Zoom H2 **FieldRecorder**

Lijkt erop dat er iets mis gaat met de MP3 conversie dan, als je de files wel in Wavelab af kunt spelen.
 
Zou kunnen, maar is niet waarschijnlijk. Want ook wanneer ik er een wav bestand van maak onder een andere naam kan ik hem op geen enkele player afspelen.
 
Windows Media Player kan geen 24 bits bestanden afspelen. Wellicht heb je daar last van?
 
Thanks!!
Dat was wat ik wilde horen. Ik heb gelijk mijn H2 gecontroleerd en die stond inderdaad in een 24 bits stand. Opname gemaakt in 16 bits en voila het werkt perfect, iets mindere kwaliteit uiteraard, maar daar kan ik wel mee leven.
Hartelijk dank voor je goede tip!
 
H2.. piano:p

H2.. piano:p

Ik overweeg de h2.. is deze echter ook geschikt om piano mee op te nemen?
leuk forum is dit trouwens
 
Ik heb er eentje besteld, hopelijk is 'ie morgen binnen. Ben met een nieuw project gestart waarbij ik veel real-world sounds wil gaan gebruiken, en dit is volgens mij het ideale apparaat qua gebruiksgemak, draagbaarheid en prijs.

Het feit dat ik dit ding in mijn zak kan steken en overal onopvallend neer kan zetten om ter plekke met een druk op de knop een stereo of surround soundscape op te nemen lijkt me echt fantastisch.

Tot nu toe werkte ik 'in het veld' met een portable MD speler met een losse microfoon, en dat leverde een hoop gedoe op, veel gekraak bij bewegende kabels, je loopt voor lul met al die kabels om je bast en dan moet je alles ook nog eens digitaliseren.
 
Hij is binnen, en de eerste indruk is erg goed. Zoom is niet zuinig geweest met accessoires, zo zit er standaard in de doos een setje earphones (zullen wel niet fantastisch zijn, maar handig voor onderweg), een 512MB SD cardje (goed voor zo'n 45 minuten stereo WAV opname), windkapje, standaard, USB kabel, audiokabel (minijack > RCA), voeding en in 5 talen manuals. Dus meteen aan de slag.

Ik vind het wel een beetje jammer dat je voor onderweg AA batterijen nodig hebt, het was mooier geweest als je via de voeding en/of USB een lithium-ion batterij op zou kunnen laden. Ook is hij net iets groter dan ik had gehoopt/verwacht. Prima portable, maar ik had gehoopt op formaatje mobiele telefoon, en hij is toch wel wat groter en dikker dan dat. De behuizing is ook een beetje cheapo plastic, maar voelt verder wel degelijk.

Verder werkt hij erg makkelijk, zonder de handleiding te lezen al opnames gemaakt, files gedelete en verplaatst, geupload naar mijn PC etc. Geluidskwaliteit valt ook niet tegen, al zal ik meer bronnen moeten opnemen om daar echt iets zinnigs over te zeggen. De eerste 'in en om het huis' opnamen klinken in elk geval prima.

Wordt vervolgd...
 
Ik vind het wel een beetje jammer dat je voor onderweg AA batterijen nodig hebt, het was mooier geweest als je via de voeding en/of USB een lithium-ion batterij op zou kunnen laden.

Ik gebruik AA NiMH accu's en dat werkt prima. Opladen en gaan...
Ik gebruik de H2 voornamelijk voor het opnemen van, wat jij noemt 'real-world sounds' en dat werkt uitstekend. Veel beter dan de PXR4 die ik hiervoor gebruikte met hetzelfde doel.

Naar aanleiding van het bericht van Etaoin de ASIO driver geprobeerd en ook als geluidskaart werk hij uitstekend.


groet,

Tom
 
Er is sinds gister een nieuwe update voor de H2...

http://www.zoom.co.jp/english/download/software/h2.php

Bij mij was t nog niet gelukt...hij ziet niet dat ie naar 1.40 moet updaten maar er staat ****

verup1_40.gif
 
Is ie ook goed voor hoge zang, dus gaat ie niet ruisen/kraken bij (luide) hoge tonen (alt-sopraan hoogte)? Ik ben ook aan 't nadenken om dit ding aan te schaffen, alleen dan moet ie mijn gezang uiteraard wel een beetje normaal kunnen opnemen;) Iemand???
 
Laatst gewijzigd:
Zoom H2 Modificatie; nu met 4 line inputs

Zoom H2 Modificatie; nu met 4 line inputs

Sorry, voor het engels maar ik ga niet meer terug vertalen.
One year ago I bought the Zoom H2 as a tool for recording ambient sound. I like the 4 channel "surround" mode. After splitting the 2 stereo files I import the 4 WAV's in Apple Soundtrack Pro and in the "real surround mode" I mix all to a AC3 File.
Lately I was working with 2 softsynth's. I could monitor them on the 4 channels of my audio interface, but recording was impossible. Looking to the zoom H2 it is possible to record with the 4 build-in microphones on 4 tracks but not via a line input. So I wanted to experiment with my H2 to get that job done. I bought for 10 euro parts in the local electronic parts shop and started the modification.
After all it is possible (I don't say easy) and it was successfull. The microphones are working as usual; the line inputs are doing the job well. I was making a movie of the modification: http://www.vimeo.com/1725654

Nothing ventured, nothing gained. When you don't succeed, you can always go back to the original state of the device. 6 holes in the back is all you have to cover up. By the way; you can keep the RCA plugs on the back. You can connect them to the line in and output of th H2. That is much better than the 2 stereo mini-jacks.
 

Attachments

  • ZoomH2mini.jpg
    ZoomH2mini.jpg
    62,2 KB · Bekeken: 61
Laatst gewijzigd:
ik ben te lui om me er nu helemaal in te verdiepen, maar is de h2 nu ineens een 4-sporen recorder geworden, waarbij je bv 2 sporen kan opnemen bij 2 eerder opgenomen sporen?
wel een gedoe. in tegenstelling tot de H2, zie je de H4 erg vaak tweedehands. ben je er toch ook?
ik vind de H2 trouwens een erg makkelijk apparaat met goed resultaat.
 
heeft er iemand al voor de aardigheid mee door 'n discotheek gelopen?

ben benieuwd wat voor opname je krijgt als je dit apparaatje op 'n dancefeest bij de dj neerlegt om een stukje van zijn draaikunsten op te nemen. voor zover dit apparaat niet bij het foulleren wordt ingenomen :P

dan bedoel ik gewoon via de interne mic (dus NIET digitaal met tulpstekkers van rec-out van mengpaneel naar de recorder)
 
Back
Top