Maak een stukje hiphop

tavares_-_sky_high.jpg


Deze is het, ik heb toevallig wel een plaat van Jean Knight ook mooie muziek !
 
ja ik heb die sample ook gebruikt namelijk
aaah nu weet ik weer welke beat ik ermee gemaakt heb!

TAVARES
die plaat (sky night) heb ik best wel wat dingen van gepakt
 
Riding High was de track als het goed is!
 
nee idd wonderfull, riding high was de laatste die ik van die plaat gesampled had
 
Prima beat, maar dat had ik je al op YouTube verteld. :)

Ik vraag me alleen of je de sample gefilterd hebt. Klinkt een beetje dof en daardoor wat ingetogen, vind ik.
 
Damn die wonderfull heb ik echt Jaren geleden gesampled,
was 1 van de eerste dingen die ik samplede in mn 950 volgensmij
 
Oke dan nice :D

Lotuzzz ja ik heb beetje gespeeld met wat effecten maar op me mpc kan ik maar 2 verschillende effecten toepassen helaasch, beste om te doen voor mij ? de loopjes opnemen en in bijvoorbeeld cubase en achter elkaar zetten en dan verder uitwerken even simpel gezegt of mischien nog beter drums appart opnemen of zelfs alle tracks appart ? maar dat is uber veel werk dan kan ik net zo goed met cubase alleen gaan leren werken
 
maar dat is uber veel werk dan kan ik net zo goed met cubase alleen gaan leren werken

:D Die conclusie heb ik jaren geleden al getrokken.

Maar je kunt met de MPC1000 toch resamplen als je effect slots tekort komt?
 
als je meerdere ingangen op je computer hebt kan je het toch combineren
uitgangen van je mpc naar computer en fx in je comp erover gooien (realtime ingagnen)
 
ja maar dan gooi je dat effect toch over alles tegelijk of zie ik het verkeerd ? zou het juist per track willen doen, kan me voor stellen dat dat stukken makkelijker en overzichtelijker is met de pc.

ben me de laatste tijd aan het verdiepen in Cubase maar het blijft verdomd lastig, recorden lukt wel maar verder nog niet echt succes geboekt, maar ik moet het leren want ik wil graag een nummer uitwerken met vocals. maar kan me voorstellen dat de MPC daarvoor eigelijk gewoon te lomp is. Wat in dat nummer van vorige pagina gedaan is, gewoon van sequence wisselen en af en toe een snare oid uit zetten met track mute dus gewoon live zeg maar.
 
afzonderlijke uitgangen op je mpc
 
ja maar dan gooi je dat effect toch over alles tegelijk of zie ik het verkeerd ? zou het juist per track willen doen, kan me voor stellen dat dat stukken makkelijker en overzichtelijker is met de pc.

ben me de laatste tijd aan het verdiepen in Cubase maar het blijft verdomd lastig, recorden lukt wel maar verder nog niet echt succes geboekt, maar ik moet het leren want ik wil graag een nummer uitwerken met vocals. maar kan me voorstellen dat de MPC daarvoor eigelijk gewoon te lomp is. Wat in dat nummer van vorige pagina gedaan is, gewoon van sequence wisselen en af en toe een snare oid uit zetten met track mute dus gewoon live zeg maar.

Ik kan het hier proberen uit te leggen, maar wellicht is het handiger dat je een keertje met je MPC bij mij langskomt. Lijkt me voor beiden leerzaam. :okdan:
 
Welke mpc heb je eigenlijk?
 
Het doet me op de een of andere manier aan SimCity 1 denken. :D
 
Yoyoyo,

Ff voor de synthhoppers onder ons!! :P


Hij is idd wel heel erg synthy.. Op zich niets mis mee.. Maar echt hip hop zie ik er niet in..

Dan moeten er toch echt hardere vettere drums in 8~
 
Back
Top