[progressive house.. zoetjes] Alex O'Rion - Come Along

Klinkt lekker. Doet me een beetje denken aan een nummer van een paar jaar geleden. Taste of summer of zoiets. Je track zit goed in elkaar en leent zich uitstekend voor een vrouwelijk vocaaltje er in. Ik hoor het zo voor me, een vrouw die tegen dat melodietje in zingt.

Goed gedaan. :okdan:
 
klinkt best ok aor.

Die lead en die bassline in het begin klinken echt lekker. Kvind alleen dat wanneer er melodie in je bassline komt je bassline nog een nootje kan gebruiken tussen de verschillende noten van die bassline. Ook melodie van die bass zelf is niet echt "je van het". Beetje standaard, terwijl die bassline toch eigenlijk wel de opvallendste sound in je mix is. Werk er nog even aan zou ik zeggen!
 
Hey Alex, klinkt lekker hoor! Lekker uplifting en zomers.. 8)

Wat me opvalt in (min of meer) chronologische volgorde:
- de snare bevat volgens mij teveel laag, dat drukt de basekick een beetje weg (niet echt heel laag maar in 't lage mid-tonen gebied zeg maar)
- alles heeft wel erg veel stereo spread, misschien komt het ook doordat ik via hoofdtelefoon luister maar als alles veel stereo ge-sandwich-spread is verlies je het contrast een beetje denk ik
- wel sterke melodieen, geven een lekker sfeertje ook :okdan:
- ik mis wel een beetje de main part (melodie/vocals) het lijkt als het ware een beetje een instrumentale versie van het nummer (maar dan waarvan de zang ook een main melody kan zijn zeg maar)
- een goede opbouw/afbouw, dj-friendly
- break komt een beetje laat, eigenlijk net voordat de track uitgemixt wordt denk ik, maar misschien was dit je bedoeling :)


Al met al een track waar ik vrolijk van word. Het moet snel zomer worden potver :P
 
waar haal je de inspiratie en tijd vandaan om in zo'n hoog tempo lekkere tracks eruit te persen!! lekkere sound, idd erg zomers en laat nu net de zon goed schijnen hier op deze zondagmorgen in het zuiden des lands :)

met welke soft of hardware doe jij je mastering?
 
Xpressive: Ja, die vocal hoor ik ook, maar helaas alleen in me hoofd. Mis helaas de luxe van een zanger(es). Zou zeker leuk zijn. :-)

stevy: He Stevy, bedankt voor je comment, maar de bassline hou ik denk ik toch gewoon zoals die is. ;) sry mate !

Bergen: ik zal de snare kick eens controleren, ook bedankt voor de andere tips !

synthmann: dankje, ik gebruik op dit moment alleen Logic Pro 7 en een stuk of 2 a 3 audio instruments. Mezelf beperken werkt bij mij vaak het beste. ;)

editmode: oeps, je vroeg om mastering. Mastering doe ik eigenlijk niet, ik probeer gewoon zo goed mogelijk af te mixen. Soms zet ik over de mastertrack nog een EQ om wat tophoog toe te voegen. En verder werk ik met veel bussen, waarover ik compressie gooi.
 
Lekker nummertje.

Luister het op zo`n speaker in de pc en daar overheerst de kick een beetje, vooral in het begin, geluidjes lijken erg op de achtergrond te zitten. Verder in het nummer klinkt ie goed.
Voor de rest issie een beetje te lang, of er moet meer ingebeuren of hij moet iets korter om het interesant te houden, iig zo komt het op mij over.
 
Klinkt wel goed, heeft een beetje weg van Trentemoller maar anders. Het is nog iets cleaner dan de trntemoller songs.
Dromerig sfeertje.
 
trentemoller toe maar, welke track bedoel je dan, ben ik wel benieuwd na dan.

:biertje:
 
De snare mag je van mij zo laten, die kick die een beetje wordt weggeduwd zorgt eerder voor extra groove door de compressie. Sounds vind ik goed klinken (de klanken) dus overall: ik vind hem echt goed maar (als je wilt dat ik iets te zeiken heb dan): de compositie net een beetje... dus iets.... te blij om hem boeiend te blijven vinden maar dat zal wel mijn smaak zijn...
Keep up!
 
de compositie net een beetje... dus iets.... te blij om hem boeiend te blijven vinden maar dat zal wel mijn smaak zijn...

:D

Het is denk ik ook best smaakgebonden. Bedankt voor t luisteren.
 
Ik vind hem ook we lekker weg luisteren...tis een lekker zonnig chill happy proggy plaatje. Mag best zo vrolijk! Goed voor de sfeer :)
 
Back
Top