Korg DSS1

Zou 'm best wel weer willen hebben. Bakbeest maar het grootste deel van de bovenkant is leeg. Kan je mooi je 303/606/electribes/evolver/effectpedalen op kwijt. Maar eerst een grotere ruimte ....
 
Origineel geplaatst door vinnieq
Zou 'm best wel weer willen hebben. Bakbeest maar het grootste deel van de bovenkant is leeg. Kan je mooi je 303/606/electribes/evolver/effectpedalen op kwijt. Maar eerst een grotere ruimte ....

Inderdaad :eureka: Ik gebruik mijn DSS-1 nu ook deels als "bijzettafel" :D

Erg handig hoor!
 

Attachments

  • 1396 2_2[1].jpg
    1396 2_2[1].jpg
    90,5 KB · Bekeken: 67
Origineel geplaatst door Hooihuis
Inderdaad :eureka: Ik gebruik mijn DSS-1 nu ook deels als "bijzettafel" :D

Erg handig hoor!

zolang t maar geen koffietafel wordt kom k zo ophalen met mn "vrienden "vant dss1 bevrijdingsfront...!!!
die prijzen schommelen wel erg zeg soms 110.- eu zie ik
en tydje gelden ,..wask met pal in discuss die betaalde er 350.- voor maar is wel een erg teverden dss ab-user
 
Origineel geplaatst door KiaM
Oew wah mooi, waar issie te koop voor 188 euro?

by onze belgishe zuiderbuur
vcs 3 voor spotprijs van 600
mooie bak ...ipv bv een polys ..mooi hoor
 
Origineel geplaatst door VlEen
Nee, juist niet...ik had idd gehoopt dat jij deze advertentie ook las, omdat je er 1 zocht. Je hebt nog 4 uur!

hy staat er nu weer [aleen nu kopen voor 188...] twyfel mmm
wel met case veilig hier ronde de 80 eu xtra zegtie nog 250.-
kanet
wel dikke
idd die unision mode
wave moduleren met elkaar
de tunen
rest vant pad anloog ...dual fx processor achteraan ...en een erg mooi koffie tafeltje gelijk
[istie water / koffie ... dicht hooihuis]

k vraag me af deze grote bak ook goed fungeert as master keys ,..qa toetsen en
[tsja geen pitch/mod wheels ] toch jammer !

moet ik toch de hoogte in straks

:halleluja
schitterend toch -
een microwave ernaast ...voort poly wave werk ...
wilde byna rene zn dw kopen ....deze ligt ietsje hoger byna n de same price range

meer synth /sampler
:okdan:
 

Attachments

  • dss1.jpg
    dss1.jpg
    13,4 KB · Bekeken: 68
Je kunt hem natuurlijk als masterkeyboard gebruiken, maar van mijn exemplaar vind ik het klavier niet lekker aanvoelen in ieder geval. Toetsen maken ook veel herrie; leuk als je met de koptelefoon op bezig bent en je vriendin zit op de bank te lezen. Succes verzekerd :D

Je hebt ook geen gewone pitchbend- en modulatiewielen zoals je waarschijnlijk al gezien hebt, alleen een joystick.

Verder denk ik dat je mazzel hebt als je hem goedkoper vindt dan 200 euro, maar wie weet :)
 
Origineel geplaatst door Hooihuis
Je kunt hem natuurlijk als masterkeyboard gebruiken, maar van mijn exemplaar vind ik het klavier niet lekker aanvoelen in ieder geval. Toetsen maken ook veel herrie; leuk als je met de koptelefoon op bezig bent en je vriendin zit op de bank te lezen. Succes verzekerd :D

Je hebt ook geen gewone pitchbend- en modulatiewielen zoals je waarschijnlijk al gezien hebt, alleen een joystick.

