Zoom H2 **FieldRecorder**

Ik ben heel erg benieuwd hoe de gebruikers ervaringen zijn zoal hier.
Ik hoop niet dat het een geval is van: goedkoop is duurkoop.
 
Zit er ook aan te denken. Ben binnenkort jarig, en de traditie wil dat ik dan een kado voor mezelf koop :)

Er staat in deze thread een link naar een aardig uitvoerige test, hoor. En die zegt eigenlijk dit; ok het 4-mic's systeem klinkt misschien vetter als gegeven dan wat het doet, maar is best aardig, het is geen profi geluidskwaliteit maar ook erg verre van slecht.

Tevens, en dat is voor mij weer interessant, kun je hem gebruiken als audio-interface. Dit zal toch wat betere opnames geven (door de line-ingang) dan de standaard audio ingang van m'n Mac..... toch?
 
Hij is binnen...
 

Attachments

  • zoomh2.jpg
    zoomh2.jpg
    37 KB · Bekeken: 52
Ooh hij is wel mooi... en nu snel naar buiten en opnames maken }:|
 
Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Koel ik zie dat die popkap er gewoon bijkomt :okdan:

Yep, die zit er gewoon bij.

Ik moet zo helaas nog even weg, maar ik heb 'm even snel met alle default settings in de lucht gehouden op de luisterpositie voor mijn monitors, met daarop de Underworld stream zoals die elders op het forum staat: Beetje nietszeggende test dus, maar ja. Later meer.
 

Attachments

  • h2.mp3
    719,2 KB · Bekeken: 62
Met de plopkap erop past ie overigens niet in het meegeleverde tasje. Lekker slim.
 
Ik heb de H2 ook sinds een aantal dagen.
Tot nu toe gebruikte ik een Korg PXR4 voor mijn buitenopnamen, maar dat beviel mij uiteindelijk niet zo.
NIet dat het een slecht apparaat was, maar teveel gedoe en te weinig handzaam naar mijn smaak.

De H2 vind ik echt een heerlijk apparaatje.
Hij ligt lekker in de hand, de bediening is gemakkelijk en hij past ook nog in mijn binnenzak.
Waar het om gaat is natuurlijk de geluidskwaliteit en die vind ik prima.
Hij wint in alle opzichten van de PXR4. Dat wil zeggen, in de zaken die ik belangrijk vind en zoek in zulk een apparaat, te weten: hanzaamheid, bedieningsgemak en geluidskwaliteit.

De H2 wordt geleverd met 512mb SD card, plopkap, tafelstandaard(je), microfoonstandaard adapter, USB kabel, AC adapter, Stereo Y kabeltje en oordopjes (of hoe die dingen ook mogen heten).

Ik gebruik hem dus voor het omnemen van omgevingsgeluiden en daarvoor vind ik het een ideaal apparaatje.
Prettig is dat je kunt opnemen in WAV of MP3 en je dus meteen aan de slag kunt met je bestanden.
Ik vind het veel waar voor de € 199,-- die ik ervoor heb betaald.


groet

Tom
 
Hij ziet er degelijk uit, of komt dat alleen omdat ie op een oude microfoon lijkt :)
Voelt ie ook degelijk?

Tof dat er wat reviews/indrukken verschijnen van bezitters!
 
Het kastje is van plastic, maar ondanks dat vind ik het geen fragiel ding.
Ik vind hem ook niet 'plastickerig' aan doen, maar dat kan ook enigszins gekleurd zijn door mijn enthousiasme ;).
 
Hoi,

Kan dit apparaatje ook goed een DJ set opnemen?

Ik wil gewoon 2 rca in de output van het mengpaneel stoppen. Is dit mogelijk?

Gr,
Bart
 
Ik wil gewoon 2 rca in de output van het mengpaneel stoppen. Is dit mogelijk?

Dat kan inderdaad. Hij neemt ook gewoon line in op.
 
Back
Top