Maak een stukje hiphop

uh hangt er vanaf waar je in werkt :) in elk programma kan het wel op een of andere manier.

kwa vst's: heb ik zelf gebruikt:
-2x een flanger (gewoon van froetieloops)
-antares tube
-een subtiel reverbje
-waves doubler
 
jep werkt nogsteeds het makkelijkst voor mij. pas als ik ingewikkeld wil gaan doen met drums werken cubase en reason een stuk vlotter (en overzichtelijker)
 
Untitled-3.jpg


wat ik wit heb omcirkelt zijn zegmaar je FX bussen, normaal bij het toevoegen van FX is in de mixer alleer de master oranje gekleurt, maar je kan er dus ook voor kiezen om je geluidsignaal naar andere fxbussen te sturen. vervolgens kies je er bijv voor om op de 2e FX kanaal een LPfilter te zetten en in het 3e FX kanaal een HP filter. het is verstandig om ze beide op 24dB/oct te zetten (in verband met frequenties in het laag)

deze functie is geloof ik pas vanaf FL6 beschikbaar geworden
 
al lang nietmeer gepost hier, maar heb even snel topic doorgekeken en klinkt nice allemaal, al hoor je wel verschillen natuurlijk. blijft een heel leuk topic dit!

@mb beats misschien late tip, maar zoals al gezegt van vinyl samplen is essentieel voor hiphop. verder layer ik altijd veel en beetje met eq spelen helpt veel. compressie idem

laatste creatie hieronder, vanochtend beetje in elkaar gepielt. inclusief mooie shoutout in t begin hahaha
 

Attachments

  • libertechristovSFmp3.mp3
    879,2 KB · Bekeken: 65
Zo, deze klinkt pas smerig maar wel heel vet. Ja, vinyl samplen is in de essentie van hiphop beats.

Ik sample ook van vinyl. Veel drums haal ik wel uit library's maar ben nu bezig oude breaks samplen in FL Studio.
Ik haal wel de lucht achter de kicks en snares weg die jij gewoon mee sampled en door laat kraken.

Je hoort die plaat zo erg kraken dat het gewoon opvalt in je beat. Heb je zon zware 10" uit de jaren 50 gesampled ofzo voor die drums?
Toch klinkt het samen lekker en dat gekraak past op de één of andere manier wel bij hiphop.

Ik heb hulp nodig om drums te maken.

Ik gebruik nu gewoon de preset "Drums" op de EQ in FL Studio.
Ik las ook dat je drums kan pannen door de kicks aan links en rechts van het gehoor te zetten.
Ik heb in FL gewoon 1 track met een kick naar links gepand en een 1 andere track met dezelfde kick naar rechts gepand.
Dit resample ik dan in Edison en sla het op als WAV bestand.
Hoor je zo te pannen of is er een betere manier of kan je dit ook in Edison doen?

Ik weet niet hoe ik de Multi Band Compressor moet instellen. Ik kan de drums wel zwaar oppompen maar als het dan resample klinkt het als herrie.

Is hier een tutorial voor ofzo?
 
Bedankt! Die drums zijn samengesteld uit 3 drumbreaks in principe (3 kicks, 3 snares en 2 hats), allemaal van vinyl gesampled. Maar meeste gewoon soul en rock uit de 60s en 70s. En tja ik hou gewoon van die smerige hiphop, jaren 90 wutang, cypress hill, mobb deep, dat werk zegmaar, dus een vinyltikje of ruis laat ik zeker zitten, vind dat wel iets hebben.

Er zijn veel tutorials te vinden op internet: http://forums.undergroundhiphop.com/readpost.asp?Forum=Producer&Whichpage=1&QuestionID=760438
staat in ieder geval veel

Verder is de site van de Haagse DJ DBS eentje waar ik veel aan gehad heb toen ik begon: http://dbs.aight.nu/. Staan handige EQ en compressie tips vooral!

Pannen doe ik zelf eigenlijk niet dus kan ik je niet mee helpen. Ik layer altijd door verschillende drums te checken en dan te kijken of het klinkt. compressie is zowiezo iets waar je beetje mee moet oppassen, als je t verkeerd doet kan t nogal iets verneuken
 
Zeker goede links, ik denk dat dit precies is wat ik nodig heb.
Het mooie is dat de tutorials ook door hiphop producers gemaakt zijn.
Moet ik kijken of ik de handelingen in FL kan toepassen.

Bedankt
 
hiperdehop:P

loop de hond :walker:

.
 

Attachments

  • walk the dog.mp3
    942,4 KB · Bekeken: 70
al lang nietmeer gepost hier, maar heb even snel topic doorgekeken en klinkt nice allemaal, al hoor je wel verschillen natuurlijk. blijft een heel leuk topic dit!

@mb beats misschien late tip, maar zoals al gezegt van vinyl samplen is essentieel voor hiphop. verder layer ik altijd veel en beetje met eq spelen helpt veel. compressie idem

laatste creatie hieronder, vanochtend beetje in elkaar gepielt. inclusief mooie shoutout in t begin hahaha

Je moet die hihats gewoon 8e houden en niet samen met de kick verschuiven, dat klinkt echt spastisch... maar dan is-tie wel vet. :walker:
Speel je dat zelf op de Spaanse gitaar?
 
Ik zal ook eens wat posten op dit forum *D. Kom hier vrij vaak, maar zover ik me herinner wordt dit mn eerste post.

Laatst twee (al weer wat oudere) beats op soundclick gezet.

http://www.soundclick.com/freemindnl

'Feel This' is hiphop stijl, 'All Over Again' is meer een R&B / pop-achtige creatie.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden :P
 
Die grot beat vind ik vet. Het is een echte trip-hop beat.
Wat zijn dat voor geluiden die je hoort in het begin en in de beat.
Het klinkt als vallende druppels water.

De opbouw van de beat doet me aan DJ Shadow denken.
 
Back
Top