[progressive house/deephouse] Alex O'Rion - House of Venus (feedback gezocht)

AOR

Ouwe rot
Lid sinds
16 februari 2003
Berichten
1.496
Dag Leute,

Lang geleden dat ik weer eens iets heb laten horen. Gisteravond met een track begonnen waar ik vandaag met het lekkere weer binnen aan heb doorgesleuteld.

De afmix zal wel niet hoogstaand zijn, want ik zit er nu al een paar uur na te luisteren. :D

Toch ben ik benieuwd naar wat jullie bevindingen hierover zijn. Kritiek en alle vormen van feedback zijn welkom

Link: (rechtermuisknop save target as)
http://www.alexorion.com/music/tracks/Alex O'Rion - House of Venus.mp3

groeten Alex
 
Heerlijk man! :okdan:
Mix is echt goed, misschien iets meer (sub)laag erin?
Voor de rest top....:)
 
dat zou goed kunnen ja, wat meer sub. Moet wel te EQen zijn. Dankje !
 
Mooi hoor. Lekker strakke beat en mix klinkt naar mijn idee gewoon goed. Ik zou er misschien nog wat filtersweeps of zo in doen als je uit de breaks komt, vlak voordat de kickdrum er weer in knalt. Het laatste "refrein" kan misschien ook nog wat verder aangekleed worden om het net iets extra's te geven t.o.v. de rest van het nummer, het blijft nu net iets te veel hangen op dezelfde geluidjes vind ik.
 
Ik hoorde 1 reactie van iemand op een ander forum dat die de string lelijk vond en overbodig vond.

Wat vinden jullie van de stringpartij? Persoonlijk vind ik die namelijk het belangrijkste uit de track. :D

Hij vond het 'vals' klinken.
 
Origineel geplaatst door King of Snake
Mooi hoor. Lekker strakke beat en mix klinkt naar mijn idee gewoon goed. Ik zou er misschien nog wat filtersweeps of zo in doen als je uit de breaks komt, vlak voordat de kickdrum er weer in knalt. Het laatste "refrein" kan misschien ook nog wat verder aangekleed worden om het net iets extra's te geven t.o.v. de rest van het nummer, het blijft nu net iets te veel hangen op dezelfde geluidjes vind ik.

thx ! goeie tip, mss dat ik het tweede refrein wel weglaat en de eerste iets meer climaxgevoel wil geven.
 
Nah ik denk dat je stringpartij niet weg moet doen. Dat is gewoon een kwestie van smaak. Het kan wel bij deze track. maar je kunt het zeker proberen om de string partij eruit te halen. Daar is niks mis mee om het te proberen. Je kan met EQ er wel voor zorgen dat ie nog beter gaat klinken natuurlijk. Als je de stringpartij verwijderd dan moet je het meer zoeken in de baspartij en het ritme, die is namelijk erg lekker! Dus met deze elementen meer varieeren. Dan ook wat meer sublaag erin of nog een sub basje. Volgens mij dik je de track dan zeker aan en wordt het meer funky en het krijg het meer punch.

Nogmaals is denk ik een smaak kwestie, maar misschien het proberen waard.
 
Origineel geplaatst door AOR
thx ! goeie tip, mss dat ik het tweede refrein wel weglaat en de eerste iets meer climaxgevoel wil geven.

Yooo Alexander :)

Ik heb um vannacht al even zitten luisteren en nu net weer en je melodieen kwamen net gelijk weer goed binnen. Zou de strings naar mijn mening zeker niet veranderen .. is erg mooi zo ! Wat ik mooi vind aan deze track is dat ie heel gemoedelijk klinkt maar zeker zn pit niet is verloren ... integendeel.

Er zou idd iets meer sub in de kick mogen .. gezien het mid van de kick nu een klein beetje overheerst.

Verder denk ik dat de tip van king of snake een highpass filter aan het einde van de break op laten komen voor ie er weer in komt zeker niet zal misstaan.

Persoonlijk mis ik best een vocal in deze track ... die kunnen het zo lekker opentrekken. En dan kan het om het kleinste vocaltje gaan.

Gisteren en vandaag luisteren dacht ik het en ik denk dat ik het tweede refrein ook zou skippen ... ik denk dat je dan een veel pakkender track overhoud !


Voor de rest kan ik echt niks bedenken :)

oowwjah toch ... misschien iets wat je kan proberen ! Wat ik zelf altijd doe (misschien doe je het al) Voordat ik de track naar de 0db master is even een goede kwaliteit EQ erover ... ik gebruik zelf de Kjaerhus GEQ-7 en daar kan je van dat hele mooie sprankelende hoog mee maken.

