Midi aansluiting

DJ Stimpy

Stamgast
Lid sinds
4 november 2002
Berichten
147
Locatie
Turnhout (Belgiƫ)
Hallo

Ik heb een probleemje met mijn midi aansluiting.

Ik wil een midi keyboard en een rm1x sequencen in cubase. Maar er schijnt iets mis te gaan met de aansluiting.
Ik wil dus (die lullige) sounds van de rm1x spelen op mijn midi keyboard, en dan opnemen in Cubase.
Ik gebruik voorlopig nog een simpele geluidskaart, dus ik heb en midikabel gekocht met een in-en uitgang die ik in mijn geluidskaart steek. De midi in gaat naar de midi out van het keyboard en de midi out gaat naar de midi in van de rm1x.
Maar dan hoor ik niet de sounds van de rm1x, maar wel de sounds van op de geluidskaart. En dan komt daar nog bij: ik heb mijn pc speakers aan mijn geluidskaart zitten en via een andere uitgang van de geluidskaart ga ik via een amp naar mijn mixer. Maar daar hoor ik die sounds niet! Hoe kan dit?

Na wat experimenteren heb ik bijna een oplossing gevonden. BIJNA.
Ik verbind de midi out van het keyboard met de midi in van de rm1x. En de midi out van de rm1x met de midi in van de geluidskaart. Dan hoor ik door mijn speakers (via mixer en amp) wel de geluiden van de rm1x, maar tegelijkertijd hoor ik door mijn pc speakers de sounds van op de geluidskaart!

Nu is mijn vraag: wat doe ik nu precies verkeerd? Is het een instelling in cubase, of van de geluidskaart? Of zijn de aansluitingen niet zoals het hoort?

Alle hulp is welkom. Alvast bedankt
 
Ik heb er ook weinig verstand van maar ik weet dat je in cubase ergens(ik heb het nou niet geinstallerd staan anders wist ik het precies) je MIDI DEVICE kan kiezen. De device moet dan natuurlijk de EXTERNAL MIDI INPUT zijn, en dan lukt het wel.
Dan kun je ook keyboard midi out>compy midi in en compy midi out> RMiX midi in doen.


Succes en ik hoor graag of het gelukt is
 
Re: Midi aansluiting

Origineel geplaatst door DJ Stimpy
. De midi in gaat naar de midi out van het keyboard en de midi out gaat naar de midi in van de rm1x.
Maar dan hoor ik niet de sounds van de rm1x,


je moet in cubase dan wel even een track aanmaken de goede midiout secteren en het goede midikanaal kiezen waarop de rm1x mididata ontvangt.
 
:okdan: Ik heb het gevonden. :okdan:

Wel dankzij de hulp natuurlijk. Zo ben ik op de goede plaatsen beginnen zoeken.

Nu kan ik weer even verder. Hartelijk bedankt
 
Back
Top