Welke compressor voor m'n drums?

Inofaith

Inofaith
Lid sinds
13 december 2004
Berichten
66
Locatie
Deventer
Hey mensen,

ik ben wat drums op mn MPC 2kxl aan het maken en steeds merk ik wanneer ik wat maak dat ik maar al te snel een keer de compressor in mn Kaoss Pad aan zet voor de gein om te kijken hoe t klinkt, en dat klinkt natuurlijk veel fijner.
Maar ik ga natuurlijk niet met mn KP compressen..


aangezien ik ook van plan ben een mixer voor mn 8 outputs te kopen leek het me ook verstandig een compressor aan te schaffen die in een bus gezet kan worden [hoe dat dan ook mag werken precies]

welke is goed voor drums?
en ook voor bassen evt?
om dingen lekker smeuig te maken 8)
 
Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Waarom niet met de Kaosspad compressen?? Wees creatief.
Ik heb een keer een heel nummer door een Boss HM2 gecompressed. (gitaarpedaaltje)
Luister maar:
http://www.acidplanet.com/artist.asp?PID=736297&t=8108

Anders is bijv. een dbx166xl misschien wel een goede, betaalbare oplossing.
Nou op m'n kaoss pad ben ik bezig met al die andere effcten waar de muziek zo intiutief van wordt. Graag heb ik 1 apparaat wat z'n taak goed doet voor bij m'n MPC.

@Protohuman:
Ja was te verwachten dat er al over geschreven was, maar ik kon het niet vinden. Heb idd geen zoeken gebruikt ofiets.

Dankje, zal ze ff bekijken.
 
Re: Welke compressor voor m'n drums?

Origineel geplaatst door Inofaith
welke is goed voor drums?
en ook voor bassen evt?
om dingen lekker smeuig te maken 8)
Wat wil je uitgeven? :)
 
Re: Re: Welke compressor voor m'n drums?

Re: Re: Welke compressor voor m'n drums?

Origineel geplaatst door Yoozer
Wat wil je uitgeven? :)

Dit is een goede vraag.
De allerbeste compressor voor drums schijnt toch wel de distressor van Emipirical Labs te zijn, maar daar betaal je dan ook voor.
 
lol, daar gebruik ik vooral de Neve 33609 en de distressor voor. De neve werkt erg goed bij gesampelde drumloopjes etc..
De distressor vooral bij echte drums... Moet eigenlijk nog eens een tweede distressor erbij om als subgroep compressor in te zetten. Nu werk ik per kanaal. Klinkt voorla op de snares en kick erg lekker.

Wel dure spullen.


Harrie
 
LOL, wil iemand net z'n eerste compressor gaan kopen komen ze hier met high-end shit aan.
Last van gearslutz syndroom? :D

Trouwens heb afgelopen lente op de Messe een distressor getest maar had eerlijk gezegd nou niet zoiets van DIE MOET IK HEBBEN. Maar dat had ik dan weer wel bij de Elysia.
 
oke oke dbx 163 ! en liefst de oude ! maar de 163x klinkt opzich ook oke ..
 
Origineel geplaatst door fuse
LOL, wil iemand net z'n eerste compressor gaan kopen komen ze hier met high-end shit aan.
Last van gearslutz syndroom? :D

Trouwens heb afgelopen lente op de Messe een distressor getest maar had eerlijk gezegd nou niet zoiets van DIE MOET IK HEBBEN. Maar dat had ik dan weer wel bij de Elysia.

Met de meeste spullen is het zo dat je het in je eigen setting met eigen spullen moet proberen. In een drukke hal met andere variabelen is dat moeilijk waarneembaar.

Maar je hebt gelijk in de zin van dat iedereen een eigen beleving met gear heeft. Wat de eens niet lust vreet een ander zich ongans in. Op mijn site is de kick en de snare van "Ik heb tied" van " Hail gewoon" met de distressor gepimpt.

Harrie
 
Hey ja, ik ga net m'n eerste kopen. En ik ben student... dus dan weet je het wel.

Ik ben echt voor goed geluid en veel controle! maar nu dus wel even in de lagere prijsklassen.
Heb idd al gezien dat je voor een "zeer goede" compressor al ergens net onder de 1000 euro kwijt kan zijn. Dat is het me nu echt nog niet waard.

Ik zoek eerder iets van rond de 200 euro, zolang het maar geen Behringer is :P !

Wat ik tot nu toe ghoord en gezien heb wat opzich wel aantrekkelijk is:
- TC electronic C300 [De routing mogenlijkheden van dit ding lijken me echt handig, Stereo+Serial Mode over 2 engines) in 1 apparaat)
- dBX 163 [weenie psies waarom deze zo goed is, jullie prijzen m meerdere malen aan]
- Alesis 3630 [zelf gevonden wat in de prijsklasse valt, weet ook niet wat de meerwaarde is...]

Om en nabij beetje zelde prijsklasse... welke van de 3 werkt het beste? OF zijn er nog meer van zulk soort bakkies?

Nogmaals, het gaat om het compressen van Gesamplede Drums en evt. Bassen (die van gesampled materiaal en/of synths zullen komen)
 
Laatst gewijzigd:
En student die z'n neus voor Behringer ophaalt.

HET MOET NIET GEKKER WORDEN! :D
 
't leuke van die alesis 3630 is de sidechain. het "ducken" kan bij een hoge ratio, en er blijft nog steeds iets uitkomen.
ruisniveau is wel flink van deze bak.
 
Origineel geplaatst door fuse
En student die z'n neus voor Behringer ophaalt.

HET MOET NIET GEKKER WORDEN! :D

Haha, ja k ben niet gek. komop. Maar k hoor wel dat de tube kasten er van redelijk leuk klinken.

Ik wil graag spul kopen waar ik een hele tijd mee vooruit kan.. dus geen instap, maar ook niet meteen high end, dat doe ik wel wanneer ik het verder onder de knie heb en geen student meer ben etc.
Dus een fijn en goed ding wat mogenlijkheden bied waar je niet meteen heel je budget doorheen jaagt. mja u get the point :P
 
ik zou de procomp 254/100 eens proberen:

127-15880-procomp-254100-compressor-voor-pers1.jpg


:D

maar serieus
compressor heb je niet nodig als je goeie beats maakt
 
Origineel geplaatst door Inofaith
Hey ja, ik ga net m'n eerste kopen. En ik ben student... dus dan weet je het wel.

Ik ben echt voor goed geluid en veel controle! maar nu dus wel even in de lagere prijsklassen.
Heb idd al gezien dat je voor een "zeer goede" compressor al ergens net onder de 1000 euro kwijt kan zijn. Dat is het me nu echt nog niet waard.


Een echt goede compressor begint vanaf 1000... De neve 33609 is 4500 en een distressor onderveer 1500...


Harrie
 
zoek eens naar een ssl clone. is een zelfbouw ding, maar er zijn mensen die em verkopen voor zo'n 500 euro.
dan heb je meteen een topper.
 
Back
Top