Zoom H2 **FieldRecorder**

Ik heb hem ook aangeschaft wat het is de best betaalbare professionele recorder die ik kon vinden (188 euries)

Ik heb er wat opnames mee gemaakt, van buiten in de wind tot binnen in een zaal voor de speakers waar een band zit te spelen, heb hem zelfs even tegen de speaker gehouden. Perfecte kwaliteit, warme bassklanken, geen oversturing. Je kunt de display verlichten dus in de nacht of in een donkere concertzaal kun je gewoon opnamen maken.

Er zit een dempertje bij die je over de mic kunt schuiven zodat je geen blips krijgt als je ergens tegenaan tikt en het aller grappigste is dat je er stiekem conversaties mee kunt opnemen van piekfijne kwaliteit vanuit de binnenzak van je jas of het tasje van je vriendin.

De grote test komt nog: volgend weekend moet ik draaien op een technofeest, ik zal hem dan eens verdekt opstellen achter de dj-booth. Ben benieuwd wat voor opnamen hij maakt in de buurt van een monitorbox achter een 2000W systeem met keiharde beats. Als ik de gain goed regel en ik zet de limiter op concert-mode zou het me moeten lukken geen gedistorte bassen te krijgen.
 
ik heb de h2 besteld en ik verwacht hem woensdag binnen te hebben... een vriend van mij heeft er een en daar hebben we zojuist wat opnames mee gemaakt van een oefensessie. zeer behoorlijke kwaliteit, al kan het natuurlijk altijd beter. maar dan zit je gelijk ook aan hele andere bedragen.

dus voor het geld is het helemaal top :)
 
een stukje yamaha g1 vleugel bij mij in het theater opgenomen

klik

vleugel open, recorder op zijn voetje op de neergeklapte standaard neergezet. stereo opname met de rear mics.
 
Firmware 1.30 download?

Firmware 1.30 download?

Ik heb net mijn Zoom H2 aangeschaft. Tot nu toe ben ik erg tevreden over z'n prestaties thuis, nu moet hij zich nog bewijzen tijdens dans- en muziekrepetities (Flamenco, niet het makkelijkste om op te nemen), maar ik heb er wel vertrouwen in.

Hij kwam met Firmware 1.30, waarin onder andere het delen van bestanden versneld is. Perfect, want een vriend waarschuwde me voor de lange tijd die de H2 nodig zou hebben om bestanden te bewerken. Het splitsen van een bestand zou een minuut duren? Onder firmware 1.30 duurt dat - tijdens mijn test, opname van een uur splitsen in twee gelijke delen - niet langer dan 8 seconden. :D

Ik zag dat Fw 1.40 inmiddels ook uit is, maar ik ben wat huiverig om die te installeren als ik niet een backup heb van 1.30. Wie een iPod heeft zal dat kunnen begrijpen... ;)
Op de website van zoom staan de oude versies niet. Wie helpt me aan Fw 1.30 als bestand, desnoods via de mail?

Alvast bedankt.

Vr Gr Congusto
 
Ben ook wel benieuwd naar die Tascam...Zit ook al ff te peinzen of ik er 1 ga aanschaffen.
Ga dit jaar weer naar Marokko en ook weer naar Marrakech en wil gewoon een goede geluidsopname kunnen maken op Place Djemaa el Fna [ame="http://en.wikipedia.org/wiki/Djemaa_el_Fna"]http://en.wikipedia.org/wiki/Djemaa_el_Fna
Ben hier vorig jaar ook geweest en da's gewoon geweldig..dit jaar ook 2 daagse tocht door de Erg Chebbi woestijn en wil gewoon wat sfeergeluiden op kunnen nemen..(wel oppassen met al dat zand)
Zouden mensen die al in bezit zijn van zo'n recorder s.v.p.wat geluidsvoorbeelden kunnen plaatsen ?(zonder processing uiteraard:D )
 
Back
Top