[progressive house] Alex O'Rion - The Red Shark

Ik vind het nummer niet zo heel erg speciaal. De kick mist hier net wat oomph op mijn RP-5jes, dus waarschijnlijk zit het laag te laag of is het net een beetje afwezig. Dat percussieve orgeltje mag ook wel een tandje warmer en donkerder.

Ik zou niet weten waarom ik deze zou moeten kopen als ik al een paar Curverbakken in dit genre zou hebben. Niet slecht maar niet iets nieuws.
 
Progressive is net zoiets als Hardhouse, hard noch house.

:okdan:


Ik blijf het een van de meest afgewerkte nummers vinden die hier de revue passeren. Er is ook niet gevraagd om met Sander Kleinenberg te vergelijken of zo toch?
 
Ik blijf het een van de meest afgewerkte nummers vinden die hier de revue passeren. Er is ook niet gevraagd om met Sander Kleinenberg te vergelijken of zo toch?

Nee ik vind het technisch wel echt een volwaardige plaat, dat compliment had ik hem misschien wel moeten geven. Misschien een tikje steriel, maar dat is wel vaker het geval tegenwoordig.
 
Heren, dank voor het luisteren !

2 Bikkel: Kan me voorstellen dat jij veel platenbakken vol heb staan van dit soort tracks, maar ik moet je zeggen dat ik tijdens het maken van muziek niet continu stil sta of ik mensen kan verbluffen van originaliteit, misschien is dat een mankement en dat neem ik dan op de koop toe.

Toch bedankt voor je tips tov het laag.
 
alex, dit is een geil plaatje zeg!

De basis is al goed met dat gave ronde robinS-iaanse basgeluid (02:14)
En de masterlijke drive door die dikke sound @ 05:10 is ook zeer netjes! Ook dat tegenmelodietje (04:43) vind ik zowel kwa geluid als sequence erg geslaagd.

Paar dingen heb ik nog wel aan te merken.

Ik vind dat hoge synthgeluidje (wat zo opkomt rond 01:08 ) echt megairritant klinken. Zowel de sequencing als de klank verstoren voor mij de hele feeling van het nummer, het blijft maar in je oren zeuren. Gelukkig is dit geluidje niet aanwezig in de vettere gedeeltes van de track.

Ook weet ik niet of ik die ooeeeee yeaaaah sample helemaal swell vind. Ik snap wel waarom die sample erin zit, maar wellicht zijn er alternatieven om bepaalde gaten te vullen.

Enne, over de sound hoef je je geen zorgen te maken, volgens mij kan is nu het tijdperk aangebroken dat je blindelings op je oren kan gaan vertrouwen voor de sound en mixage. :okdan:
 
Back
Top