Rob Papen VSTi Synthesizer

RP%20VSTi%20Albino.jpg


Er is al veel over geschreven op het forum, maar vanaf vandaag is ie op de markt.
De Rob Papen en LinPlug RP VSTi Synthesizer, die de naam Albino heeft gekregen.

Deze softsynth met 550 presets is een lust voor het oog en gehoord.
Wat deze synth zo speciaal voor dit forum maakt, is dat er veel presets genoemd zijn maar leden op dit forum.

De synth draait op zowel Mac als Pc en is te bestellen via de site van Rob Papen.
De prijs is € 149 incl BTW.

Als je nog twijvelt kun je hier een Full demoversie downloaden:
PC
Apple OS-9
Apple OS-X

Meer info op: www.robpapen.com en www.linplug.com
De discussie over deze synth vind je hier
 
jezus wat een hoop laag:)
zie je wel dat dat ook kan bij soft synths kan
 
/me gaat het ff uitproberen.
 
deze synth klinkt super, beter dan ik tot nu toe gehoord heb, en het instrument is ook zeer mooi en overzichtelijk vormgegeven. Schitterend!
 
Origineel geplaatst door bambamstudio
ooit van Fm7 gehoord?
of Absynth?

Qua vormgeving vind ik bijvoorbeeld de FM7 of Absynth (ook) absoluut mooier, dat wel. De sound van deze VSTi is wel gewoon goed. Lekker vol, clean en strak :biertje:
 
Er zitten zeker hele toffe uitschieters bij, maar je moet wel een vette pc hebben om hem te draaien...
 
nou, kheb m ff uitgeprobeerd en kvind m goed hoor. geluid is goed, mogelijkheden zijn goed. dit is zeker een goede synth. qua geluid hoort deze synth bij de betere softsynths zoals reaktor, en absynth. qua mogelijkheden is t geen reaktor maar heeft wel veel meer te bieden dan de gemiddelde softsynth. misschien een beetje slechte vergelijking maar kdenk dat t wel duidelijk is wat ik bedoel.
 
Misschien wel interessant om te weten waarom hij Albino heet.

Kwam in een visioen van Rob Papen de bekende zanger Heino hem misschien vertellen dat hij een softsynth moest bouwen?

Trouwens, ben ook wel nieuwsgierig hoe Rob en Linplug elkaar 'gevonden' hebben.
 
Origineel geplaatst door fuse
Misschien wel interessant om te weten waarom hij Albino heet.

Kwam in een visioen van Rob Papen de bekende zanger Heino hem misschien vertellen dat hij een softsynth moest bouwen?

Trouwens, ben ook wel nieuwsgierig hoe Rob en Linplug elkaar 'gevonden' hebben.

LOL :)

Het idee voor de Albino bestaat al langer. Door gebrek aan mankracht kon een grote firma in Duitsland deze RP Synth in 2002 niet bouwen. Dus ben ik ook gewoon verder gaan zoeken naar goede synths en firmas.
Op een forum werd ik getipt over de Delta III.
Uitgeprobeert en beviel meteen erg goed.

Daarna heb ik Peter van LinPlug gevraagd om deze custom VSTi synth Albino te bouwen met de GUI van de Delta III en een helebooel veranderingen.
De naam Albino heb ik uitgezocht vanwege het speciale karakter. De combinatie van een sound designer en synth designer. Komt niet vaak voor.
Meestal bouwt men een synth en komt de rest later.

De samenwerking verloopt zeer goed. Ondanks dat we 600km van elkaar zitten!


Cheers,
Rob
 
Lekker Rob,

Roberto Al Bino! erg lekker in het laag.
Quinto Tar, hhmmm lekker brommen, top
en inderdaat Linplug doet goede dingen.

kortom, goed.
 
Zitten er nou nog presets in met synthforum-namen :D

Net ff de demo geprobeerd, en hij klinkt wel heel lekker :halleluja Er zitten alleen een paar grafische foutjes in.
 
Origineel geplaatst door emkedouwe
Zitten er nou nog presets in met synthforum-namen :D

Net ff de demo geprobeerd, en hij klinkt wel heel lekker :halleluja Er zitten alleen een paar grafische foutjes in.

Tuurlijk zitten er nog meer namen in ...in de toekomst. Moet dan een nieuw lijstje maken.

Welke grafishe fout trouwens? Of vind je mijn handschrift niet mooi? ;)

Later,
Rob
 
OK, ook ff wat feedback van mij.
Gister de demo geinstalleerd en ik moet zeggen, ja..
Bij veel softsynths heb ik zoiets van ..hmm.. hebben we dit nu wel nodig maar met dit gevalletje ben ik toch nog wel een tijdje aan het spelen geweest, niet alleen door de presets heen geblarderd dus.
Sterker nog.. toen ik er mee bezig was heb ik onbewust een best wel leuke track ermee gemaakt, misschien dat ik hem wel ga afmaken zelfs.
Ik denk dat je binnenkort wel een order vooor de fullversion van mij kan verwachten... maar dan wel alleen als er een da goose patch inzit hoor... schandalig !! :(
 
Ik heb niks met softsynths, dus ik heb weinig referentie met wat er standaard is in "dat wereldje" maar ik ben alle demo presets en alle DSF presets langsgelopen en er zaten toch een stel heel mooie geluiden bij, ben zelf nog niet aan t programmen geslagen, misschien doe ik dat nog....maarre...niks mis mee geloof ik
 
patches

patches

Hi :)

tis niet dat ik presets moet hebben ..maar ik begrijp uit de txt dat de presets niet vrij te gebruiken zijn zonder toestemming van rob. of heb ik het mis ??? goooosje mans hoest heb je ?? de sherman filterbank 1 nog te koop ??
( kheb net de rmx van cobra s af ) .. rob mog je dit lezen ..stuur even een e-mail dan stort ik $$ op je rekening .kan hier niet online bestellen ..

vr gr mischa
 
Origineel geplaatst door da goose
OK, ook ff wat feedback van mij.
Gister de demo geinstalleerd en ik moet zeggen, ja..
Bij veel softsynths heb ik zoiets van ..hmm.. hebben we dit nu wel nodig maar met dit gevalletje ben ik toch nog wel een tijdje aan het spelen geweest, niet alleen door de presets heen geblarderd dus.
Sterker nog.. toen ik er mee bezig was heb ik onbewust een best wel leuke track ermee gemaakt, misschien dat ik hem wel ga afmaken zelfs.
Ik denk dat je binnenkort wel een order vooor de fullversion van mij kan verwachten... maar dan wel alleen als er een da goose patch inzit hoor... schandalig !! :(

LOL :D

Komt in orde Da goose!!!
Kopers krijgen over enige tijd een e-mail met een extra setje sounds!

Later,
Rob
 
Back
Top