Hoe klinkt jouw TafelDistortion??-thread

RSB

Whoehahaha
Lid sinds
23 november 2005
Berichten
10.489
Locatie
G'chem
Leek me wel een goeie om eens te horen hoe een 909 kick (sample) over verschillende mengtafels klinkt als je het kanaal van de kick, de Gain helemaal opengooit op de mixer :duivels:

Hier een aftrap.

Tis wel duidelijk welke beter is ervoor :stupid:

Eerst hoor je de Roland M-160 linemixer.
in begin decay van 909 op 30%, laatste maat op 100%

rolandm-1607232.jpg


daar meteen achteraan

De Yamaha MW-12 USBmixer
Tevens in het begin de Decay op +/- 30% en de laaste maat op 100%
Op de Yammie moest ik de volume terug draaien en op de Roland niet :D (auto compressie??)

mw12_angle_main.jpg


Hier de upload:
 

Attachments

  • tafeldist-m160enmw12.mp3
    437,7 KB · Bekeken: 195
Puike thread.. ik heb sinds kort een oude cr1604 en kan niet geloven dat ie zo kut klinkt.
 
jammergenoeg heb ik hem niet meer, maar mijn tr-909 klonk waanzinnig door de gain van mijn Behringer ub2222 mixer. Ook de 303 scheurde waanzinnig.

bij livesets vroegen ook veel mensen wat voor distortions ik gebruikte. nou... de behringer tafel dus :D
jammergenoeg is mijn spirit daar niet zo goed in, is veel scherper.
 
Kun je de gebruikte sample hier posten als bijlage oid? Dan post ik ook even wat.
 
Jammer, het is dat ik er geen tijd voor heb om een fragment te posten waar ik het niet erg vind als hij word gehijacked. Maar een 909 door een Metasonix TX-2 word alleen overtroffen door mijn vriendin zonder kleren 8~
 
Hoe klinkt jou TafelDistortion??

Nou....zo klinkt ie...8)

De Mackie 1402-VLZ-PRO
 

Attachments

  • gain909.mp3
    419,6 KB · Bekeken: 190
Die Mackie distortion klinkt inderdaad goed! Ik zou ooit ook wel een Mackie willen voor het oversturen....

Het is misschien beter om de voorbeelden zonder fx te laten horen. Het gaat immers om de klank van de distortion.

Hier een Behringer UB2442fx preamp over de zeik. Kick sample komt uit de RS7000.
 

Attachments

  • ub2442linedist.mp3
    227,1 KB · Bekeken: 181
Nou een Behringer mixer in ieder geval wel.. Op zich lijkt me het niet zo heel gek als je er vanutigaat dat je preamps meer vermogen te verwerken krijgen dan ze aankunnen. Hoe het precies zit weet ik niet, maar wat ik wel weet is dat energie nooit verloren gaat, maar alitjd in arbeid omgezet wordt. Hetzij nuttig, hetzij niet. Misschien dat de preamp in dit geval dan te warm wordt ofzo, maar nu gok ik maar wat hoor....

Wat onze wiki-vrienden vermelden:

De totale hoeveelheid energie in een gesloten systeem (dwz. dat er geen materiaal of straling in- of uit kan) blijft altijd gelijk, dit heet de wet van behoud van energie. De totale energie van een systeem is de optelsom van alle microscopische en macroscopische energieën, namelijk; thermische, mechanische, kinetische, potentiële, elektrische, magnetische, chemische en nucleaire energie. De interne energie (U) van een systeem wordt gegeven door de som van alle microscopische energieën; alle bovenstaande behalve kinetische, potentiële en mechanische energie. In veel processen wordt een soort energie in een andere omgezet. Zo wordt in een gaskachel de chemische energie in het gas omgezet in warmte. En tijdens het vallen van een voorwerp wordt zwaartekrachtsenergie of potentiële energie omgezet in bewegingsenergie of kinetische energie.

En ik kan me gevoelsmatig voorstellen dat een mackie preamp wat meer kan hebben dan een behringer :P
 
ik had ook eens een mackie vlz 16nogwat pro
daar heb ik 3 keer de opamps mee opgeblazen met de kick van de TR-808
ik overstuurde niet eens zo erg veel
2 keer naar de fabriek terug geweest, na de 3e keer hoefde ik hem niet meer.
 
slecht hoor mijn yamaha tafels gingen wel zompig klinken maar nog nooit een preamp eruit geblazen eigenlijk. heb een mx12/4 een mg 16/6 en een mg 32 gehad.
 
Die YAMAHA MW-12 is terug gestuurd. Wat een onding :(
Ik had een elec.gitaartje in een het eerste kanaal gepropt en na 1 min. spelen klapte het kanaal eruit.

Elke keer als ik wat opnam in cubase hoorde ik om de paar min een tikje in mijn opname :(
Dat was al het geval en toen ook nog eens bij het minste geringste een kanaal eruit klapt ben ik het zat.

Gisteren betaald en volgende week wordt die verwacht, een spiksplinternieuwe Spirit FX8 :D

spirit_fx8.gif


Ik heb er 409euro voor betaald maar dan wel met 3 jaar thomann-garantie.



Als ik hem binne heb ga ik de tafeldistortion ervan laten horen


:dj:
 
Back
Top