Audio recordingfolder in Reason.. waar?

Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
10.005
Locatie
-
Misschien zoek ik niet goed maar weet echt niet waar ik het zoeken moet.
Ik heb een soort template waarin de mixer ingesteld staat voor de mic en andere instrumenten in mijn arrangement die ik vaak gebruik. Dit is een copy van een eerder bestand waarin alle cips gedelete zijn en ik dus keer op keer gebruik. Nu is dit bestand leeg 100mb maar een template in Reason is gemiddeld nog niet eens 1mb.

Ben al op zoek gegaan op het www en vond dit adres (gebruik windows): C:\Users\YOUR USER NAME\AppData\Local\Temp\Reason\YOUR USER NAME_NUMBERS.. Map gevonden en alles gedelete maar heeft geen invloed op de bestandsgrote van mijn template.

Eerder maakte ik altijd gebruik van Ableton voor mijn opnames en draaide Reason als rewire. Dan kon ik de wavs vanuit de Ableton projectmap na een rename in Reason slepen en gebruikte ik alleen takes als ze goed waren in Ableton. Maar sinds ik Ableton Link gebruik kan ik de audiodevice delen en dus opnemen in Reason.. soms delete ik dus takes die ik daarna nergens meer kan terugvinden en wel deel uitmaken van de bestandsgrote.. Save and optimize maakt ook niet veel verschil.

In Cubase heb je de audiopool bv.. De map waar ik in Reason audiofiles zou verwachten; unassigned samples (aangezien ze deleted zijn) is helemaal leeg, ik ben het ff kwijt.. :D Iemand een idee?
 
Laatst gewijzigd:
Heb nul verstand van Reason, maar kun je niet een stukje opnemen zodat het een nieuwe audiofile maakt, en dan vervolgens zoeken op de harde schijf naar nieuwe/gewijzigde bestanden?
 
Ja je kunt ook process explorer gebruiken. Daar kun je alle bestanden zien die een process open heeft.
soort lsof voor windows.
 
Reason heeft geen losse wavs bij opname:
alles wordt opgeslagen in de song.

Individuele wavs zijn te verkrijgen door te exporteren,
Zie manual voor de verschillende manieren ( prefader per channel bv)
 
Thanx mensen. :okdan: En ja het is nergens te zien wat je hebt opgenomen. Die bestanden zijn ook cripted geloof ik.
Ik ben er inmiddels achter dat als ik de sporen die ik gebruik heb gedelete de bestandsgrote 768kb is.. (template grote). Ga ik wat settings wijzigen komt het tot rond de 1mb. Waar nu de resterende bestanden zich verstoppen weet ik niet maar ik ga de track settings maar gewoon handmatig overnemen.. of misschien is er een save functie voor?? Daarna de tracks deleten met de onvindbare audiofiles.
Maar wel iets om rekening mee te houden dus in Reason. Je kunt nooit meer bij je bestanden als je deze hebt gedelete.

Wat wel super werkt trouwens is dat je takes (verschillende opnames) onder elkaar krijgt te zien en via die alt+muisklik vanaf een punt kunt activeren en zo de beste momenten zonder gesleep te selecteren.. In Ableton maakte ik daarvoor altijd meerdere tracks aan. Hier zijn het soort van virtuele sporen die op hetzelfde kanaal van de mixer binnenkomen. :)
 
Back
Top