Rob Papen Vecto - nieuwe synth RE

Nieuwe synth rack extension van Rob Papen: Vecto

attachment.php


Vecto is a four-oscillator vector synthesizer that allows users to draw in vector paths to shape the sound in many different ways. Included are a large range of oscillator waves, plus sampled waveforms and lots of different modulation options and preset vector paths to help create unique Vecto’s sound!
 

Attachments

  • vecto.jpg
    vecto.jpg
    100 KB · Bekeken: 81
Due to the interesting range of waveforms, from classic analog modelled ones, Additive, Spectrum and high quality sampled waveforms, the sound options are dazzling deep!

Two filters are added with 28 Filter types and 2 top notch effect processors finish the audio route with blister. A lot of interesting modulation options and creative features are added in Vecto, including an arpeggiator.
Another dedicated RE synthesizer built by the team of Rob Papen, to let Reason sound as never before.



Bron: RP via http://www.reasontalk.com/post/rob-papens-vecto-re-synth-news-7429048?&trail=25
 
Vernieuwend klinkt het niet.Niets opvallends.Wat ik hoor krijg je ook uit andere soft-synth's geklaard.
Moeilijk om een nieuwe soft-synth te presenteren tegenwoordig.Maar je hebt een firma en er moet nieuwe produkten op de markt komen om in leven te blijven.
Enfin welke streken moet je uithalen om wat nieuws te verkopen die eigenlijk al ergens op de markt is?
Soft(maal duizend nieuwigheden per maand,hardware misschien ééntje?).De prijs zal al een grote verkoopspunt zijn of worden nu.
 
Die Vector path drawing is toch wel interessant, of op zijn minst intrigerend.

Ik ga dit eens een even aan de binnenkant van mijn ogen bekijken uh 8o)
 
Ik heb vector-synthese altijd maar een beetje gimmicky gevonden. Leuk voor wat langzame evolving pads, maar het is vrij snel oud nieuws. Mijn eerste synth was een SY-22, dus misschien ben ik gewoon een beetje getekend door de GAS-afgunst die ik indertijd had.
 
Het idee vind ik wel interessant op zich, maar de geluiden in de demo's overtuigen me niet echt. Heb ik sowieso een beetje met de Rob Papen synths, ondanks dat ik het een ontzettende aardige kerel vind kunnen zijn synths me niet echt bekoren.
 
Het idee vind ik wel interessant op zich, maar de geluiden in de demo's overtuigen me niet echt. Heb ik sowieso een beetje met de Rob Papen synths, ondanks dat ik het een ontzettende aardige kerel vind kunnen zijn synths me niet echt bekoren.

Ik dacht altijd dat Rob Papen synths een hoog trance billie gehalte hadden, maarnu die panfluit is toch om van te smullen. Ik zie nu pas dat het een Reason rack extention is, is er ook zoiets als gewone VST? Of een beetje dikke vector synth vst, zeker niet met zo een vector path drawing optie???
 
Als ie voor vst - cubase uitkomt wil ik hem graag proberen
 
Ik dacht altijd dat Rob Papen synths een hoog trance billie gehalte hadden, maarnu die panfluit is toch om van te smullen. Ik zie nu pas dat het een Reason rack extention is, is er ook zoiets als gewone VST? Of een beetje dikke vector synth vst, zeker niet met zo een vector path drawing optie???

Zelf heb ik Blue 2 van Rob Papen, waar ik erg tevreden mee ben: Subtractieve synth, FM synth, Vector synth, Phase Distortion en Wave-Shaping in 1! Eindeloze mogelijkheden met veel waveforms, filters en effecten ook, met de sound ben ik ook dik tevreden. http://www.soundonsound.com/sos/aug14/articles/rob-papen-blue-2.htm
 
Ik heb vector-synthese altijd maar een beetje gimmicky gevonden. Leuk voor wat langzame evolving pads, maar het is vrij snel oud nieuws. Mijn eerste synth was een SY-22, dus misschien ben ik gewoon een beetje getekend door de GAS-afgunst die ik indertijd had.
Als je de prijs voor een vector softsynth nu vergelijkt met een hardware vectorsynth zoals de Korg Wavestation toen dan is het wel een stuk makkelijker om nu een vectorsynth te kunnen kopen.
Het is voor de beginnende muziekant een lagere drempel qua kopen van synths.
En de soft versie heeft vaak opties die hardwarematig niet te bereiken zijn. Zoals een update met nieuwe opties, wat bij een hardware synth kostbare zaak is.
BTW, demos zijn er juist om niet om het beste van de synth te laten horen maar de basale mogelijkheden te tonen.
 
Back
Top