Korg M3

congrats m-lo.

nog even en we kunnen een m3 club oprichten, gaat hard nu, nu ze beter leverbaar worden :)

top :)
 
:biertje: Have fun, m-Lo !

Hmm, een (of 2) 19"rackje(s) zouden overigens ook niet misstaan bij je.



M3, nog niet mee gepield, misschien volgende week even.
 
Origineel geplaatst door quifster
congrats m-lo.
nog even en we kunnen een m3 club oprichten, gaat hard nu, nu ze beter leverbaar worden :)
top :)

Die is er al hoor, maar dat was iets met auto's geloof ik :P

Hmmmm... Ook wel een idee zo'n bijpassende nieuwe BMW M3 :D
 
Origineel geplaatst door jpboere
quif, zou je de vergelijking demo's van piano en EP nog een keertje willen maken? :biertje:

Tnx :)

ok,
net even snel voor je gedaan
7.33 minuut aan vergelijkingen, als 1e de piano, dan een paar EP's
je hoort duidelijk dat de (steeds de 2e) motif iets beter klinkt, daarom heb ik vanaf 1.33 minuut tot 7.27 even live wat op de karma gespeeld met verschillende settings zoals je hem normaal zou gebruiken, dan kun je horen dat de sound kwaliteit in een totaal beeld wel behoorlijk goed is, en dus geen issue is in de praktijk. (gedaan omdat ik vermoed dat je je keus al gemaakt heb voor de m3 ;))

ik heb de download link via PB naar je gestuurd, aangezien die 10 mb is en mijn webspace dan volledig plat gegooid zou worden met al die downloads hier.
 
Origineel geplaatst door quifster
ok,
net even snel voor je gedaan
7.33 minuut aan vergelijkingen, als 1e de piano, dan een paar EP's
je hoort duidelijk dat de (steeds de 2e) motif iets beter klinkt, daarom heb ik vanaf 1.33 minuut tot 7.27 even live wat op de karma gespeeld met verschillende settings zoals je hem normaal zou gebruiken, dan kun je horen dat de sound kwaliteit in een totaal beeld wel behoorlijk goed is, en dus geen issue is in de praktijk. (gedaan omdat ik vermoed dat je je keus al gemaakt heb voor de m3 ;))

ik heb de download link via PB naar je gestuurd, aangezien die 10 mb is en mijn webspace dan volledig plat gegooid zou worden met al die downloads hier.

Heb het beluisterd. Allereerst: Hardstikke bedankt :W

Mijn eerste indruk was ook gelijk dat de motif wat beter klinkt. De motif klinkt wat dikker, alhoewel ik mij afvraag of dit dichter bij een piano komt. Dit hangt ook weer heel erg van de piano af en welk merk het is. Misschien is die van de motif zelfs wel te dik (vergeleken met de gemiddelde piano). Het hangt ook allemaal nog heel erg van de akoustiek af. De EP's hebben allebei (m3 en motif) wel wat karakteristiek. Ze bevallen mij allebei wel.

Heb je bij allebei de "out of the box" presets gebruikt?

Ik heb mijn keus nog niet gemaakt. Ik moet nog even goed de afweging maken wat ik belangrijk vind kwa geluiden. Daarnaast moet ik ze nog uitproberen. Dat ga ik zaterdag doen. Dan komt er ook nog bij dat de 88 nog niet uit is en ik zou 'm ook pas kopen als ik het keybed uitgeprobeerd heb. Ik ga de fantom er toch nog even bij vergelijken. Een vriend van mij heeft 'm dus ik weet wat ie kan. Ik heb 'm alleen nog niet kunnen vergelijken.

De prijzen verschillen natuurlijk ook nog wel een beetje.

Als ik Peter Verspuy mag geloven (die de Korg M3-88 al op hun website hebben alhoewel ik mij afvraag of dit ook op vooraad is) betaal je:

Korg M3-88 : €2795
Roland Fantom X8 : €2599
Yamaha Motif XS8 : €3195

Zo lijkt de Korg M3 toch redelijk voordelig te zijn :W (maar ik blijf sceptisch over die prijs)

Op naar Musik-Produktiv zaterdag :walker:
 
Origineel geplaatst door jpboere
Heb het beluisterd. Allereerst: Hardstikke bedankt :W

Mijn eerste indruk was ook gelijk dat de motif wat beter klinkt. De motif klinkt wat dikker, alhoewel ik mij afvraag of dit dichter bij een piano komt. Dit hangt ook weer heel erg van de piano af en welk merk het is. Misschien is die van de motif zelfs wel te dik (vergeleken met de gemiddelde piano). Het hangt ook allemaal nog heel erg van de akoustiek af. De EP's hebben allebei (m3 en motif) wel wat karakteristiek. Ze bevallen mij allebei wel.

Heb je bij allebei de "out of the box" presets gebruikt?


