Machinedrum dump........

Origineel geplaatst door resonance
waar ik wel eens benieuwd naar ben: als je samples in de UW gooit, bijv. vette 909 samples .. klinkt dat dan duidelijk dikker dan de MD kicks zelf? hoe goed klinken de samples eenmaal ingeladen in de UW ?

ja , ze klinken dik.

moet wel zorgen dat ze er goed ingaan..
 
Ik heb zelf 2 machinedrums en een Machinedrum UW gehad. Allemaal weer verkocht inmiddels.

De bediening, sequencer etc is echt geweldig...kan er niets anders van maken.
Kwa sound kun je er ook echt hele coole dingen uit halen maar als main drumbak vind ik de MD kwa sound toch wat tekort komen. De filters vind ik niet mooi bijvoorbeeld. De truukjes als parameter lock en de LFO's zijn wel weer erg goed.

Toen ik mijn UW kocht was de achterliggende gedachte om daar dan maar samples in te laden van de sound die ik miste. Maar ik vond ten eerste de 2MB echt veel te beperkt en het is via midi echt niet te doen om elke keer samplesets te laden. Heb dat nooit met die turbo midi interface getest maar ik verwacht daar niet echt meer van.

Wat ik van de UW wel echt heel erg stoer vond waren de RAM machines....echt heel vet voor live of tijdens jamsessies. Die functionaliteit is nu vervangen door Ableton....misschien sonisch niet in the same league maar ja...ik heb voor een andere oplossing gekozen.

Mocht er een MD-UW v2 komen met een bak sampleram en betere soundengine ga ik die in ieder geval op zeker checken.
 
ik ben blij met mijn MD maar wel in combie met andere drumbakkies.
 
hmm dat ramgebeuren heb ik nog niet eens geprobeerd...

Volgens mij staat ie gewoon zo veel te koop omdat ie voor velen niet als allroundbak kan dienen. Daarom heb ik em eerst ook verkocht (hoe stom kan ik zijn). De oplossing (MC-909) was om op de schroothoop te gooien, wat een intertoysapparaat. }:|

Ben blij dat ik em weer in een iets andere vorm weer terug heb.
 
Wie ontrafelt voor mij het mysterie van de gedumpte machinedrums..........

Ikke misschien ?

Dat ding heeft gewoon een typische sound.
Alles wat eruit komt is MD.
Het zou misschien ook niet klinken als iets anders.
Nee je hoort het meteen.

Alles heeft natuurlijk een eigen sound maar de MD wel extreem.
Het klinkt als geen 1 andere drumdoos. (ook niet microtonic)

Toen ik m in de winkel hoorde dacht ik vette kick die neem ik.
Maar na een tijdje denk je wel van ''wel allemaal erg van hetzelfde''.

Waarom mensen hem dan kopen ?
Goede features ziet er goed uit, klinkt ok, weinig hardware alternatieven.
 
Als iemand die uitgekeken is op zijn MD wil verkopen, ik heb er nog best EUR500,- voor over, mag je nog blij zijn , want het is echt een rotding waar alleen maar herrie uitkomt. Ik ben te goed voor deze wereld, ik weet het...
 
Origineel geplaatst door Negative Plus
Ikke misschien ?

Dat ding heeft gewoon een typische sound.
Alles wat eruit komt is MD.
Het zou misschien ook niet klinken als iets anders.
Nee je hoort het meteen.

Alles heeft natuurlijk een eigen sound maar de MD wel extreem.
Het klinkt als geen 1 andere drumdoos. (ook niet microtonic)

Toen ik m in de winkel hoorde dacht ik vette kick die neem ik.
Maar na een tijdje denk je wel van ''wel allemaal erg van hetzelfde''.

Waarom mensen hem dan kopen ?
Goede features ziet er goed uit, klinkt ok, weinig hardware alternatieven.

weleens een rackattack gehoord ? tis gewoon types va drums .. niks meer !
 
gebrukersgemak zal er wel inzitten , maar de sound mag je wel wat opvette met (bv analoge )effecten
lijkt me verder best een tof apperaat
:)
 
Origineel geplaatst door Negative Plus
Dat ding heeft gewoon een typische sound.
Alles wat eruit komt is MD.

Maar goed, hij heeft 6 outs... Als je dr een fijne mixer achter hangt en alle kanalen individueel aanpakt met EQ en eventueel wat leuke outboard op de inserts / auxen?
Hoe 'plat digitaal' MD klinkt ie dan nog? Je kunt een statische platte kick natuurlijk ook wat laten leven door één van de parameters minimaal te moduleren met een LFO.

't is dat ze zoveel geld kosten anders was het me het experiment wel waard

-C-
 
het blijft tweake n tweaken tweaken met de md tot je je sound hebt
het kan soms erg slopend zijn
hoewel ik ook moet bekennen hoe langer je m hebt des te beter je erin wordt om er mooie (nieuwere)dingen uit te halen

vooral veel met de effecten spelen en samen met de control al kom je wel ver
maar een vette 808 of 909 kick zul je er niet uit halen daar heeft ie een te eigen geluid voor.

bedoel hiermee dat een 808/909 klinkt als een 808/909 wat iedereen vet vind
hoewel andere de 808/909 achterhaald vinden.

hetzelfde geld voor de machinedrum.
het beestje is gewoon eigenaardig

maar samen met een 808 of andere drummachines wordt het uber geil!!!


:yamaha: :yamaha: :yamaha:
 
Origineel geplaatst door C738
Maar goed, hij heeft 6 outs... Als je dr een fijne mixer achter hangt en alle kanalen individueel aanpakt met EQ en eventueel wat leuke outboard op de inserts / auxen?
Hoe 'plat digitaal' MD klinkt ie dan nog? Je kunt een statische platte kick natuurlijk ook wat laten leven door één van de parameters minimaal te moduleren met een LFO.

't is dat ze zoveel geld kosten anders was het me het experiment wel waard

-C-

Hoe plat klinkt een software drummachine nog na dezelfde behandeling? 8)
 
Origineel geplaatst door Acidfever
Hoe plat klinkt een software drummachine nog na dezelfde behandeling? 8)

Hey wel ontopic blijven he?! ;)

-C-
 
Origineel geplaatst door rvooh
@divi

nice stukjes, maar tnadeel hoor je er goed in: geklik net voor een kick :bekdicht:

Daar werd ik dus ook gek van....leuk en aardig dat je veel locks enzo kan maken, maar ze klikten zich een ons...

Heb hem weggedaan en een spectralis ervoor terug gehaald:)

grtzzRb
 
ik ben allesinds heel blij met m'n "dump" md. De sequencing is echt een gemak, voor mij de ideale drumsequencer. De bd heeft bij mij geen last van geklik en klinkt gewoon goed,net zoals de meeste sounds die ik eruit krijg. Snares en claps krijg ik ook niet hard door de main outs, maar een groot nadeel vindt ik dit niet. Ik gebruik hem veel om te jammen, samen met m'n xoxbox, dit werk echt lekker.:luv:
 
Staan er weer een paar te koop de laatste tijd....... izie nie meer hip of zo?
Die van mij blijft nog steeds.... ik vind haar steeds lekkerder worden.... :luv:
 
staan er misschien 5 tekoop van de duizenden verkocht :stupid
Zo gaat dit toch altijd met gear, kom op man...
 
Ach je hebt van die periodes... een paar maand terug stonden er om de haverklap TB's te koop.

Zodra ze onder de 600 duiken ga ik een MD kopen

-C-
 
Back
Top