Minimoog met Kenton 2000 probleem...

vinnie

Stamgast
Lid sinds
27 april 2005
Berichten
143
Ik heb een minimoog met Kenton pro 2000 te leen, en hoop dat iemand ervaring heeft met het volgende probleem:

Bij het triggeren via de Kenton krijg ik zachte maar hoorbare tikken aan het begin van de sound uit de minimoog.
Ook als ik alle Oscilatoren uit zet.
Dus even voor de duidelijkheid, het gaat niet om willekeurige tikjes maar als ik b.v. een baslijn via midi af speel krijg ik dus kleine tikjes op de maat van de ingespeelde basslijn.
Speel ik dezelfde basslijn direct op de minimoog , krijg ik die tikken er niet bij.
Nou heb ik niet veel ervaring met het aansturen via CV/Gate, dus mijn vraag is:

kent iemand dit probleem of is dit gewoon een bij-product van het triggeren via CV/Gate?

Alvast bedankt voor jullie wijsheid en hulp! :halleluja
 
Ik heb (helaas) geen Minimoog, maar ik stuur wel diverse andere synths aan via CV/Gate. En het probleem dat jij beschrijft ken ik eerlijk gezegd niet, dus normaal is het volgens mij niet :)

Je hebt met de Kenton keuze uit verschillende vormen van triggering (Voltages/S-trigger/Pull up etc). Staat deze wel goed ingesteld voor je Minimoog?
 
Boemtsjak is weer eens sneller dan zijn schaduw....:D
 
Ik zal nog even aangeven hoe ik de kenton heb aangesloten en de instellingen:
CvA Gate Select staat op S-Trig en is dus aangesloten op de S-trigger input van de minimoog.
CvA CV/HZ Select staat op Volt/oct scaling en die gaat dus naar de Oscillator input van de minimoog.
CvB CV/HZ Select staat ook op Volt/oct scaling en die gaat naar de Filter Control input van de minimoog.

Is dit de juiste manier, of kan dit beter?


Thanks!
 
Ik zit op mijn werk en kan het thuis even niet checken, maar het klinkt in principe goed. Probeer eens de CV van de filteringang eruit te halen om te kijken of het probleem er dan ook is.
 
Kun je een mp3-tje maken? De Kenton staat volgens mij goed ingesteld op de wijze zoals je beschrijft. Ook ik herken het probleem niet (en werk ook met twee van die Kentons).
 
Sorry voor de wat late reactie...

Ik heb het even uitvoerig getest:

De tikken zijn er ook als ik alleen de s-trig gebruik.
Alleen word het volgens mij erger als de filter en Osc pluggen erin zitten.
Maar dat lijkt me logsich omdat de filter de tik dan gaat accentueren.
Heb even geprobeerd om de Decay en Attack van de VCA te veranderen en als ik die niet op nul zet maar iets meer open draai word het tikken iets minder maar het verschil met rechtstreeks spelen blijft.

Ik zal zo even een mp3tje maken, alvast bedankt voor alle hulp!
 
Hierbij de mp3, eerst live en daarna via de kenton.

Luister en huiver! :confused:
 

Attachments

  • moogkenton.mp3
    220,4 KB · Bekeken: 51
Volgens mij zit de tik niet voor de sound, maar erna?

:confused: Dit heb ik zelf nog nooit gehad. Zou niet weten hoe dat kan. Sorry.
 
Ja dat is mijn conclusie nu ook: bij het triggeren via de kenton geeft de release dus een tik.
Bedankt voor je hulp

Misschien nog iemand anders bekend met dit probleem?

Het ligt dus i.i.g. aan het feit dat hij getriggert word via CV/Gate.
Kan het aan de minimoog zelf liggen, dat hij b.v. bij het s-trigger gedeelte een verkeerde spanning krijgt of iets dergelijks?
Of b.v. aan de s-trigger kabel zelf, dat die niet goed gesoldeerd is?
Misschien weten de technici hier een antwoord op?
 
Back
Top