Midifile speler?

JorgV

Stamgast
Lid sinds
30 november 2006
Berichten
277
Locatie
Tilburg
Hallo allen,

ik zit met het volgende probleem: ik speel in een beroepscoverband die nogal een uitgebreid repertoire heeft. Ik gebruik een Yamaha MotifES7 en een oude Roland JV30 daarbij als tweede toetsenbord. Ik gebruik altijd veel verschillende geluiden/layers/splits bij nummers, dus ik heb voor elk nummer een aparte multisetup in mijn ES (song of pattern aangestuurd door de master mode). Er zitten ook veel medleys bij en dan 'zap' ik helemaal snel door mijn setups.

Nou voel je hem al aan komen: mijn multis (2x64) zijn op. Ik heb al eens kritisch door de lijst gelopen, en ik zou er een aantal weg kunnen halen of samen kunnen voegen, maar dat is maar een tijdelijke oplossing. Waar setups dubbel gebruikt kunnen worden doe ik dat al. Halverwege de avond een nieuwe dingen inladen is geen optie, gezien de manier waarop wij werken.

Ik zat mezelf af te vragen of er misschien niet een kleine midifilespeler bestaat, waar ik voor elk nummer een sysex dump op zou kunnen zetten. Zo'n mixdumpje is binnen 2/3 seconden wel verwerkt, en dat is in de meeste gevallen snel genoeg. Ik heb ff gezocht, maar behalve de Miditemp (wat ik wel weer overkill en duur vind) kan ik niks vinden.

Of misschien een rigoreuzere oplossing: een andere synth met meer multisetups? Ik weet alleen dat Korg synths er veel hebben, maar die wil ik geen. Heb eens een Karma gehad (qua geluiden een Triton), maar dat was toch niet helemaal mijn smaak. De Fantom heeft geloof ik maar 64 multisetups?

Dusss... weet iemand van het bestaan van een klein, handig en natuurlijk niet te duur midifile spelertje, of ziet iemand een andere oplossing voor dit probleem?
 
yamaha rm1x kan dat dacht ik
voor 200 kan je er al 1 vinden
en je bestanden dump je op floppy
 
Back
Top