Rob Papen VSTi Synthesizer

RP%20VSTi%20Albino.jpg


Er is al veel over geschreven op het forum, maar vanaf vandaag is ie op de markt.
De Rob Papen en LinPlug RP VSTi Synthesizer, die de naam Albino heeft gekregen.

Deze softsynth met 550 presets is een lust voor het oog en gehoord.
Wat deze synth zo speciaal voor dit forum maakt, is dat er veel presets genoemd zijn maar leden op dit forum.

De synth draait op zowel Mac als Pc en is te bestellen via de site van Rob Papen.
De prijs is € 149 incl BTW.

Als je nog twijvelt kun je hier een Full demoversie downloaden:
PC
Apple OS-9
Apple OS-X

Meer info op: www.robpapen.com en www.linplug.com
De discussie over deze synth vind je hier
 
Re: patches

Re: patches

Origineel geplaatst door mischa
Hi :)

tis niet dat ik presets moet hebben ..maar ik begrijp uit de txt dat de presets niet vrij te gebruiken zijn zonder toestemming van rob. of heb ik het mis ??? goooosje mans hoest heb je ?? de sherman filterbank 1 nog te koop ??
( kheb net de rmx van cobra s af ) .. rob mog je dit lezen ..stuur even een e-mail dan stort ik $$ op je rekening .kan hier niet online bestellen ..

vr gr mischa

Hoi Mischa,

Tuurlijk kun je die gebruiken in de demo-versie!

Groetjes,
Rob
 
Origineel geplaatst door robpapen
Tuurlijk zitten er nog meer namen in ...in de toekomst. Moet dan een nieuw lijstje maken.

Welke grafishe fout trouwens? Of vind je mijn handschrift niet mooi? ;)

Later,
Rob

Uuhm als je door de presets springt en het effect veranderd, van bv reverb -> delay, dan is de hoogte niet gelijk. De knopjes van de delay zitten bv 5 pixels hoger dan die van de reverb.

Het is een detail, de sound en de presets zijn echt SUPER :okdan:
 
Origineel geplaatst door emkedouwe
Uuhm als je door de presets springt en het effect veranderd, van bv reverb -> delay, dan is de hoogte niet gelijk. De knopjes van de delay zitten bv 5 pixels hoger dan die van de reverb.

Het is een detail, de sound en de presets zijn echt SUPER :okdan:

Ahaaa. Zo bedoel je.
Was mij nog niet opgevallen. Waarschijnlijk omdat ik nogal veel binnen een preset heb gewerkt en weinig gescrollt heb.
Ik zie verschill tussen de Stereo Delay en Reverb. Dit komt echter doordat de Stereo Delay ook extra parameters heeft die zich onder de knoppen bevinden. Dit heeft deze reverb niet.

Super bedankt voor je reactie op de sound en de presets! Fijn om te horen.

Rob

Ps. Neem aan dat jouw naam ook voor een volgende reeks van presets gebruikt mag worden?
[Emkedouwe Bass] of so. Met veeeel laag ;)
 
dit weekend eindelijk tijd gehad om eens naar albino te luisteren....petje af hoor! hele goede bruikbare sounds..doet zeker mee met de toppers in het VSTi genre.....en qua presets doet ie mee met de beste NI releases.....perfect!

de interface vonnik zelf iets minder....kweetnie waarom..zal meer iets met smaak te maken hebben (ik vind bv de andromeda ook FOEIlelijk)...hier was het niet zozeer lelijk maar gewoon iets ondefinieerbaars...wat ik wel zo snel nog kan zeggen: bv bij de envelope staat een graphic eronder, ik verwacht dat die tenminste meeveranderd met het veranderen van de knopjes, en nog beter: dat ik de envelope punten zelf kan verschuiven in de graphic..dat kan dus niet...zou mooi zijn als het wel kon.....

Olaf
 
Hey Rob,

is het geen idee om een soort van Albino-demosong-contest te organiseren? Jij bent de jury en bepaalt (als er uberhaupt goeie tussenzitten), welke song(s) officiële demosongs worden die ook verspreid worden met de vst.

