[groove house vrolijk] Alex O'Rion - Till Dawn -> feedback gezocht !

Begint lekker, vooral dat 'valse' geluidje en dan die bas er bij:okdan:

Die basline zijn dat 2 toonen op elkaar of bereik je dat effect met detune of zo?

Voor de rest weinig op aan te merken, gaat lekker door met goede afwisseling, stuur op of zo...

Sucses.
 
Begint lekker, vooral dat 'valse' geluidje en dan die bas er bij:okdan:

Die basline zijn dat 2 toonen op elkaar of bereik je dat effect met detune of zo?

Voor de rest weinig op aan te merken, gaat lekker door met goede afwisseling, stuur op of zo...

Sucses.

dankje, de bassline is trouwens gewoon met een portamentootje gedaan.
 
Lekker deuntje. Even wennen aan de melodietjes.
Misschien dat een zangkip er beter bij past. ;)

Als je die lead op 2:05 eens heel breed mixt past volgens mij wel lekker bij de mix (die best wel ok is).
Drums zou evt wel wat meer hoog bij kunnen.
 
Hij is weer lekker Alex. Zit hier wel over computer speakertjes te luisteren. Zal hem dadelijk meenemen naar mijn eigen kamer om over de monitors te luisteren. Ik denk inderdaad, in navolging van Fuse, dat die lead rond 2 minuten wat breder en meer aanwezig mag zijn.
 
Dit is best lekker! Het begin was niet mijn ding dus ff gescrolled. Maar toen ik bij de melodietjes en climax kwam was het erg lekker. Ik vind alleen de sounds wat dun overkomen, ik heb het gevoel alsof hier ontzettend veel meer uit te halen valt. (allicht at me nu te binnen schiet, een goed geplaatste reverb op die bassline en een sublayer onder die bass, verder allicht een dikke remastering over de hele track)
 
Lekker deuntje. Even wennen aan de melodietjes.
Misschien dat een zangkip er beter bij past. ;)

Als je die lead op 2:05 eens heel breed mixt past volgens mij wel lekker bij de mix (die best wel ok is).
Drums zou evt wel wat meer hoog bij kunnen.

zal er eens naar kijken, thx !
 
Normaal bemoei ik me nooit met mensen die tracks plaatsen. Ik zou dit eens nog wat beter uitwerken met de aangegeven tips. En er eens wat serieus mee gaan proberen te doen. Grootschalig. De zomermaanden laten niet lang meer opzich wachten en ik zie dit best gedraaid worden voor de jeugd op eilanden als Ibiza, Mallorca,Kreta. Erg herkenbaar. En een echte hanger. De main-lead wat breder uitmixen is geen overbodige luxe, maar hou hem wel lekker achterin om de gehele plaat te omarmen aub. Misschien een vrouwelijke fluister vocal subtiel hier en daar verwerken voor een nog meer commerciele factor. Of een subtile vocal scatt. Ik vind dit helemaal niet onaardig hoor.
 
Laatst gewijzigd:
lekkerrrrrrrrrrr *D

Mag idd ietsje dikker.
Bereik je niet al veel door de kick wat zachter te zetten ?
En misschien zou je op je basslead je nadruk ietsje kunnen verlagen hijs nu op mid behoorlijk aanwezig voor mijn gevoel.

Groetjesss 8)
 
Lekkere track dit, maar wat glennplumber al zegt de bass is in het mid heel nadrukkelijk aanwezig, deze klinkt alleen als zaag zijnde iets te 'klinisch' de rest klinkt best netjes. lekker spacerig zomers.
 
Geluid vind ik net als de vorige goed, heb er eigenlijk niks op aan te merken, final mastering lost dat kleine geneuks met nog dikker wel op is my oppinion ....

De plaat begint goed (genoeg edge in de sound door die pitchwheel?). En ja hoor daar komt dat net als bij de vorige iets te simpel nu BAS melodietje wat ik jammer vind.
Je gaat vervolgens door met die sound.... doe je goed, ook afwisseling is ok. De Appregiator achtige sound vind ik wel lekker(melodie en de strings erbij ook). Die basssound bevalt me alleen niet. Oplossing lijkt me iets choppier en wat speelser af en toe (misschien eens een 16e opzoeken?) ......... De break: goed omdat hij lekker door gaat erna. Dan mag de bas wel los zoals ie is of zelfs nog dikker..... maar de hele tijd is mij te makkelijk..... het beperkt naar mijn mening de houdbaarhied van de tune!

