Welke sampler ?

Welke sampler ?

  • Akai S2800/3000/5000/6000

    Stemmen: 38 28,6%
  • Yamaha A3000/4000

    Stemmen: 34 25,6%
  • Emu E4XT/4000/etc.

    Stemmen: 24 18,0%
  • Roland VP-9000 (Variphrase)

    Stemmen: 1 0,8%
  • Kurzweil K2500/2500R

    Stemmen: 5 3,8%
  • Software Sampler

    Stemmen: 23 17,3%
  • Sampler.. wat is een sampler ?

    Stemmen: 8 6,0%

  • Totaal aantal stemmers
    133
zo dan

zo dan

en wie zij dat status niet duur was ;-)

maar als je het ervoor over hebt..!! ik heb zowel de rm1x en de su700 gehad.. het is zelfs zo dat mijn eerste plaatje die nu in de winkel ligt gemaakt is met alleen de rm1x en de su700..

vandaar dat mijn interesse ook uitging naar de rs7000 .. hoewel nu ik de mpc2000 heb.. ik vrij makkelijk kan maken wat ik wil...

die rs7000 zal er waarschijnlijk wel eens komen.. als ie goedkoper is.. vooral als je zegt dat er een onboard compressor in zit.. das geil!!!..

na ja.. veel plezier.. en drop zo nu en dan wat ervaringen hiero met dat ding!! en laat eens wat horen wat je ermee gemaakt hebt..!!
 
Rs7000 productie

Rs7000 productie

Op rs7000.org kun je een track van me vinden die ik met de rs7000 gemaakt heb. Het is een nummertje van Blancmange (Living on the ceiling) uit de 80s, maar dan een beetje aangepast, ergens bij artist profiles of zo staan wel wat demo's. Ga straks nog wat opnemen (heb ik een leuke Yamaha D24 digital recorder voor)...
 
os

os

Leon is de os van de rs7000 via midi te upgraden ?

Als dat zo is dan verkoop ik direct mijn a3000 en qy700

Want Yammie heeft nogal vaak os probleempjes en vooral betreft upgraden. (zoals mijn a3000 koste mijn verdomme 250 piek):(
 
OS upgrade

OS upgrade

Yep, bij alle nieuwe Yammies (A4000, A5000, CS6X/R, Motif, RS7000) kun je het Os via flash updaten. Alleen is het handig gelijk een Smartmedia adapter voor een diskettestation te kopen (zodat je de smartmediakaarten via een diskettestation kunt beschrijven en lezen) want de OS updates zijn de laatste tijd wel eens 5 Mb of meer, en bij o.a. de RS7000 kun je alleen maar smartmedia lezen, geen diskettes, dus moet je zo'n grote file eerst op zo'n kaartje zien te zetten.

Leon
 
Coooooooooooooool

Coooooooooooooool

Eindelijk gaat yammie de goed kant op :)

Bedankt voor de info Leon en houd ons op de hoogte van deze machine. :){
 
Eindelijk????

Eindelijk????

Hoezo eindelijk ???? :-)

Ik ben een redelijke fan van alles wat Yamaha maakt, dat zie je ook in m'n equipmentlijst:

A5000 sampler, Rs7000 music prouction studio, CS2x synth, CS6x synth + PLG150AN board, MU100R XG module (met PLG100VL en PLG100VH), FS1R FM/Formant synth module, D24 mo disk recorder, UX256 midi interface (2x). Ok. ik heb ook een Clavia MicroModular en een Alesis QSR, Spirit Folio en Roland M160 mixers, dus ik het is niet allemaal Yamaha. Maar ik ben wel van mening dat Yamaha de enige is, die alle vormen van synthese biedt (en die heb ik dan ook allemaal, FM, Sample, Rompler, VL, Virtual analogue). Soms doet Yamaha wel eens domme of rare dingen, dat geef ik ook toe, maar over het algemeen genomen bieden ze wel heel erg goede spullen, tegen goeie prijzen.

O ja, ik werk trouwens NIET voor Yamaha, zouden mensen die indruk krijgen. (Ik werk bij Sony)
 
Ik heb ooit een yamaha gehad. (Promix 01)....
Ik ben niet zo'n voorstander van Yamaha. Neem bijvoorbeeld de AN200 en DX200. Ik word er niet warm van. Misschien begrijp ik ze gewoon niet.
Met een Electribeje kun je meteen beginnen zonder manual.
Yamaha heeft volgens mij maar een paar goede dingen gemaakt. De DX7 (hel om te programmeren), de TX81Z (heeft iemand die in de verkoop?) en de O2r .....
 
Laatst gewijzigd:
Yamaha en Support is a no no.

Probeer maar eens iets voor elkaar te krijgen bij hun.

Yamaha is een bedrijf dat nog steeds het Japanse protocol gebruikt. 1: zoveel mogelijk produceren van spullen die verkopen.
2: verkoopt t niet maak dan wat nieuws.
3: Als een gebruiker niet tevreden is dan moet deze maar t nieuwe product kopen.

Er zijn zeer veel mensen die deze mening met mijn delen.

En nu zeg ik dus niet dat ze slechte dingen maken. Maar t is wel op een winst gebaseerd bedrijf en dat support wel zeer slecht is bij deze mensen.

Het voordeel van zulke bedrijven is dat deze ook zeer veel geld hebben en dus mooie standaards kunnen ontwikkelen zoals mLAN.

