waldorf pulse soundset inladen

Virtual-Analog

Stamgast
Lid sinds
10 januari 2003
Berichten
429
Locatie
Gorinchem
ik probeer de gratis rob papen soundset in m'n pulse te laden, ik krijg het alleen niet voor elkaar

in cubase sx zet ik de midifile op het juiste midikanaal en speel de midifile op 120 bpm af.... maar de sounds in het geheugen van de pulse veranderen niet ?!?

wat doe ik fout ?? iemand een idee ?
 
als ik een andere soundset probeer in te laden hoor ik nog steeds dezelfde sounds :confused:

ik krijg het gewoon niet voor elkaar
 
Euh, de eerste 16, 32 of 64 (weet het effe niet uit m'n hoofd) in de Pulse zijn read-only patches. Die zijn dus niet overschrijfbaar. Check effe de handleiding welke dat zijn.

Je gedownloade patches beginnen pas op 65, 33 resp. 17.

edit: effe gechecked, het volgende komt uit de handleiding:

"The Waldorf Pulse features 99 sound programs which are also called memory locations.
Programs 1 through 40 are freely-programmable; programs 41 through 99 are permanent
factory preset programs. When you first activate the Pulse, programs 1 through 40 are
identical to factory preset programs 41 through 99."

Andersom dus. 41-99 zijn vast.
 
Je Device ID staat wel op 0?

(Shift + MIDI Channel knop)

Als die niet overeen komt hoe cubase ze verstuurt of in de midi file staat (geen id hoe je dat daar kunt instellen) accepteert de pulse de program dumps niet.
 
Origineel geplaatst door Soepkip
Je Device ID staat wel op 0?

(Shift + MIDI Channel knop)

Als die niet overeen komt hoe cubase ze verstuurt of in de midi file staat (geen id hoe je dat daar kunt instellen) accepteert de pulse de program dumps niet.


hij doet het :)
het was inderdaad het device id op 0 zetten,

je kunt het device id tussen de 0 en 126 instellen, ik wist niet dat ie op 0 moest staan

maar in ieder geval bedankt voor de tip..ik kan weer verder :okdan:
 
Je Device ID staat wel op 0?
Volgens mij hoeft het nieteens op 0 te staan, als het ID van de zender en van de ontvanger maar gelijk is.

Je kunt het ook op het display van de pulse zien, als je iets (successvol) dumpt dan komen daar tekens in te staan. Wat er precies staat kan ik niet lezen... maar het zal ongetwijfeld iets betekenen.

Even off topic: is er hier iemand die(ooit) meerdere pulsen gekoppeld heeft zodat hij die polyfoon kan spelen? Hoe vet moet dat klinken...
 
Back
Top