Als ik Peter Verspuy mag geloven (die de Korg M3-88 al op hun website hebben alhoewel ik mij afvraag of dit ook op vooraad is) betaal je:

Korg M3-88 : €2795
Roland Fantom X8 : €2599
Yamaha Motif XS8 : €3195

Zo lijkt de Korg M3 toch redelijk voordelig te zijn :W (maar ik blijf sceptisch over die prijs)

ja, alles wat je hoort is onbewerkt 1 op 1 uit de synths opgenomen in 1 take en gewoon live gespeeld. (vandaar de pauzes ertussen).

de prijs van peter verspuij kun je vergeten, ik denk dat hier hetzelfde aan de hand is als oorspronkelijk bij feedback die in hun krantje de m3 ook 100-en euros goedkoper aanboden toen die niet leverbaar was. De prijs bij feedback nu is ook gelijk aan alle andere leveranciers (dus hoger dan dat ze zeiden).

reken voor de korg m3 - 88 op 3111 euro (thomann is het goedkoopst, en daar is die prijs)
waarschijnlijk staat die voor 3159 bij de concurrenten, maar hij is nog niet leverbaar.
 
nou , vandaag de manual er maar eens bijgepakt hoe je je eigen comib's maakt. Ik heb een oude track van mij genomen als basis voor de combi, en die naar de karma combi mode geprogrammeerd.
Daarna was het een fluitje van een cent om de hele track live te spelen (zonder sequencer).

Alles wat je hoort is korg M3 , en is live opgenomen / gespeeld en gerenderd naar mp3 zonder enige nabewerking (inclusief live speelfoutjes). dus zo klinkt een m3 in de praktijk.

Quifster - Mystic Movements
 
Dat klinkt goed :halleluja
Zit nu toch wel enstig na te denken over een m3.... :{
 
Klinkt inderdaag erg goed :)

Om de prijs hoef ik het dus niet te doen (yamaha tov korg), want ze komen toch ongeveer op dezelfde prijs uit. Nou, ik zie zaterdag wel!
 
Sterkte met de keuze.. :D
 
Origineel geplaatst door Sioux
Die module is niet anders hoor. Toetsenversie is een keyboard + joystick + module er in. Die kan je er zelfs los uithalen en dan als module gebruiken.

Is het niet zo dat je een aantal functionaliteiten mist in de module?
Ik zie in die video´s van Stephen Kay dat hij regelmatig gebruik maakt van de joystick om bepaalde functies in en uit te scvakelen. Kan dat ook met een remote toetsenbord? En geld dat ook voor het glidepad?

(edit) glidepad = natuurlijk ribbon controller
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Synthy
Is het niet zo dat je een aantal functionaliteiten mist in de module?
Ik zie in die video´s van Stephen Kay dat hij regelmatig gebruik maakt van de joystick om bepaalde functies in en uit te scvakelen. Kan dat ook met een remote toetsenbord? En geld dat ook voor het glidepad?
nee,
in de module mis je niks, het is wel zo dat het toetsenbord 2 switchknoppen en een slider extra heeft.
deze hebben in alle combis en prog sounds een voorgeprogrammeerde functie.

Deze kun je echter ook omprogrammeren naar een ander keyboard of midi controller.
in de meeste gevallen is sw1 een octaaf lager, sw2 een lock van het modulation en/of ribbon
De ribben is vaak gekoppeld aan karma functies zoals bijvoorbeeld gitaar strumming en picking of cutoff settings (die je niet echt mist omdat dat ook via het touchscreen kan).
 
na de 'lieve' track van eergisteren deze verwijderd en nu een wat heftigere track waarin ik de m3 meer als een mpc achtig apparaat gebruik.

dit is in program mode, dus 1 drum track, en 1 baslijntje (die varieert) de rest is allemaal wat gedraai aan de filters, karma's en scenes etc.

dit soort dingen kun je dus ook in een combi gebruiken die uit 4 karmas kan bestaan en in totaal 16 sounds kan bevatten.

Korg m3 Pad Fun
 
:erm: Nadeel van nieuwe Korgjes vind ik alleen dat ze redelijk snel in prijs zakken..

Nadeel alleen uiteraard als je 'm in 't begin koopt :D
 
Wat is redelijk snel? Een jaar?
 
Mja, zoiets. Soms eerder.

Vind IK in ieder geval vrij snel; zeker als je 't vergelijkt met andere merken. Korg brengt gewoon veel uit iedere keer, dus "verouderd" 't blijkbaar voor hun ook snel.
Wil er niet mee zeggen dat 'k Korg slecht vind, ofzo maar ik zelf zal niet zo snel iets van Korg kopen dat nèt uit is.
 
Prijs verspuy klopt weldegelijk, khad de 88 versie al besteld bij ze voor die prijs, en ik neem em morgen dus ook mee voor die prijs.

Cant wait to get it :D
 
Heb hem gisteren ook even gekieteld maar qua sound is het toch niet mijn ding.
Maar het is zeker een leuke synth om je ding mee te doen.
Het karma gedeelte is gewoon leuk.
 
Origineel geplaatst door japser
Prijs verspuy klopt weldegelijk, khad de 88 versie al besteld bij ze voor die prijs, en ik neem em morgen dus ook mee voor die prijs.

Cant wait to get it :D

weet je dat wel zeker?

gefeliciteerd, dan ben je ongetwijfeld de 1e 88 keys bezitter van europa!
waarschijnlijk serienummer 000001 dan.

post even een foto morgen dan, iedereen is echt doodbenieuwd hoe die 88 keys eruit ziet en laat even weten hoe de key action van de 88 keys is :)
 
oh op japanse websites staan al lang foto's, zoals
aikyoku_1958_49917108


Maar ik zal zeker ff wat posten morgen, plus foto's.
Verspuy heeft er nog een binnen gekregen btw, die voor zover ik begreep nog niet besteld was door iemand, dus als je een 88 wil én voor 2795,- weet je waar je moet zijn.
 
Back
Top