Ik zie kleine bedrijfjes dat nog niet echt doen.

Maar in t kort ik zeik Yammie niet af maar ik vind wel dat t wat gebruikers vriendelijker kan zijn.
 
ben erg tevreden over mijn A3000 OS2, met ingebakken HD..dat gaat wel een stuk sneller dan SCSI transfer....

vooral de uitgebreide modulatiematrix, de EQ per sample en de filters bevallen me erg goed...

zit er overigens momenteel wel aan te denken om de A3000 van de hand te doen voor een RS7000..de rm1x bevalt me erg goed, en deze geintegreerd met een sampler lijkt me vooral erg handig vanuit het "creatieve flow zo min mogelijk verstoren" idee......verder gebruik ik veel van de meer advanced dingen van de A3000 zoals velocity-switching en multisamples toch niet heel vaak....

meer mensen die over een Rs7000 denken??

Olaf
 
nope, 16 kanalen in de sequencer, 16 externe midi kanalen...
wie je dat dus verteld heeft heet uit z'n nek geluld...

ik snap ook niet helemaal waarom er dan 2 midi outs op zitten, en waarom er niet meer tracks in de sequencer zijn gestopt...maar persoonlijk heb ik meestal wel genoeg aan 16 kanalen..je kan bv ook drumkits gebruiken zodat je onder elke key een geluid zet, heb je maar 1 kanaal voor nodig...

Olaf
 
misschien dat die persoon in de war is geraakt van de verschillen tussen max polyphonie van de tone-generator en de sequencer op de rm1x....op de rm1x kan de tonegenerator max 32 voices spelen, terwijl de sequencer maximaal 64 voices kan outputten, op de RS7000 is dit rechtgetrokken naar 62 voices, zowel naar de tonegenerator als de sequencer output..

Olaf
 
Geen!

Geen!

Mis ik nog bij de poll: de optie: Geen sampler!
Is natuurlijk wat overdreven, maar ik persoonlijk vind samplers ondingen. Heb een Akai S2000 gehad, en vond het echt niks. onhandig en tijdrovend. Samplen doe ik zelf op de harde schijf van mijn PC met een Isis Maxi studio-kaart. 8 sporen audio ,knippen en plakken via CuBase VST 3.7. Vind ik zelf reuze gemakkelijk. Maar ik ken ook zat mensen die zweren bij hun sampler(s) en dat is natuurlijk ook prima. Mijn methode is makkelijker maar heeft zijn beperkingen natuurlijk. Samplen is overigens geen belangrijk onderdeel in mijn muziek. Doe veel met synths,en de samples die ik gebruik zijn eigengemaakte loops met drumcomputer/virtuele drumcomputer. dus.... :)
 
Herkenbaar

Herkenbaar

Dat is nou precies wat wij doen met onze sampler(s). Het is maar heel zelden dat we iets gebruiken dat niet uit een van onze eigen bakken komt.:p

En ja.. mensen die met PC-based sequencers werken, hoeven daarvoor ook geen sampler te hebben.. je kunt alles gewoon in logic of cubase plempen.

Voor je poll valt dit voor mij in de categorie "Software Samplers"
 
Software

Software

Bij software dacht ik meer aan dingetjes als Acid of gigasampler, maar je hebt natuurlijk gelijk! :)
 
Ik ga het 8 output board en het FX board voor de MPC2000xl kopen. Heeft iemand daar ervaring mee?

Ik bedoel met die boarden, niet met het kopen? :p
 
De hardware samplers zijn ontzettend in prijs gedaald omdat er zoveel goede (ahum) software samplers op de markt gekomen zijn de laatste tijd.
Nou zijn de meeste software samplers vette ruk (ja ik wind er geen doekjes om) omdat ze of niet klinken of teveel van je CPU vragen. Maar doordat ze software blijven updaten kom je vast wel een keer iets tegen wat je aanstaat. Gigasampler,EXS24,Halion en Reaktor 3 zijn duidelijk de beste hieronder.

Even buiten de discussie of hardware/software al dan niet fijner is. Er zijn goedkope softsamplers te scoren op het net en soms zelfs gratis. Er zijn nl. goede gratis soundfont spelers. En samen met software plugins kun je de gekste dingen maken. Kom je in de sferen van producten als Absynth terecht. Of het betere pleur en sleur werk in je sekwenser.

Mocht ik nu de keuze moeten maken tussen een 3000XL of een A4000 dan is de keuze logisch. De A4000 klinkt beter, kan meer. Maar op dit moment heb ik even genoeg van Yamaha want wat hun support betreft kan het bijna niet slechter. (wordt er gek van)
En wat filters betreft kan Emu d'r ook wel wat van.
 
De EXS24 van Emagic is voor mij voldoende.

Een echte sampler heb ik tot nu nog niet nodig gehad.
Als ik er een zou kopen, zou het een MPC2000 worden.
 
nou jongmesne et is zover hoor

nou jongmesne et is zover hoor

na 27 jaar zonder sampler
heb ik nu uiteindelijk de Yamaha SU700 gekocht
en ik vinnet heeeeerlijk

zo makkelijk en zo leuk allemaal
ik heb nu al zin in mijn liveset 3 november !

wel even een vraag aan ander SU700 gebruikers
kan ik ZIP-disks die voor de SU-700 geschikt zijn op mijn PC ook lezen ? is daar een programma voor ?
 
Back
Top