Groetjes Glenn
 
Origineel geplaatst door easyboy
Nah ik denk dat je stringpartij niet weg moet doen. Dat is gewoon een kwestie van smaak. Het kan wel bij deze track. maar je kunt het zeker proberen om de string partij eruit te halen. Daar is niks mis mee om het te proberen. Je kan met EQ er wel voor zorgen dat ie nog beter gaat klinken natuurlijk. Als je de stringpartij verwijderd dan moet je het meer zoeken in de baspartij en het ritme, die is namelijk erg lekker! Dus met deze elementen meer varieeren. Dan ook wat meer sublaag erin of nog een sub basje. Volgens mij dik je de track dan zeker aan en wordt het meer funky en het krijg het meer punch.

Nogmaals is denk ik een smaak kwestie, maar misschien het proberen waard.

mss een goed idee voor een soort van remix inderdaad. sub kan die inderdaad nog wel gebruiken. dankjewel
 
Origineel geplaatst door glennplumber
Yooo Alexander :)

Ik heb um vannacht al even zitten luisteren en nu net weer en je melodieen kwamen net gelijk weer goed binnen. Zou de strings naar mijn mening zeker niet veranderen .. is erg mooi zo ! Wat ik mooi vind aan deze track is dat ie heel gemoedelijk klinkt maar zeker zn pit niet is verloren ... integendeel.

Er zou idd iets meer sub in de kick mogen .. gezien het mid van de kick nu een klein beetje overheerst.

Verder denk ik dat de tip van king of snake een highpass filter aan het einde van de break op laten komen voor ie er weer in komt zeker niet zal misstaan.

Persoonlijk mis ik best een vocal in deze track ... die kunnen het zo lekker opentrekken. En dan kan het om het kleinste vocaltje gaan.

Gisteren en vandaag luisteren dacht ik het en ik denk dat ik het tweede refrein ook zou skippen ... ik denk dat je dan een veel pakkender track overhoud !


Voor de rest kan ik echt niks bedenken :)

oowwjah toch ... misschien iets wat je kan proberen ! Wat ik zelf altijd doe (misschien doe je het al) Voordat ik de track naar de 0db master is even een goede kwaliteit EQ erover ... ik gebruik zelf de Kjaerhus GEQ-7 en daar kan je van dat hele mooie sprankelende hoog mee maken.

Groetjes Glenn

yo Glenn,

bedankt voor je reactie. Ik zal eens kijken of ik er een subtiel mensgeluid in kan verwerken, complete vocallijnen hou ik niet van, maar ik denk ook niet dat je daar op doelt.

Ikzelf geburik Logic 7 Pro, die heeft toch ook wel een prima EQ, toch? (AUGraphic heet die, iemand?)

Dankje !
 
Iets lager in de mix kruipen, laat de strings zijn voor wat ze zijn maar van de 2 pitch bends de laatste skippen want nu klinkt het zowaar gebend om te benden wat niet spontaan overkomt naar eigen mening.
 
Origineel geplaatst door Frederik654
Iets lager in de mix kruipen, laat de strings zijn voor wat ze zijn maar van de 2 pitch bends de laatste skippen want nu klinkt het zowaar gebend om te benden wat niet spontaan overkomt naar eigen mening.

ok, dankje, ik zal eens proberen die pitchbend weg te laten en gewoon dmv midinoten die verandering te realiseren. Ik vond het zelf wel leuk, maar ik begrijp wat je bedoelt. Toch even proberen. ;)
 
Lekker trackje vind ik.

Klein vocaltje erbij inderdaad en dan is ie wel klaar.

Pitchbends zijn iets te wild lijkt het wel.

:okdan:
 
ik vind juist dat ie een beetje rommelt in de sub, tikje zompig

misschien de bas ietsie minder en idd de kick wat meer


niet mijn soort track maar klinkt netjes hoor :)
 
Origineel geplaatst door fjoesz
ik vind juist dat ie een beetje rommelt in de sub, tikje zompig

misschien de bas ietsie minder en idd de kick wat meer


niet mijn soort track maar klinkt netjes hoor :)

Vind je dat de kick meer laag moet krijgen? Goeie tip ! (mocht het helpen natuurlijk ;))
 
klinkt goed, kick mag iets dieper

enkel is er niet super veel afwisseling in de plaat.. maar dat is misschien eigen aan de stijl;)
 
Origineel geplaatst door DJ_IVI-R
klinkt goed, kick mag iets dieper

enkel is er niet super veel afwisseling in de plaat.. maar dat is misschien eigen aan de stijl;)

Ben wel van plan om de track behoorlijk in te korten. Intro vind ik te lang en wil hem reduceren tot 1 break (ipv 2).

- - - - - - - - - -

2 Gerry: Lijkt me goed plan ! Bel me, dan spreken we wat af, gezellig. :)
 
Back
Top