Synth voor Oriental Muziek

Status
Please reply by conversation.

swanski

Nieuwkomer
Lid sinds
5 juni 2007
Berichten
14
Ik zoek een goedkope synth die voor een beginner ideaal is en tevens vooral voor Orientaalse muziek een toegevoegde waarde heeft naast mijn keyboard: de Korg PA-800.

Budget heb ik niet per sé, maar dit wordt mijn eerste synth en zie ik puur als een leerervaring/leersynth en wil dus zo weinig als mogelijk er aan besteden (onder de 300 euro zou mooi zijn). Zie voor meer info maar wat ik zoek:

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&postid=832096#post832096

Kurzweil K2000 of Korg Prophecy lijken mij wel interessant maar zijn al gauw minimaal 400 euro en of ze geschikt zijn voor mij als beginner en als oriental-speler weet ik ook niet.

Als je iets hebt, laat het horen.
 
Ik heb nog wel een paar Asia-boardjes over die oa in een Roland JV1080 passen.
Prijs 60 Euro per stuk. Dan kom je best een heel eind.
Je moet alleen even zelf voor een 1080 of iets dergelijks zorgen. Maar die kosten ook niet meer zoveel tegenwoordig.
 
Je zou de ACCESS VILUS eens kunnen checken...eventueel is de KOLG KALMA ook wel vet en als derde opdie vind ik de LOLAND V-SYNTH wel iets

-C-
 
Heeft er een ook weer een lolbroek aan. :D

Maar wat voor soort orientaalse muziek heb je in gedachten? Misschien wat voorbeeldjes laten horen of zo?
 
@fuse:

zie de link bovenaan en dan moet je iets naar boven scrollen. Daar staan een aantal demo's en een video.

De lolbroek-opmerking is mij ontgaan daar ik weinig over synths weet. Ik ben meer een keyboard-speler :geslaagd: maar ben op zoek naar een leuke beginnerssynth die leuk naast de Korg PA 800 kan worden gebruikt en dan vooral ook gericht op orientaalse muziek.

Ik moet welke tips negeren gezien de lolbroek-opmerking Fuse? (die 'tips' waren dus meer gericht voor de gabbers hier:Z of...?)
 
De R dus, met Orientaals bedoel ik niet Aziatisch maar Alabisch, Tulks, Almeens en Gliekse muziek om maar wat te noemen :)
 
Misschien is een K2000 rack iets voor je?

Punt is dat veel synths maar weinig orientaalse samples onboard hebben. Dan is een sampling synth wat handiger. Of je moet voor additieve synthese als FM gaan wat je dan weer de nodige uurtjes kost om dat door te krijgen.
 
Dat advies kreeg ik elders hier op het forum ook al 8)

Bedankt iig en denk dat ik mij maar eens meer in sampling synths ga verdiepen.

Thx!

gr Johan
 
De korg M1 zit geloof ik ook wel een massa orientale geluiden in.
Prophecy inderdaad is heel erg gewild omdat je ook de toonschalen in kunt stellen. Ditto voor de korg Z1 maar die is ook veel duurder.

-C-
 
Ow ik ben niet helemaal helder vandaag :D

Je hebt gewoon de EMU Planet Earth synth module ook dus met de hele zooi erin.

pr-Keyboards_MIDI-E-MU_9113_Planet_Earth_Module-resized200.jpg


Dat zijn goeie synths die vrij diep gaan ook met allerlei filters en interessante modulatie mogelijkheden...en je kan ze dus uitbreiden met allerlei ROMs zoals de vintage, orchestral etc.
 
emu proteus 3 heeft een hoop orientaalse geluiden ,is meer een rompler dan een synthesizer en onder de softsynths zitten een hoop ethnische,orientaalse geluiden .emm knagallis bijvoorbeeld en als je gaar zoeken op het internet kun je een hoop vinden denk ik
 
Een tijdje terug heb ik m'n Roland D50 verkocht aan een 'Oosterse' gozert, die er een zooi oosterse patches voor had. Volgens mij had ie ze gewoon van het net geplukt.
 
Zelf heb ik een Sample CD met 'World' instruments van de EMU sample library, die ik kan gebruiken in m'n ESI4000.
 
Er zijn zat Orientaalse keybaords hoor.

De Korg Pa1x heeft ook dikke arabic styles, kan je zo muslimgauze triphop mee maken...
 
Bedankt voor de tips!

Die Roland EXR 40 OR is een keyboard en bij keyboards zijn er veel "Orientaalse" keyboards. Mijn oude Yamaha A1000 wat de PSR 1000 maar dan gericht op Orientaalse muziek is een vele betere en mooiere en leukere dan die Roalnd die niet bepaald populair is onder de Orientaalse spelers. Maar zoals Septic zegt is Korg het merk voor Orientaalse spelers. Standaard geweldige keyboards voor elke speler, maar daarnaast veel (echt hel veel) samplemogelijkheden die op diverse forums te krijgen zijn om je Korg 'om te bouwen' tot een echte Oriental keyboards. Zoals ik al zei, ik he de Korg PA 800 wat op dit moment duidelijk de populairste Oriental keyboard is met de wat oudere PA 1X (je hebt ook de Pro en de Elite die iets meer mogelijkheden en/of toetsen hebben) en de diverse Ketron's.

Ik hoopte dus op een goedkope wijze een leuke beginnerssynth te kunnen kopen voor weinig geld waarmee ik mijn muziekarsenaal kan vergroten naast mijn keyboard en waarbij ik ook de synthesizer 'leer kennen' om ooit naar een Fantom of Triton te kunnen werken.
 
Origineel geplaatst door Mike Philco
Roalnd :confused: :D

Dat een tikfout jou zo veel plezier doet, doet mij deugd. :kont: :doei:

Btw, staat het in de zin daarvoor zonder tikfout :Z

Nog bedankt voor de tips voor de posters.:halleluja
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top