casio CZ1000

matrixxx

Ouwe rot
Lid sinds
30 oktober 2001
Berichten
3.945
een vriend van mij heeft een casio CZ1000 voor weinig gekocht en ik ben hem aan het restaureren,

ik heb er een paar vraagjes over,

hoeveel ampere moet de adaptor zijn, ik heb er nu een van 1000mA maar volgens mij iets te veel van het goede,

2de vraag is, klopt het dat de outputs niet zo hard zijn, ik moet toch redelijke de volume van de versterker omhoog gooien om tot juiste volume te komen vergeleken met de andere apparaten die ik hier heb,
 
1000mA is prima, de Casio heeft 't nodig. Trouwens: beter teveel mA dan te weinig, en dat gaat niet alleen op voor Casio's.
Kijk ook of de adapter goed past, vaak denken mensen dat hun Casio kapot is terwijl het gewoon de plug is die niet goed aansluit. De adapter input van de Casio is een beetje raar van formaat.

De outputs kunnen inderdaad een beetje een laag volume hebben (en akelig veel ruis), hangt natuurlijk ook een beetje van de patch af.
 
ok super, dan hoef ik niet echt verder te kijken en klopt mijn verhaal, de casio werkt dus zo als het moet, hij heeft wel een battarij lekage gehad, ik heb de onderkant helemaal schoongemaakt en de batarij optie verwijderd daar was geen redden aan, ok adaptor er op en draaien maar,...............:halleluja,
 
Ik weet niet hoe het zit bij de CZ1000, maar bij de cz101 zijn die batterijen wel nodig om de patches te bewaren...

Dat kan trouwens ook al met een 6volt batterij clip (met daarin 4 penlights) die je aansluit op de oude batterij draden. Bij mij werkte dat niet naar tevredenheid (het voltage daalde sneller dan zou mogen), dus heeft forumlid Twiki er een permanente back-up batterij in gezet.
 
daar zeg je wat, heb ik even niet bij stil gestaan, probleem is dat het hele battarij gedeelte vol met roest zat en niet meer te redden was,

ik ga hier eens een dagje over nadenken,...................
 
Back
Top