reason 4

hij bedoelt waarschijnlijk: computertoetsenbord... dit staat niet in de manual voor zover ik kan zien...

O, het was niet echt duidelijk dat hij dat bedoelt.

Dat kan volgens mij ook niet in Reason. (waarom zou je dat trouwens willen??) Er bestaan wel programma's om keystrokes van je toestenbord om te zetten in midi data. Wellicht is dat iets?

http://www.bome.com/midi/translator/mt_pro.html
 
dat bedoel ik idd, en ik heb echt duizenden keren de manual doorgelezen en ik kan het nergens vinden...

Dus je hebt het of een paar duizend keer over het hoofd gezien, of het is niet mogelijk om je computertoetsenbord te gebruiken. Ik zou gewoon even kijken voor een klein midi keyboardje met wat knopjes en fadertjes...
 
Of een MIDI drumkit, da's toch wel genoeg voor hardcore?

Doe niet zo flauw! Maar er zijn inderdaad genoeg progjes op internet te vinden die het wel mogelijk maken om met je toetsenbord een klavier aan te sturen. Even googlen dus. Al is een midi-controller natuurlijk veel vetter en hoeft niet duur te zijn (emu xboard 25 is een toppertje voor rond de €125,-).
 
Ja hoor es, als iemand muziek wil maken met alleen z'n computerkeyboard! Overiens is die xboard range inderdaad erg fijn. Ik heb de 49, fijne toetsen voor geen geld!
 
Ja hoor es, als iemand muziek wil maken met alleen z'n computerkeyboard!

Dat is bij trackers anders een hele gewone verschijning hoor. That's why I love them!! Maarja, ik maak dan ook hardcore :duivels:

Maar een midi-controller is inderdaad veel beter. Vooral omdat je dan lekker kan gaan freaken met de knoppen. Het geeft je het gevoel toch een stukje hardware in handen te hebben.
 
Trackers en codes inkloppen voor de nootjes. Brrrr.......
 
Trackers en codes inkloppen voor de nootjes. Brrrr.......

Of op record drukken en je noten inspelen met je toetsenbord :okdan:

Maarja, voor ieder wat wils. Ik heb Cubase een tijd geprobeerd, maar als er iets tijdrovend is dan is het cubase wel. Maar zal ook wel gewenning zijn, werk misschien te lang met trackers. Gelukkig gaat dit topic over reason versie 4 :P
 
Dus die Emu X Board 25 is wel een goed midi keyboardje?

Dat is, zeker gezien de prijs, een hele goeie! Heb hem zelf ook en is heel makkelijk te gebruiken, anders dan de duurdere midicontrollers waar je bijna prof. voor moet zijn :geslaagd:

En het is met reason veel makkelijker werken. Knoppen toewijzen en je hebt het hardware gevoel, wat je toch dingen laat doen die je niet zo gauw zou doen met de muis alleen..

Ik zou zeggen kopen dat ding!
 
Ik van de Propellerhead website reason 4 demo gedownload en ik moet zeggen dat het me niet tegenvalt, zeker de thor synth niet. De presets zijn al te pruimen.
Het is even zoeken naar instellingen e.d. voor al waar je je midi-keyboard moet installeren is even verborgen in een lijstje, maar voor de rest gaat het eigenlijk tot nu toe redelijk simpel.
 
Reason 4 is weer erg leuk, vannacht daardoor veel te laat naar bed gegaan 8o):Z

Volg het project sinds 2.0, en het wordt steeds leuker. De thor is een dikke synth, al moest ik ff doorkrijgen hoe je m in moest stellen met al die dropdownkeuzes en modulatiematrix. Sequencen blijft kut, maar dat kan ook gewoon in cubase. Verder weer een leuke vooruitgang. Vind wel dat ze nu de sound engine ook wel eens onderhanden mogen nemen. Moest qua sounddesign wel weer ff omschakelen, t werkt toch heel anders dan met HW vind ik.
 
Ik weet niet waar je moet instellen hoe je instrumenten met je toetsenbord kan bespelen en ik kan dat nergens in de manual vinden.:confused:


Verdorie, ik vind in de windows help ook niet hoe ik een brief kan typen via mijn m-audio oxygen klaviertje. Balen is dat =(
 
Back
Top