[house/mellow/deephouse] Alex O'Rion - Hocus Pocus (feedback gezocht)

Best wel een lekker trackie. Leuke geluiden, leuk sfeertje. Geen bijzondere of opvallende track, maar wel lekker op de dansvloer denk ik. Alleen de compressie vind ik wat erg strak.
 
Vind jouw trax altijd zeer goed te pruimen. Vond je vorige wel iets spannender, maar deze mag er zeker ook wezen en zal ook op mijn harde schijf belanden....
Qua mix, arrangement kan ik er eigenlijk nix op aanmerken, compressie kan misschien een tikkeltje minder idd, maar ik stoor me er niet aan.:halleluja
 
> protohuman: Ja, ik gebruik wel vrij veel sidechain. Over mijn master doe ik nooit compressie. Strings, rides, sweeps en basslines gooi ik echter wel graag door een sidechain. Fuse relateerde eerder zelfs naar de 538 sound. :D

In ieder geval bedankt voor t luisteren.

> Dj Bies: :biertje: :)
 
Weer lekkere trek. :)

Denk dat wat de anderen over compressie zeggen wel klopt. Nu is de balans wat uit elkaar getrokken en vallen de achtergrond geluiden heel ver weg.
 
Origineel geplaatst door fuse
Weer lekkere trek. :)

Denk dat wat de anderen over compressie zeggen wel klopt. Nu is de balans wat uit elkaar getrokken en vallen de achtergrond geluiden heel ver weg.

He fuse, dankje voor de reactie. Welke geluiden versta jij onder achtergrond? Die belletjes? Want die heb ik ook voor de achtergrond bedoeld. Of bedoel je dat ze TE ver naar de achtergrond zitten?

Dat zal dan eerder aan mijn mix liggen dan de compressie, want hier heb ik geen compressie over zitten.

Enige waar ik sidechain op heb zitten is: bass, strings, rides en whooshes. Over de master heb ik geen compressie. Maar iets verteld mij dat ik dit al eerder heb genoemd. :D
 
OW, ikke niet goed lezen. My bad.

De balans tussen lead en andere voorgrond tegen achtergrond geluiden is wat scheef vind ik. De strings bijv en die belletjes.
 
Lekker nummer man!! Vooral die string die rond 2.00 en 4.30 erin komt is erg lekker.

:okdan:
 
Eigenlijk heb ik hier weer eens helemaal niks op aan te merken !!

Hij luisterd weer erg lekker weg ... ook al is het niet mijn smaak (Dus over de compositie kan ik eigenlijk niet zoveel zeggen.) Luister ik um toch steeds weer helemaal af. Heel gemoedelijk luistert ie weg :) Lekker met een biertje in het gras trackie .. :biertje: .. wat leuk gezelschap ... hoppa ... gezellig !! :)

Over de mix heb ik ook niks (hehe lekker zo'n post)

Jah ... dat alles hier op mijn monitors erg goed overkomt. Laag is goed en vol ... mid zit vol maar alles is naar mijn idee erg duidelijk en helder ... super dus !!

Je ride drukt wel de andere hihats een beetje weg lijkt het ... dat word een beetje een hihatsflow die zeerzeker niet verkeerd klinkt maar het zou je iets aan helderheid in je track kunnen kosten !?!?
Maar dat zou ook heel goed een kwestie van smaak kunnen zijn en mijn idee van hihat-ride verhoudingen :D


Al met al ... klinkt super !! Zou er nog maar weinig aan veranderen.

Is er verders ook nog wat techno in de maak ??


Latersss Glenn
 
Lekker nummer. Stel me erbij voor dat ik net op een festival ben aangekomen, mijn eerste biertje heb besteld en rustig naar het podium loop terwijl ik allemaal mooie dansende vrouwen in bikini tegenkom :)

Beetje veel compressie idd, met name op de clap/snare. maar dat hoort er bij toch? Superlekkere kick ook!.

En alles staat heel mooi los en open idd. Bassline ligt ook helemaal los van de kick. snap je aanmerking op mijn nummer ook wat dat betreft. Is ook wel anders bedoeld denk ik.
 
lekkere vibe..:)..luiter nu op mn dynaudio's..en vin de bassline iets te hard in de mix..iets te present. questie van smaak...vin de rides heerlijk
 
Origineel geplaatst door fuse
OW, ikke niet goed lezen. My bad.

De balans tussen lead en andere voorgrond tegen achtergrond geluiden is wat scheef vind ik. De strings bijv en die belletjes.

goeie tip ! is het zoals ik het nu aangepast heb verbeterd? (zelfde link update)

2 all: bedankt voor t luisteren, leuk dat sommigen het kunnen waarderen :)
 
lekkere muziek, vind dat pulserende in de strings groovy. op de een of andere manier vind ik het al een beetje retro eigenlijk met een 90s feel en dat mag ik wel! keep it coming!
 
Ik vind het ook wel een lekkere groovy track!

Maar wat mij opvalt is dat ik het zeg maar, muzikaal wat 'vlak' vind. Daar bedoel ik mee dat heel veel sounds maar een beetje in het wilde weg aan het sustainen zijn. Ik denk dat als er een sound (rhodes ofzo) in komt die bvb lekker om de bas heen loopt te funken het nog veel lekkerder wordt dan het al is. Dat is dan mijn mening, zonder me echt ooit in deze stijl muziek te hebben verdiept.

De mix vind ik zeker mooi in balans, maar de compressie vooral zo heftig over de kick en snare begrijp ik niet. Waarom doe je dat? Dynamisch gezien lijkt het me nergens voor nodig.. Nu klinkt het zooo plat, bah. :D
 
bij hocus pocus verwachtte ik trouwens ergens thijs van leer met zijn fokking dwarsfluit... :D
 
Origineel geplaatst door Flesje
Ik vind het ook wel een lekkere groovy track!

Maar wat mij opvalt is dat ik het zeg maar, muzikaal wat 'vlak' vind. Daar bedoel ik mee dat heel veel sounds maar een beetje in het wilde weg aan het sustainen zijn. Ik denk dat als er een sound (rhodes ofzo) in komt die bvb lekker om de bas heen loopt te funken het nog veel lekkerder wordt dan het al is. Dat is dan mijn mening, zonder me echt ooit in deze stijl muziek te hebben verdiept.

De mix vind ik zeker mooi in balans, maar de compressie vooral zo heftig over de kick en snare begrijp ik niet. Waarom doe je dat? Dynamisch gezien lijkt het me nergens voor nodig.. Nu klinkt het zooo plat, bah. :D

Je bedoelt een solo? Ja, soms probeer ik dat met inderdaad rhodes of iets anders, maar ik ben helaas geen muzikant. :)

Wat de compressie over de kick betreft? lekkerrr toch ? :D lekker bah ;)

ps. ik heb een aantal drumgeluiden (waaronder de kick) naar een bus gestuurd die ik door de compressie laat gaan.
 
Back
Top