Motif XS, Fantom G of Korg M3

mighty theo2

Ingeburgerd
Lid sinds
1 juni 2008
Berichten
36
Hoi,

Ik ben eigenlijk een redelijk ervaren rock/pop gitarist en daarnaast al jaren een gepassioneerd toetsenist (hobby). Binnenkort ga ik weer in een bandje spelen met jaren 80 pop muziek (van ToTo t/m Het Goede Doel etc.) waarbij ik zowel als gitarist en als toetsenist afwissel omdat de toetsenist ook graag gitaar wil spelen (how convenient:)).

Nou had ik thuis tot mog toe een Kurzweil PC1SE icm een Fantom XR en Motif SE rackje (ik ben overigens wel een geluidspurist die waarde hecht aan exact benaderde sounds) en denk er aan om over te gaan naar een beter en praktischer bruikbaar setup voor een dergelijk bandje. Bij navraag bij de lokale muziekzaak werd een Korg M3 geadviseerd ipv de gewogen toetsen Kurzweil omdat de set dan mooi compleet zou zijn en de Korg goed was voor de vette synth sounds.

Nou zie ik niet op tegen wat midi-programmering maar mijn voornaamste vraag is wat jullie praktisch vinden in een dergelijke situatue. In principe is de aanschafprijs geen probleem maar ik wil graag het juiste advies: Ik twijfel zelf een beetje tussen een CME UF70 masterkeyboard, inruil op een 76 toetsen versie Yamaha XS/Roland G of toch maar een Korg M3 73 toetsen versie icm de bestaande Motif SE/Fantom XR modules.

Alvast hartelijk bedankt voor de informatie.
 
Back
Top