Verder denk ik dat je mazzel hebt als je hem goedkoper vindt dan 200 euro, maar wie weet :)

ik denk dat ik qa masterkeys voor een dk700 eerst ga ...ok masterkeys ...en dk 600 inside [check] veel leuke masterkeys functie las k net
start stop external midi app. x4 ...en meer parameters ....
wat je normaal metje muis doet [tsja ik ben pc sequencer nog steeds]
[moet ook maars afgelopen zijn :D ]

dss1 ask centen over heb gewoon kopen ..is een heftige machine waar ik denk ik veel plezier aan ga beleven ,..
zat eg zelfs beetje te twijfelen over de dw8000...toch minder dan dss1
dss1 [ahaaaaaaa ] .....deze is ietsje meer cash veel meer machine ...!!!

haha


juni jarig yeah gaat llukken


:halleluja
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door R-ond
zat eg zelfs beetje te twijfelen over de dw8000...deze is ietsje meer cash veel machine ...:halleluja

DW8000 heb ik ook gehad, fijne synth ook! Maar duurder dan een DSS-1? Eerder het omgekeerde. Mijn DW heb ik juist verkocht toen ik de DSS-1 had; deze laatste kan namelijk hetzelfde en meer zeg maar....

Mijn opvatting over gemiddelde prijs van beide bakken op dit moment:

DW8000 = 175 euro
DSS-1 = 225-250 euro

Let er op dat je bij de DSS-1 wel een handleiding krijgt (of download deze van het net), want die ga je nodig hebben.....bedieningsstructuur is naadje. Tenminste, zeker als je zelf gaat samplen dan. De synthesizerfuncties zijn wel overzichtelijk.
 
Origineel geplaatst door Hooihuis
DW8000 heb ik ook gehad, fijne synth ook! Maar duurder dan een DSS-1? Eerder het omgekeerde. Mijn DW heb ik juist verkocht toen ik de DSS-1 had; deze laatste kan namelijk hetzelfde en meer zeg maar....

Mijn opvatting over gemiddelde prijs van beide bakken op dit moment:

DW8000 = 175 euro
DSS-1 = 225-250 euro

Let er op dat je bij de DSS-1 wel een handleiding krijgt (of download deze van het net), want die ga je nodig hebben.....bedieningsstructuur is naadje. Tenminste, zeker als je zelf gaat samplen dan. De synthesizerfuncties zijn wel overzichtelijk.

mee eens je prijsen 250 max met wel alles erby [zoals t hoort ]
goede floppydrive & liefst set disks ...erby ! + boek [ en ]
want ik neem dat je geen dd ,m... maar hd disks moet gebruiken [ of andersom?]

ik las ergens wat over dat programma wat je makkelijk samples inlaat laden ...via een programma = beter ! kiam ofs o opperde dat ergens .
ik heb iig die belg een mooi bod gedaan - zelfd ast zou kosten om te "shippen "vanuit duitsland ..tsja beter een belg danmaar

:D
 
Origineel geplaatst door Hooihuis
DW8000 heb ik ook gehad, fijne synth ook! Maar duurder dan een DSS-1? Eerder het omgekeerde. Mijn DW heb ik juist verkocht toen ik de DSS-1 had; deze laatste kan namelijk hetzelfde en meer zeg maar....

Mijn opvatting over gemiddelde prijs van beide bakken op dit moment:

DW8000 = 175 euro
DSS-1 = 225-250 euro

Let er op dat je bij de DSS-1 wel een handleiding krijgt (of download deze van het net), want die ga je nodig hebben.....bedieningsstructuur is naadje. Tenminste, zeker als je zelf gaat samplen dan. De synthesizerfuncties zijn wel overzichtelijk.

Ik heb zelf geen DSS, maar nu wel een DW8000

Als je een DW uitzet, dan blijven de instellingen bewaard. Met een DSS lijkt me van niet.
Ik heb aan 16 golfvormen voldoende.
Lijkt me lastig steeds maar weer floppies laden enzo en het geheugen lijkt me nou ook niet zo groot om daar veel klanken in te stoppen.

De DW was keyboard van het jaar 1985:halleluja
 
Origineel geplaatst door Catalunya
Ik heb zelf geen DSS, maar nu wel een DW8000

Als je een DW uitzet, dan blijven de instellingen bewaard. