Virus C probleem

foton

Baby's got an atom bomb
Lid sinds
27 juli 2003
Berichten
154
Mijn Virus C crashed/blijft hangen wanneer ik vanuit Ableton Live 6 de Bank/Program van de Virus C verander. :erm:
De Virus heeft voor zover ik weet de laatste OS (6.5 10-11-03).

Heeft iemand een idee waarom 'ie crashed?
Alvast bedankt.
 
Moet je hem dan echt aan en uit zetten of werkt de 'panic' op de virus wel?

Het eerste geval lijkt mij namelijk ernstiger. Je kan 's proberen om hetzelfde te proberen met een andere sequencer. Als die dit probleem ook heeft kun je kijken naar je midi-interface en virus.
 
Origineel geplaatst door n303y
Moet je hem dan echt aan en uit zetten of werkt de 'panic' op de virus wel?

Het eerste geval lijkt mij namelijk ernstiger. Je kan 's proberen om hetzelfde te proberen met een andere sequencer. Als die dit probleem ook heeft kun je kijken naar je midi-interface en virus.

Ik moet 'm echt aan en uit zetten. De hele synth reageert niet meer, alleen de patch die aan het spelen was (eentje bijvoorbeeld met een arp aan) blijft dan nog doorgaan..... voor de rest kan ik niets doen.

Verder heb ik zo even niet een andere sequencer bij de hand om even te testen...... ik zal nog ff rond kijken.

Wat bedoel je verder met kijken naar de midi-interface?

Ik ben eigenlijk bang dat het een probleem van de Virus is. Een synth zou toch niet moeten kunnen crashen als het verkeerde midi-date zou ontvangen?
 
Met midi-interface bedoel ik hetgeen wat je virus midi-in verbindt met je sequencer (bijv. een geluidskaart). Het zou inderdaad niet moeten kunnen dat ie gaat hangen maar geen enkele synth met complexe software is bugfree. Aan de andere kant lijkt mij een bank/programchange een vrij standaard midi-commando maar als je midi-interface in combinatie met een bug in ableton het commando onjuist verstuurdt moet de virus hier dan rekening mee kunnen houden? Ik vind van niet al zou de afhandeling in de virus in zo'n geval dan wel wat netter kunnen dan een crash. Als je zeker weet dat je midi-interface en ableton goed zijn is het je virus die kuren heeft.

Je zegt dat een note blijft hangen. Als je een programchange stuurt als er geen note speelt blijft ie dan ook hangen?
 
Gebeurt mij ook regelmatig, ik kan dan zelfs heel m'n pc rebooten omdat Cubase dan niet meer reageert, ik heb daar in 2006 al eens support voor aangevraagd:


Hello,
Thank you for your mail. I definitely can exclude a bug or general bad performance of the Virus c in
general as the reason for this. Right now it seems like somehow the Midi interface cannot handle any
controller data sent by the Virus c unit.
Therefore I recommend to check the following: does the system also crash if you unplug the Midi Out
from the Virus c unit ? If it does not crash anymore, then you need to check a couple of settings in
the Virus c's SYSTEM menu:

- make sure the ARPEGGIATOR SEND function is switched off
- make sure the MIDI CONTROLLER LoPage is set to "contr" (for Controllers)
- make sure the Midi filters for SysEx data in Cubase SX are switched on (SX preferences)
 
een nieuwstart met gedrukte LFO-Shape heb je al geprobeerd? (initialiseert alle buffers)

:eureka:
 
Origineel geplaatst door Batteraaf
Gebeurt mij ook regelmatig, ik kan dan zelfs heel m'n pc rebooten omdat Cubase dan niet meer reageert, ik heb daar in 2006 al eens support voor aangevraagd:

Bij mij is het net andersom. Het lijkt erop dat m'n Virus niet kan omgaan met de midi-data die hij ontvangt. Misschien dat ik wat 'midi'-opties moet aanpassen in de synth.
 
Origineel geplaatst door n303y
Met midi-interface bedoel ik hetgeen wat je virus midi-in verbindt met je sequencer (bijv. een geluidskaart). Het zou inderdaad niet moeten kunnen dat ie gaat hangen maar geen enkele synth met complexe software is bugfree. Aan de andere kant lijkt mij een bank/programchange een vrij standaard midi-commando maar als je midi-interface in combinatie met een bug in ableton het commando onjuist verstuurdt moet de virus hier dan rekening mee kunnen houden? Ik vind van niet al zou de afhandeling in de virus in zo'n geval dan wel wat netter kunnen dan een crash. Als je zeker weet dat je midi-interface en ableton goed zijn is het je virus die kuren heeft.

Je zegt dat een note blijft hangen. Als je een programchange stuurt als er geen note speelt blijft ie dan ook hangen?

