Gear Acquisition Syndrome - ZELFTEST!

trigg

Brass Intelligence
Lid sinds
27 november 2002
Berichten
2.576
Locatie
Delft
Sommige van jullie kennen het vast, anderen nog niet, maar het bestaat echt.
Het zgn. Gear Acquisition Syndrome; een soort dwangmatige vorm van het aankopen van spullen

Hier een uitgebreidere beschrijving van Harmony Central:


Gear Acquisition Syndrome (GAS) is a common disease found particularly among, but not limited to, synth players & guitarists. A loose definition of GAS would be the obsessive and irrational horse trading or purchasing of musical related equipment.

GAS is NOT the same thing as collecting. In fact, many people find that the collecting of instruments is as much a joy as playing them (particularly if you have the financial means to collect).

GAS differs in that the compulsive need to "tweak your rig" supersedes the desire to improve as a player, compose music, record, (and if you have aspirations of playing professionally) seek gigs. Another common trait of a GAS-inflicted individual is the tendency to impulsively trade in a perfectly good piece of equipment for a seemingly more desirable piece of equipment (often at a loss of money) and later regret the transaction.


Ik ben benieuwd hoeveel mensen in het forum last hebben van dit syndroom.

Doe daarom HIER de zelftest en post je score in deze thread! Wel eerlijk invullen he :geslaagd:
 
7
 
No substantial GAS detected. You've either quit playing, recently gotten married, had kids, or are currently on tour.

Ik zeg: none of the above.
:D
 
"Your GAS Diagnosis
Your Score:2 points

No substantial GAS detected. You've either quit playing, recently gotten married, had kids, or are currently on tour."

De enige punten die ik scoorde was dat ik meer uitgeef dan dat ik verdien met muziek. Da's nogal makkelijk, want muziek is een hobby voor me en levert dus hoegenaamd geen cent op.

De andere is dat ik lessen volgen duur vind maar een TB303 voor €200 een koopje. Ook daar lul ik me wel uit: een TB303 voor €200 IS een koopje en kan makkelijk met winst verkocht worden. Aan de andere kant zie ik het nut van lessen niet echt in aangezien ik er niet op uit ben om technisch een goede muzikant te worden maar meer geinteresseerd ben in lekker pielen en freaken en leuke dingetjes maken.

I win :D

Ook heb ik eigenlijk nooit iets ingeruild, ik ben erg gehecht aan mijn spulletjes.
 
Origineel geplaatst door Napole0n
Aan de andere kant zie ik het nut van lessen niet echt in aangezien ik er niet op uit ben om technisch een goede muzikant te worden maar meer geinteresseerd ben in lekker pielen en freaken en leuke dingetjes maken.

lessen kunnen je wel degelijk helpen bij het maken van leuke dingetjes 8)


ik had zelf trouwens 5 punten :P
 
Origineel geplaatst door trigg
lessen kunnen je wel degelijk helpen bij het maken van leuke dingetjes 8)

Uiteraard, ik heb vroeger ook een jaar of 2-3 pianoles gehad dus ik ben niet geheel een leek.

Ik kan heus wel bladmuziek lezen, ken mijn toonladdertjes en al dat soort dingen maar ben nooit gecharmeerd geweest van repeteren, oefeningen en muziek van anderen naspelen enzo.



Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik zou willen dat ik kon spelen als Jedee hoor...
 
Origineel geplaatst door Napole0n
Ik kan heus wel bladmuziek lezen, ken mijn toonladdertjes en al dat soort dingen maar ben nooit gecharmeerd geweest van repeteren, oefeningen en muziek van anderen naspelen enzo.

neuh ik ook niet... liever zelf wat verzinnen ;)

maar idd.. als je je toonladdertjes, accoorden, harmonieen kent en je hebt een goeie techniek kom je een heel eind. Ik denk echter dat er op dit forum ook wel mensen zijn die voor duizenden euro's aan gear hebben en nog geen C aan kunnen wijzen op het keyboard ;)
 
Origineel geplaatst door trigg
Ik denk echter dat er op dit forum ook wel mensen zijn die voor duizenden euro's aan gear hebben en nog geen C aan kunnen wijzen op het keyboard ;)

Ach, als het maar dik klinkt wat ze maken, is dat ook geen ramp :D


chimp-painting.jpg

^^ wordt ook gewoon verkocht!
 
Your GAS Diagnosis
Your Score:4 points

A mild case. Better lower that credit limit before you get yourself in trouble.
 
Your GAS Diagnosis
Your Score:2 points
No substantial GAS detected. You've either quit playing, recently gotten married, had kids, or are currently on tour.

Uitleg= volledig identiek als die van NapoleOn.
 
Sorry, geen tijd om de enquete in te vullen, ik moet nodig m'n Ebay veilingen tracken!
 
Een mild geval van 4. Vooral de vraag of ik me weleens heb afgevraagd waarom ik dat stuk apparaat nou ooit verkocht heb... Makkelijk: NIKS VERKOPEN! :D




hebben hebben hebben hebben hebben hebben hebben hebben hebben hebben...
 
Origineel geplaatst door Ro9
8 : huis-arrest :D

Alleen nog shoppen op zaterdag tussen 10.00 en 18.00:D

Was jij niet diegene die had bedacht dat je nu beter op randapparatuur kon overschakelen omdat je die makkelijker onder je jas langs je vrouw naar binnen zou kunnen smokkelen?
 
Origineel geplaatst door Napole0n
Was jij niet diegene die had bedacht dat je nu beter op randapparatuur kon overschakelen omdat je die makkelijker onder je jas langs je vrouw naar binnen zou kunnen smokkelen?

Nee, dat kan hij niet geweest zijn. Ro heeft z'n vrouw 1 jaar geleden geruild voor een Korg MS-10.

Ik scoorde overigens maar een matige 5 punten. Dat kan hoger :{
 
Score 5: A mild case. Better lower that credit limit before you get yourself in trouble.

Valt mee toch? :)
 
Score 2: Maar die vragenlijst klopt niet.
 
Score 4

Maar als iemand me op de man af zou vragen wat voor score ik mezelf zou geven tussen de 1 en 10, dan zou ik mezelf minsten een 6 geven en als ik eerlijk zou antwoorden een 7. Ook weer geen 8..dat is te veel denk ik.
 
:D Och ja..
 

Attachments

  • test.jpg
    test.jpg
    21,7 KB · Bekeken: 86
Back
Top