wat mag een spirit 328 kosten?

EDP

elke dag pannekoeken
Lid sinds
1 februari 2002
Berichten
4.475
Locatie
Roffa
ik heb dus de mogelijkheid om een spirit digital 328. te kopen (helaas geen xd)
heeft iemand hier ervaring meer.

het lijkt me qua specs een hele interresante tafel. zou ik er op achter uit gaan vergeleken met een 02r.
en wat mag zo'n ding tegenwoordig kosten. interresant is wel dat de huidige eigenaar alle condensatoren heeft vervangen die beter/stabieler zouden zijn. dit zelfde geld voor de voeding
 
Hadden die dingen in het begin niet ontzettend veel kinderziektes?

Na ja, die removatie zal wel niet voor niets gedaan zijn. :)
 
Origineel geplaatst door fuse
Hadden die dingen in het begin niet ontzettend veel kinderziektes?


ja zo iets heb ik dus ook tussen neus en lip gehoord maar ik ben eigenlijk helemaal niet met spirit bekend wat mengtafels betreft. dus misschien iemand die er eentje hebt staan
 
Het 'schijnt' dat de 328 wat lekkerder klinkt dan bijvoorbeeld een 02R, met name ook de eq en dergelijke. Toch denk ik dat je er dan wel wat op achteruit gaat qua uitbreiding (dus in-en-uitgangen) en je hebt bij de 328 geen dynamics op elk kanaal geloof ik (iets van 4 maar of zo??). Maar goed, ik heb dit ook alleen maar van wat ik er van gelezen heb en onthouden heb, dus ik kan er naast zitten....
 
Toen ik nog naar een digimengtafel op zoek was heb ik ze regelmatig rond de 2500 a 2600 euro aangeboden gekregen. Helaas lieten die lui nooit meer wat van zich horen. Eq is heel wat beter in te stellen dan de Yamaha's, waarbij je de de faders moet verplaatsen in een "EQ-mode" (dus alle kanalen laag, daarna alle kanalen midden, etc.). De spirit heeft een rij Rotary Encoders welke in de breedte een channel strip vormen, dan kun je op 1 kanaal alles instellen, daarna het volgende, etc. Dat klinkt beter dan de Yamaha manier.

Ik heb ooit iets gehoord over slechte condensatoren in de eerste serie, maar dat werd door een andere eigenaar stellig tegengesproken.
 
hmm wat ie kan dat weet ik wel ik ben meer bebieuwd naar de klank. en vooral de prestatie tegenover de 02r.
ik heb begrepen dat met software versie 2.0 dat die bak behoorlijk stabiel is. maar heeft iemand daar ook echt ervaring.
 
Ik heb al jaar of 15 een 2e hands 328, toch wel fijne workflow en genoeg bussen en i/o. Wel wat mee opgenomen ook. Fijne Eq idd.
Ook nog de 2x expander inputs 19inch racks heb ik erbij ..32ch mixdown top!. Eigenlijk weinig problemen mee gehad. rotary's prima, leds ok..
Wel voeding laten maken nadat hij opeens uitviel. Maar nieuwe elco's erin en alle contacten gereinigd... doet het na 25 jaar nog ok!
Wel wat ingehaald natuurlijk door huidige technologie... Maar op zich complete (compacte) mixer.
 
Back
Top