Welke Midi Interface gebruiken jullie zoal?

Stephen

The Gate is open: Tidal,,
Lid sinds
16 februari 2005
Berichten
4.976
Locatie
België
Welke Midi Interface gebruiken jullie zoal voor met een laptop?


Wel, ik vraag me af wat nu een degel'ke midi interface is voor op een laptop???

1° Ik heb enkele jaren geleden een USB-Midiman 2x2 gekocht
en ik ben er echt niet meer tevreden mee!

VStack valt uit,
dus moest ik 'm unpluggen,
en dan maar hopen dat ie wil werken,
en soms moest ik 'm terug installeren...


2° Daarom heb ik om aan €100 te komen bij MSK,
zo'n 1x1 USB midi interface gekocht,
en rara, die heeft nooit gewerkt,... trouwens ook niet op m'n Imac.

Zogezegd gebruikte die de standard drivers van XP,
maar ja, ik kreeg 'm niet aan de praat.


3° Vandaar dat ik een EMU 2x2 gekocht heb,
en ja!!! die werkt steeds als ik 'm inplug,
dus hoef ik 'm niet meer eindeloos opnieuw te installeren,
MAAR! ik kan er absoluut geen sysex dumps mee uitvoeren!!

'k Dacht de nieuwste drivers te hebben geinstalleerd...


Dus nu heb ik voor m'n VStack MIDI IN, de EMU 2x2,
en voor m'n Sysex Midi out dumps, de Midiman 2x2...


Nog iets trouwens,
ik moet het midi in signaal door m'n JP8080 laten gaan
vooraleer in de Emu 2X2,
omdat de JP de sysex kan wegfilteren.

Anders loopt VStack gegarandeerd vast na een tijdje...

En der is geen enkele hardware Module die er problemen mee geeft!



DUS,

IK vraag me af,
wat gebuiken jullie zoal als midi interface voor met een laptop?


En ja,
M'n Amiga met z'n serial poort interface doet het altijd 100% Goed!
 
Ik gebruik al jaren een Edirol UM-880 in combinatie met een laptop.
Dit nog steeds tot grote tevredenheid. Ik heb het in het verleden gebruikt met Cubasis en Cubase en nu met Tracktion.
Met geen van de paketten heb noemenswaardige problemen gehad, althans in de combinatie met de UM-880.

Helaas worden ze niet meer gemaakt, maar Edirol heeft nu wel soortgelijke interfaces in 1x1, 2x2 en 3x3 varianten.
INFO


groet

Tom
 
idd, 'k heb nog getwijfeld tussen een edirol UM-2EX of de EMu 2x2.
Ik had echter in m'n vorige setup 2 midi IN's nodig...
Nu heb ik er een midi merger voorgezet.

Dienen UM-3ex lijkt me intressant,

'k denk wel dat 't ook een probleem is van de drivers bij mijn midi interfaces....
en voor zo'n UM-880 zal der wel een goede driver voor gemaakt zijn denk 'k zo.

En met Vista nu, zouden er toch betere drivers met microsoft certificaat moeten zijn ni?

Wat ik me ook afvraag is of zo'n 'oude' midi interface voor op de parralel poort
nog goed werkt onder XP? (inplaats van dat USB-met-HUB gedoe)

Firewire Midi interface's zijn toch meestal van die Audio In & Out's interfaces met als extra
midi in/out
 
Dienen UM-3ex lijkt me intressant,

alhoewel: "Driver from Win 98 and Mac OS 9"

MSK

Zou dit mss iets zijn?

Midex 3

Of is er al iemand met een (usb) midi interface met Vista - of microsoft certified drivers ??
 
Voor de UM-880 (en UM-550) zijn inmiddels inderdaad Vista drivers te downloaden. Hoe stabiel het geheel daarmee is, daar durf ik geen uitspraak over te doen.
 
idd dienen UM-550 ziet er professioneler uit dan't geen ik hier al heb, en
tenmiste uitgebreide drivers!!

