Hoe klinkt jouw TafelDistortion??-thread

Zoiets zei ik ook op pagina twee ofzo,.. gheheh!

hehehe

Niet te vaak iets beloven idd. Wordt vanaaf ook weer crap, want moet nog een set voorbereiden alvorens om 23:00 achter de draaitafels te staan... Dat wordt weer improviseren!! :mega:
 
Ach doe maar rustig aan hoor, als hij er maar op komt te staan voordat ik besluit ineens wat te gaan kopen zonder het gehoord te hebben ofzo:P
 
Enige vervelende aan die tafel lijkt me dat je niet de frequentie van je mid kan veranderen...
 
Enige vervelende aan die tafel lijkt me dat je niet de frequentie van je mid kan veranderen...
Of not?
 
Even m'n kreet waarmaken :D

Klank is een droge BDX vst welke intern op volle distortion stond http://www.kvraudio.com/get/3461.html
Aan het begin hoor je de basisklank. BDX is aangestuurd via cubase essential 4.
Dan via RME digi 9636 en creamware A16 naar de mackie.

Mackie 32.8 2x doorgelust via direct outs
terug de creamware A16 in en RME digi9636, opgenomen met soundforge 8.0
Genoeg info ?

oja .... 6:33 min mono mp3 op 128kbps cbr

ook ernstig.. ik ga dit ook proberen binnenkort mischien is een jp8080 kick wel goed te vernagellen

edit:

wat kan je wel én abslouut niet doen als je gaat oversturen?( niet dat ik mn splinternieuwe mixert naar de puntjes help!)

wederom edit:

die bdx kan er wat van.. en dat voor een gratis pluggie
(geen oversturing btw)
 

Attachments

  • Bdx vsti git peda camelcrush comp@ mstr-env autom..mp3
    545 KB · Bekeken: 152
Laatst gewijzigd:
eenmaal andermaal?
wat moet je dus NIET doen als je gaat oversturen?
ik wil het ook doen maar heb geen idee wat er mis kan gaan
 
ik heb hier wat bijgevoegd..
ik vermoed dat dit ook oversturing is?
niet dat het een state of the art nummer is maar ik kwam dit tegen bij het zoeken naar dikke beuknummers voor in de auto:D
 

Attachments

  • DANGER~4.MP3
    4,7 MB · Bekeken: 165
BAM omhoog. Zoek nogsteeds een betaalbare goede mixer voor oversturing.
 
Ik vraag mij nog steeds af of de kick in onderstaande clip te bereiken is door het oversturen van de gain. Het lijkt mij eerder dat het gefilterd wordt en door een hele goede distortie unit heen wordt gehaald.

 
Normaal als je het met een software distortie plugin overstuurt klinkt het erg digitaal - behalve bij ohmforce ohmicide. Maar de rauwheid van deze kick krijg je er niet mee voor elkaar haha.
 
Oversturen van je gain is eigenlijk hetzelfde als een distortion unit, alleen is een distortion ervoor gemaakt waardoor je soms wat meer controllers heb voor het soort oversturing en zitten er meestal ook wat clip diodes in waardoor het toch net ff anders klinkt.
Hoe die kick hierboven gemaakt is weet ik niet maar vind het wel erg digitaal klinken, maar dat kan net zo goed door de nabewerking/mastering komen.
 
Ik snap ook niet hoe het gedaan is. Zo'n mooie rauwe oversturing is gewoon niet voor elkaar te krijgen haha.
 
Back
Top