Of is dit niet te realiseren?
Wil eventueel wel regels opstellen indien nodig.

Groeten,
 
Origineel geplaatst door robpapen
Ps. Neem aan dat jouw naam ook voor een volgende reeks van presets gebruikt mag worden?
[Emkedouwe Bass] of so. Met veeeel laag ;)

:biertje: Ja Superrrrrr :luv:

En de demo song contest lijkt me ook toppie !!!
 
Origineel geplaatst door olafmol
dit weekend eindelijk tijd gehad om eens naar albino te luisteren....petje af hoor! hele goede bruikbare sounds..doet zeker mee met de toppers in het VSTi genre.....en qua presets doet ie mee met de beste NI releases.....perfect!

de interface vonnik zelf iets minder....kweetnie waarom..zal meer iets met smaak te maken hebben (ik vind bv de andromeda ook FOEIlelijk)...hier was het niet zozeer lelijk maar gewoon iets ondefinieerbaars...wat ik wel zo snel nog kan zeggen: bv bij de envelope staat een graphic eronder, ik verwacht dat die tenminste meeveranderd met het veranderen van de knopjes, en nog beter: dat ik de envelope punten zelf kan verschuiven in de graphic..dat kan dus niet...zou mooi zijn als het wel kon.....

Olaf

thanx Olaf,

Hoe Albino er uit ziet is inderdaad een kwestie van smaak. NI is op dat gebied erg goed, maar heeft ook mindere kanten (zoals de kleine lettertjes in het file system van Kontakt).
In praktijk heeft de Albino zich bij mij erg bewezen. Hij is razendsnel voor sound designers. Dit heeft natuurlijk minder te maken met hoe hij uitziet maar met de GUI. Deze is echt super (IMO), met dank aan LinPlug.
Graphic Envelopes zijn inderdaad mooi. Maar dit stond bij mij niet op het lijstje dat ik gemaakt had voor LinPlug.
75% van de sounds zijn gemaakt met het gebruik van een external controller. Dat je de gebruikte external controller als setting kunt opslaan vond ik veel belangrijker.
Toen ik LinPlug benaderde voor het project stond voor mij één ding vast: dit is de sound die ik zoek en dit is ook de GUI die ik zoek.

Rob
 
Origineel geplaatst door nick nova
Hey Rob,

is het geen idee om een soort van Albino-demosong-contest te organiseren? Jij bent de jury en bepaalt (als er uberhaupt goeie tussenzitten), welke song(s) officiële demosongs worden die ook verspreid worden met de vst.

Of is dit niet te realiseren?
Wil eventueel wel regels opstellen indien nodig.

Groeten,

Leuk idee inderdaad.
Echter of die demo-songs dan zo geweldig klinken met iedere keer dat ruisje er doorheen lijkt me sterk.

Rob
 
Het is gewoon een hele goeie keuze geweest om met Peter Linsener in zee te gaan. Ik heb destijds als beta-tester aan de RM III meegewerkt en heb ook de demosong voor de Element P gemaakt. Ik vond het plezierig samenwerken met hem. Hij staat direct in contact met z'n klanten en reageert dan ook vrij snel op bugmeldingen en verzoeken. Met als resultaat zeer interessante en goede VSTi's. :okdan:
 
Origineel geplaatst door Lotuz
Het is gewoon een hele goeie keuze geweest om met Peter Linsener in zee te gaan. Ik heb destijds als beta-tester aan de RM III meegewerkt en heb ook de demosong voor de Element P gemaakt. Ik vond het plezierig samenwerken met hem. Hij staat direct in contact met z'n klanten en reageert dan ook vrij snel op bugmeldingen en verzoeken. Met als resultaat zeer interessante en goede VSTi's. :okdan:

Tof!
Peter is inderdaad een zeer fijne partner in dit hele project!
Het is geweldig met hem samen te werken. :geslaagd:

Rob
 
Back
Top