Edirol

Is in't oog houden op de 2de hands markt ;)
 
Van een UM-550 krijg je geen spijt.
Mocht je toch spijt krijgen dan boden in het verleden behaalde resultaten geen garantie voor de toekomst. ;)
 
Iemand met ervaring met de emagic unitor 8 ?

Die worden nu veel aangeboden?

Wel alleen win2K, Win9x of WinNT drivers - dus geen XP certified... of ni?
 
ik heb de emagic AMT8. bijna hetzelfde als de unitor. voor XP heb je gewoon de win2000 driver nodig. driver installatie is irritant als je het niet in 1 keer goed doet. doe je dat niet dan moet je weten hoe je hem aan de praat krijgt anders lukt het nooit. verder wel tevreden mee op af en toe wat rare kuren na dan.
 
Merci voor de info Eevar,

Lijkt me zo'n beetje zoals bij m'n Midiman 2x2...
 
ik heb een midisport 2x2 en 4x4 gebruikt op mn laptop, en met beide eigenlijk geen problemen ondervonden. Sys-ex gaat prima, hij gaat alleen de driver opnieuw installeren als je m via een andere midipoort aansluit (gewoon even onthouden waar je m inplugt, en dan heb je zelfs daar geen last van).

Just my 2 cents...
 
idd Flying Panther,

Ik hou nu oa. m'n USB Hubs altijd onder spanning.

Maar zelfs dat helpt niet.
Elke week krijg ik wel de melding,
"Apparaat wordt niet herkend"

Unpluggen - en dan hopen dat ie er zin in heeft...
maw. gedaan met de gemoeds-sfeer v/d track waar ik mee bezig was.
 
ik heb een ESI M4U en dat ding werkt perfect! nog nooit probz mee gehad en gebruik hem toch al meer dan een jaar ...
 
Ik gebruik een ESI M8U aan m'n desktop en m'n laptop en werkt perfect.
 
al jarenlang zeer tevreden met een Steinberg Midex-8. Te duur maar wel goed. BTW: drivers correct en op het juiste moment installeren is ZEER belangrijk voor bijna alle midi (& audio) interfaces. doe je dat niet dan is het resultaat ongewis maar zelden aangenaam
 
Ik ben van een Midiman 2x2 naar een Edirol UM880 naar een Motu Midi express XT gegaan en met geen van deze interfaces ooit ook maar 1 probleem gehad.

Dus ook met de 2x2 niet, ding werkte echt prima en stabiel. Zoals eerder gezegd is het op de juiste manier installeren van de driver essentieel. Ik heb in ieder geval nog nooit gezeur gehad met de 2x2 en deze interface zelfs nog een tijdje gebruikt als dedicated midi interface voor een Nord Modular classic.

De vraag is nu echter, waarom heeft de 1 problemen en de ander niet?
 
De vraag is nu echter, waarom heeft de 1 problemen en de ander niet?

Eerst had ik een midisport 4x4. Geen enkel probleem mee. Nu heb ik een midisport 2x2, aangevuld met de I/O van de geluidskaart.

No problems what-so-ever. Idd. even opletten bij het installeren. Bij die midisports moet de driver per koppel I/O apart geinstalleerd worden. Fijne van die midisport 2x2 is de USB/thru schakelaar. Daarmee kan je toch bijvoorbeeld je sampler of andere module bespelen vanaf je masterkeyboard, zonder de PC aan te hoeven zetten (en er dus ook geen spanning op de interface staat...)

De enige problemen (in het algemeen) waar ik wel eens van hoor zijn ontbrekende drivers voor Vista. Zo lang ik die geluiden links en rechts blijf horen, houd ik het lekker bij XP.
 
Ik gebruik een MOTU micro express (4 in, 6 uit) en de midipoorten op mijn E-MU 1616 Microdock (2 in, 2 uit).
 
Ik heb een Midisport 4x4: Werkt goed, maar heb het nadeel dat telkens ik de computer opstart, de midisport niet wilt aanslaan. Even de USB uithalen en terug insteken en het probleem is gefixt. Daarna loopt alles fijn tot de volgende sessie. (En een paar maal per jaar werkt hij zelfs gewoon bij het opstarten. En dit dan telkens gedurende +- een week!-)
 
Back
Top