samples maken en deze weer bewerken zonder dat dat extra ram kost. RETESTOER apparaat! Je moet maar eens bij Yamaha zoeken naar het 'sample handbook' daar staan allemaal handige trucjes in, die je met een Akai nooit kunt doen. (ook voor de SU-serie)
 
persoonlijk denk ik dat de yamaha A-series bij de meest creatieve samplers horen die tot nu toe zijn gemaakt..en als je ziet voor hoe weinig je ze nu kan kopen....belachelijk....

ik denk dat ze niet zo ontzettend goed verkocht zijn omdat a)de user interface nogal andere termen gebruikt dan bv bij akai en emu, b) de SCSI snelheid niet de allersnelste is en C) niet iedereen van de yamaha klank houdt.....maar als je bovenstaande punten niet als hinderlijk ervaart krijg je echt een superbak voor je geld....goede geluidskwaliteit, superfilters, snelle envelopes, uitgebreide modulatiematrix, resampling, recycle-functies, EQ per sample, uitgebreide effecten-unit etc.etc.

Olaf
 
Beste ON-ACID,
sample handbook, dat woord zette mij even op scherp.
waaaaaar kun je dat dan vinden????
ik ben zeer nieuwsgierig, kan mijn A3k mischien nog wat harder kietelen.

bedankt alvast
gr.
mz
 
Nou hebben we bijna alle samplers gehad en ik zocht
eigenlijk de variphase bak van Roland.
is er iemand die de VP -9000 heeft?
 
Orgineel geplaatst door computer
Nou hebben we bijna alle samplers gehad en ik zocht
eigenlijk de variphase bak van Roland.
is er iemand die de VP -9000 heeft?

begin anders een nieuwe thread met " Wie heeft ervaring met de
VP -9000 ?"
 
Orgineel geplaatst door marcel_zoer
Beste ON-ACID,
sample handbook, dat woord zette mij even op scherp.
waaaaaar kun je dat dan vinden????
ik ben zeer nieuwsgierig, kan mijn A3k mischien nog wat harder kietelen.

bedankt alvast
gr.
mz

Deze is hier te vinden: http://www.yamahasynth.com/pro/a5000/ (linksonder staat de link naar het PDF bestand)

Deze is volgens mij alleen voor de SU's en de A4/5k. De A3000 is natuurlijk wel voor een groot deel hetzelfde, dus misschien dat je er ook wat mee kan...
 
misschien niet helemaal het juiste forum maar we hebben het er toch over

ik heb voor de liefhebber een A4000 te koop staan
 
Origineel geplaatst door DJ41
Ze moeten eens een sampler uitbrengen met een 19" monitor eraan vast...

De Roland S330 en S550 hadden 15 jaar geleden al een aansluiting voor een monitor + muis.

Ziet er echt stoer uit vind ik, samples editen op een 320x200 Commodore 64 monitor.
 
Ik heb mijn A3000 geruild voor een Yamaha AN1X en heb echt geen spijt! Ik gebruik nu Halion en Reason als sampler. De digitale sampler van reason is eigenlijk ook heel cool, omdat je daar weer de FX van reason zelf op kan gebruiken! De reverb is echt superstrak en mooi in Reason.

REWIRE RULES!
 
Via software

Via software

Zelf ervaar ik het niet echt als een ontbrekend iets, ik tracht zoveel mogelijk mijn geluiden uit mijn bestaande hardware (synths) te halen. Pas wanneer dat niet mogelijk is (of te moeilijk) dan maak ik gebruik van een editor zoals CoolEdit. Voor mij volstaat dit ruimschoots om bv een fx'je in te mixen.

Ik maak geen gebruik van loop-based muziek dus daarvoor hoeft het dus ook niet.

Allé, software sampler dan maar.

Hover
 
Back
Top