Maar goede track!

Keep up!
 
Normaal bemoei ik me nooit met mensen die tracks plaatsen. Ik zou dit eens nog wat beter uitwerken met de aangegeven tips. En er eens wat serieus mee gaan proberen te doen. Grootschalig. De zomermaanden laten niet lang meer opzich wachten en ik zie dit best gedraaid worden voor de jeugd op eilanden als Ibiza, Mallorca,Kreta. Erg herkenbaar. En een echte hanger. De main-lead wat breder uitmixen is geen overbodige luxe, maar hou hem wel lekker achterin om de gehele plaat te omarmen aub. Misschien een vrouwelijke fluister vocal subtiel hier en daar verwerken voor een nog meer commerciele factor. Of een subtile vocal scatt. Ik vind dit helemaal niet onaardig hoor.

bedankt voor je reactie. Ik ga er denk ik nog een whisper female vocal.wav doorheen gooien. ;)

Ook de rest bedankt voor de feedback, zal na t weekend de tweede versie even online gooien.

:biertje:
 
Goeie track met "hit" potentie inderdaad. Heeft wel een iets gedateerde sound met progressive en trance elementen van een aantal jaar terug, maar dat doet voor mij niet af aan de kwaliteit. Wat boeklanoei zei zit wat in: de main-lead mag op de climax wel echt dik aangezet worden, misschien dubbelen met een lekkere zaag?

Maak je je tracks nog steeds met Reason?

Mau
 
Leuk nummer! Heb verder niet echt iets toe te voegen aan de discussie. Simpel doch erg fijn deuntje dat goed in het gehoor ligt. Kan het me wel voorstellen om dit op een feestje te horen ofzo.
 
Tweede versie online:

Iedereen nogmaals bedankt voor de goeie feedback. Ik post al jaren op verscheidene fora, maar op synthforum krijg ik toch de beste feedback/tips.

Maar goed...

Hier de tweede versie: (link is hetzelfde gebleven)

http://www.alexorion.com/music/tracks/Alex O'Rion - Till Dawn.mp3

aanpassingen:

- iets meer sub in de bass, mid heb ik zo gehouden
- lead meer stereo gemaakt (dat was ik inderdaad nog vergeten)
- in de lange break ietsje meer contrast gegeven (bass wat meer weggefilterd)
- subtiele vocals toegevoegd
- meer top in de beats
- en het hele zaakje opnieuw gemixt

Hoop nog wat re-reacties te mogen lezen.

gr lex
-
 
Ik vind 'm beter. Op het stuk vanaf (onder andere) 2:00 overheerst de 'hogere' partij nu iets minder waardoor de lead wat meer ruimte heeft. Zelfde op het stuk dat speelt op 3:10, en, pff ik struikel wel over benamingen zeg. Die galmende vrouwelijke vocal (niet de "one more time") klinkt wat 'spacender' ofzo, kortom, 't ademt allemaal wat lekkerder. Ik ben er nog niet echt uit wat ik van die "one more time" vind. Enerzijds vind ik het wel passen, anderzijds vind ik het ook lichtjes afgezaagd. Ik ben wel benieuwd wat anderen van de bas vinden, ik weet niet zo goed of die nog net iets steviger mag of wel goed is zo. Dus ik hou het hier maar even bij voordat ik domme dingen ga zeggen :)
 
Goeie productie man! Na de breaks klapt ie er echt lekker in, complimenten! Ben benieuwd hoe je dit in mekaar gedraait hebt. Stuur t eens naar Spinnin' records, of news ofzo...

Ben al een tijdje op zoek naar de sound die jij hier neerzet, dus ben echt benieuwd hoe je die track na de breaks zo laat duwen!

GRTZ
 
Goeie productie man! Na de breaks klapt ie er echt lekker in, complimenten! Ben benieuwd hoe je dit in mekaar gedraait hebt. Stuur t eens naar Spinnin' records, of news ofzo...

Ben al een tijdje op zoek naar de sound die jij hier neerzet, dus ben echt benieuwd hoe je die track na de breaks zo laat duwen!

GRTZ

dankje !
 
Back
Top