Er kunnen inderdaad altijd bugs voorkomen. Als de Virus een midi-commando niet zou herkennen dan zou 'ie dat commando gewoon toch moeten dumpen. Liever dat 'ie bijvoorbeeld een valse note speelt dan dat 'ie compleet vastloopt, dat wil je volgens mij live niet hebben. :)

Ik zal vanavond even verder testen en kijken of 'ie ook vastloopt zonder dat 'ie een note speelt (was gisteravond laat, dus ik weet niet meer zeker of ik dat wel getest heb :) )
 
Origineel geplaatst door dries
een nieuwstart met gedrukte LFO-Shape heb je al geprobeerd? (initialiseert alle buffers)

:eureka:


Mijn patches blijven dan hopelijk toch wel bestaan? :)
Vanavond maar even proberen dan. :)
 
Origineel geplaatst door foton
Mijn patches blijven dan hopelijk toch wel bestaan? :)
Vanavond maar even proberen dan. :)

patches blijven, alle instellingen en buffers worden netjes opgeruimd.
 
Origineel geplaatst door foton
Mijn patches blijven dan hopelijk toch wel bestaan? :)
Vanavond maar even proberen dan. :)

Ik zou sowieso eerst even een backup maken van al je patches.
 
Origineel geplaatst door n303y
Ik zou sowieso eerst even een backup maken van al je patches.

Dat zeker! Gebruik Emagic Sounddiver hiervoor, ideaal!

Verder heb ik al van verschillende mensen gehoord dat hun Virus C veel last had van hangers etc.
Vaak bleek het om een hardwarematig probleem van de Virus C te gaan! Dus zo gauw als mogelijk ff contact opnemen met de support van Access!!!
 
Origineel geplaatst door Subgroover
Verder heb ik al van verschillende mensen gehoord dat hun Virus C veel last had van hangers etc.
Vaak bleek het om een hardwarematig probleem van de Virus C te gaan! Dus zo gauw als mogelijk ff contact opnemen met de support van Access!!!

Ah, dat is echt kut. Nooit ergens gelezen in reviews. Ik heb de virus b en als dit waar is dan denk ik dat als ik een overstap maak dan beter meteen naar de ti kan.

Ik dacht altijd dat zolang je geen pc gebruikt je geen crashes hoeft te verwachten.
 
Origineel geplaatst door n303y
Ah, dat is echt kut. Nooit ergens gelezen in reviews. Ik heb de virus b en als dit waar is dan denk ik dat als ik een overstap maak dan beter meteen naar de ti kan.

Ik dacht altijd dat zolang je geen pc gebruikt je geen crashes hoeft te verwachten.

Ja, maarja, wat denk je dat de Virus is... ook een computertje hoor!

Ik heb ook de Virus B, zonder problemen. Overstap naar een Ti zal ook wel niet probleemloos zijn, want hoe geavanceerder en hoe meer functies, hoe meer problemen er op kunnen treden.
 
Origineel geplaatst door Subgroover
Ja, maarja, wat denk je dat de Virus is... ook een computertje hoor!

Wel een dedicated computertje en dat zou wel verschil moeten uitmaken als je dit vergelijkt met een pc. Maar goed hier gaat het topic niet over.

Als ik de topicstarter zou zijn en het probleem blijft bestaan zou ik eerst de fabrieksinstellingen terug zetten voordat ik support zou inschakelen.
 
Ik heb vandaag nog even getest.
Vanochtend had ik het probleem nog wel. Virus loopt dan vast wanneer ik tijdens het afspelen een andere patch selecteer.
Ik heb geprobeerd om m'n patches via sounddiver te backuppen, maar dat wil ook niet echt. Ik krijg met een beetje geluk er zo'n 20 patches uit, maar meestal krijg ik er helemaal niets uit omdat sounddiver aangeeft dat 'ie niets kan ontvangen vanuit de Virus. :confused:

Vanmiddag heb ik Live maar weer even uitgeprobeerd en tijdens het spelen (vanuit Live) patches gewisseld, en loopt nu niet echt vaak vast (tot nu toe 1 keer in een half uurtje).
Ik heb daarna alle buffers ook geinitialiseerd, maar dat heeft volgens mij ook niet geholpen.

Ik ga dit weekend (als ik tijd heb) wel even verder testen, en proberen te kijken welke instellingen het probleem veroorzaken.
 
Ik heb zelf het probleem dat ie op ieder willekeurig moment blijft hangen.
Als ik de LFO-Shape funktie gebruik, is het een half uurtje verholpen daarna begint het weer van voor af aan.
Heeft iemand al een oplossing gevonden?
Het is toch wel een prijzig kastje dat ik eigenlijk niet gebruik, en op de schoorsteenmantel vind ik hem ook niet echt mooit staan.
 
ik had zoveel problemen met de sounddiver, dat ik die na een paar keer proberen (toen moest ik m'n virus OS opnieuw installeren omdat de synth helemaal niets meer deed 8D ) nooit meer heb gebruikt.

als je veel wilt "soft synthen" is een overstap op de Ti handiger. (en het heeft ook erg lang geduurd voordat die helemaal bug vrij was) :D
 
gebruik wel de originele sounddiver van emagic. Die virus versie op de website van access werkt (bij mij althans) niet goed. De volledige versie draait als een zonnetje
 
Back
Top