Zoom H2 **FieldRecorder**

Origineel geplaatst door Deadstar
Goed bruikbare kwaliteit?

Ik weet niet wat je goed bruikbaar noemt, maar 96 kHz 24 bit WAV lijkt me voor de meeste toepassingen toch wel genoeg.
 
Ik heb er nu een 8 GB kaartje ingedaan, en dat werkt gewoon. 12 uur opnametijd op 44,1 khz en 24bits wav....!
 
Origineel geplaatst door etaoin
Utrecht Centraal vanmorgen:...

:okdan: zeker niet slecht die opname!
 
Origineel geplaatst door Jeroen
Ik heb er nu een 8 GB kaartje ingedaan, en dat werkt gewoon. 12 uur opnametijd op 44,1 khz en 24bits wav....!

houden de batterijen het ook zolang vol? :P
 
Origineel geplaatst door etaoin
Utrecht Centraal vanmorgen:
front: http://www.dompselaar.org/H2/SR000F.wav
rear: http://www.dompselaar.org/H2/SR000R.wav

Ik hoor een sterke hoge ruis, die naar een piep neigt, door het geluid heen. Eigenlijk 'zweeft' hij er nog meer boven. Omdat ik het op een laptop luister, zal dit nog extra opvallen, maar bij het Underworldbestandje hoorde ik het niet.

Natuurlijk bestaat het geluid op Hoog Catherijne (neem ik aan?) voornamelijk uit 'ruis' :), maar dit is me nog nooit opgevallen. Het lijkt haast op iets waar het apparaatje op reageert, maar dat lijkt me niet mogelijk. Ik kan het achter mijn laptop even niet door een analyser halen, maar misschien dat iemand anders het lukt en/of eventueel wellicht een heel eenvoudige verklaring heeft. Of misschien dat ik gewoon gek ben, en nodig aan het avondeten toe ben...

Edit: ter aanvulling, het geluid is op lange termijn constant, maar lijkt een kleine 'trilling' te hebben.
 
Origineel geplaatst door Kraan
Ik hoor een sterke hoge ruis, die naar een piep neigt, door het geluid heen.

Ja, da's een treinmotor.

Ik zal nog wel even iets buiten opnemen, want die ruis en piep zit niet in de H2.
 
Origineel geplaatst door etaoin
Ja, da's een treinmotor.

Ik zal nog wel even iets buiten opnemen, want die ruis en piep zit niet in de H2.

Ooooow, je stond dus echt op een perron...
 
Origineel geplaatst door Kraan
Ooooow, je stond dus echt op een perron...

Bovenaan de trap bij spoor 5/7. Die trein is zo'n "nieuwe" dubbeldekker, die van 8:05 naar Den Helder om precies te zijn :D
 
Mooie opname.

Die piep doet mij inderdaad denken aan een met pulsbreedte modulatie aangestuurde elektromotor, die FETs maken echt een ongelovelijke herrie. Ook wanneer zo'n trein stilstaat is er allerlei spul wat geluid maakt.

Erg benieuwd naar andere opnames.
 
Origineel geplaatst door FrankH
Mooie opname.

Die piep doet mij inderdaad denken aan een met pulsbreedte modulatie aangestuurde elektromotor, die FETs maken echt een ongelovelijke herrie. Ook wanneer zo'n trein stilstaat is er allerlei spul wat geluid maakt.

Erg benieuwd naar andere opnames.

Die @#$%!@#dingen die tijdens het rijden constant van die snoeiharde a-ritmische piepen geven? Dat verklaart een boel. Als je daar een halfuur in gezeten hebt, dan piept het een uur later nog in je hoofd.

En om nog even een ontopic te zijn: is dit topic geen goed excuus om eens naar het strand te gaan met je nieuwe aanwinst en er wat zee en meeuwen op te nemen (lees niet: wat zand er in te laten blazen en er wat vogels in te laten kakken)?
 
Zojuist met (vandaag gestemde) piano opgenomen in 24 bits/44.1khz wav. Vervolgens op de H2 zelf genormaliseerd en geconverteerd naar mp3, en geupload (dat laatste natuurlijk vanaf mijn PC).

Click hier


Ik vind het wel erg cool dat je de normalisatie & mp3-conversie op het apparaat zelf kunt doen.
 
En nu eentje in mijn studio. Rhodes/Microkorg/Korg EMX via Genelec 1030 speaker. De H2 staat op een meter of 3 afstand.

linkje


Grtz,
Jeroen
 
Erg interessant. Ik ken iemand die een aantal digitale recorders wil aanschaffen voor interviewsessies. Zo'n 360 graden opname functie is dus erg geschikt voor interviews met meerdere personen. Hij zit nu te denken aan de Edirol R-09, maar misschien is dit wel een betere oplossing.
 
Origineel geplaatst door Renze
Erg interessant. Ik ken iemand die een aantal digitale recorders wil aanschaffen voor interviewsessies. Zo'n 360 graden opname functie is dus erg geschikt voor interviews met meerdere personen. Hij zit nu te denken aan de Edirol R-09, maar misschien is dit wel een betere oplossing.

Ik heb voor m'n vriendin de R-09 gekocht, die gebruikt 'm voor repetities, is ook best een mooi ding. Handzamer dan de H2 / H4 :)
 
Bedankt jongens voor de tip en reviews!!

Ik heb van de week een HT2 aangeschaft en moet zeggen dat ie goed en duidelijk opneemt, ik vindt de opname best breed.

Gebruik hem om rap battles mee op te nemen. en zelf wat live dingen met m'n saxofoon.


Het ding is ook goet te gebruiken als je van die leuke onnozele gesprekken hoort in de trein om die op te nemen en te gebruiken in een compositie.

Heb het idee dat als je iets van een afstand niet goed kan horen het met dit ding wel gaat als je de record level maximaal zet.
 
Back
Top