Eigen audio progje in Java (V2)

Origineel geplaatst door kefkekeyser
[nerd mode]Recursieve algorithme kunnen handige zijn bij AI. Ik heb eens in Java een sudoku solver geschreven en dat was een recursief algo, maar ik kwam wel rare errors tegen omdat de stack waar de functie calls opkomen te staan vol was.[/nerd mode]

On topic: nice gedaan, dit java proggie. Ik zou het zelf niet kunnen. Misschien kan je java gebruiken voor je gui en C code voor de dsp processing?

Hoe leg je de connectie dan tussen java en c? JNI? En werkt het dan nog steeds op mijn Mac?
 
Origineel geplaatst door MadDonna
Hoe leg je de connectie dan tussen java en c? JNI? En werkt het dan nog steeds op mijn Mac?
Weinig reden om in de ontwikkelfase al met JNI en het gebruik van C-code bezig te gaan: (1) de performance van Java is al een tijdje veel beter dan het wel eens geweest is (m.n. omdat de standaard-JVM-implementaties aan profiling doen en indien nodig compileren naar native code) en (2) het gebruiken van JNI + C lijkt me vrij veel tijd te kosten om op te zetten.

Ik zou zeggen: doe die DSP-dingen eerst gewoon in Java. Op een later moment kun je altijd nog beslissen om die stukken naar C te porten en dan JNI (+ Mac-variant) te gebruiken, want Java lijkt genoeg op C(++) om juist die DSP-dingen makkelijk te kunnen porten. In je ontwerp en manier van implementeren moet je er dan misschien wel wat rekening mee houden (bijv. door het Facade-pattern te gebruiken), maar dat bevordert de onderhoudbaarheid sowieso. Het is belangrijker dat het makkelijk ontwikkelt dan dat je gelijk al een lage latency hebt.
 
Hey Almeros,

Leuk dat je nogsteeds bezig bent met je Javabased muziek programma :D
Deze modulaire benadering is zeker een goede keus!

Suggesties :
- Het zou wel tof zijn als er ook een load/save optie in komt, zodat mensen hun schema's kunnen saven en later weer in kunnen laden.
- Ik vind de wires wat te dik, mag van mij ongeveer 2 pixels dik zijn ofzo.
- Asio Support ?
- Meer waveshapes om mee te werken, en meer FX ;)
- MIDI support. Automation?

Verder is het idd verstandig om de animation uit te zetten, scheelt zeker 20% CPU op mijn systeem.
Qua DSP verbruikt 'ie niet veel, da's iig goed :)

Vraagje : Hoe delete je modules die ingevoegd zijn ? ..ff delete indrukken werkt iig niet :P

Later!
 
nog iets te melden over die CPU-usage
want nu staat zowel Audio Stream als Animation af en CPU usage schommelt nog van 30 -> 45 %




wat ook leuk zou zijn in de soundnode lijst is drag & drop ondersteuning, dubbelklikken is men ding niet ;)
 
Origineel geplaatst door MadDonna
Hoe leg je de connectie dan tussen java en c? JNI? En werkt het dan nog steeds op mijn Mac?

ja met JNI en je moet de C(++) code dan opnieuw compileren voor de mac maar waarschijnlijk niet herschrijven, beetje zoals SWT waar eclipse op is gebouwd
 
Origineel geplaatst door kefkekeyser
On topic: nice gedaan, dit java proggie. Ik zou het zelf niet kunnen. Misschien kan je java gebruiken voor je gui en C code voor de dsp processing?

Thanks!

Meinte37 slaat hierboven precies de spijker op z'n kop :)

Ik wil juist eens proberen om alles in Java te maken (voor zover mogelijk... ASIO zal moeilijk worden maar dat is toch al een platform AFhankelijke driver ondersteuning dan). Juist om te zien of dat onder doet voor C++ ja of nee... Ongetwijveld iets... maar is dat dan nog interessant met de steeds snellere processors en betere/slimmere java compilers??? Dan vind ik de onderhoudbaarheid van mij code en de platform onafhankelijkheid (windows/linux/mac) veel belangrijker.

En hetzelfde geldt voor SWT (In plaats van Swing (voor alle knopjes etc)). Ik gebruik niet eens zoveel widgets (nog) dat ik me afvraag of SWT veel oplevert... komt allemaal nog wel... Kheb nog genoeg ideeen te implementeren ;)
 
Origineel geplaatst door RPH
Hey Almeros,

Leuk dat je nogsteeds bezig bent met je Javabased muziek programma :D
Deze modulaire benadering is zeker een goede keus!

Thanks, yes... gewoon doorgaan op de momenten dat ik tijd en zin heb ;)

Origineel geplaatst door RPH
Suggesties :
- Het zou wel tof zijn als er ook een load/save optie in komt, zodat mensen hun schema's kunnen saven en later weer in kunnen laden.
- Ik vind de wires wat te dik, mag van mij ongeveer 2 pixels dik zijn ofzo.
- Asio Support ?
- Meer waveshapes om mee te werken, en meer FX ;)
- MIDI support. Automation?
- load/save optie: Zeker! Zonder dat heeft het progje weinig nut. Maar ik moet eerst even zekerweten hoe ik alles in elkaar zet met de audio modules voordat ik een bestandsformaat in elkaar ga knutselen... maar komt zeker!
-De wires dikte: sja... dat is smaak... misschien maak ik het wel instelbaar ooit ;)
-ASIO: als het even kan... maar heeft voor mij geen prio... tenzij het de enige mogelijkheid voor een korte latency blijkt te zijn uiteindelijk
-Meer modules: zeker... ik hoop ook uiteindelijk dat andere plugins gaan schrijven voor dit platformpje... ik ga nog onderzoeken of ik een VST(i) wrapper kan maken... Maar dan moet ik wel een viewport (canvas) kunnen gebruiken voor het grafische onderdeel van de VST(i)'s.
- Midi en Automation: Staan beide op m'n lijstje!

Origineel geplaatst door RPH
Vraagje : Hoe delete je modules die ingevoegd zijn ? ..ff delete indrukken werkt iig niet :P
Komt nog 1 twee flavours... X knopje ;) maar ook bij delete terwijl je een Node hebt geselecteerd...

Thanks voor je comments!


Wel leuk om te merken dat jullie meestal de zelfde dingen belangrijk vinden als ik. Dan zit ik geloof ik in de goede richting 8)
 
Back
Top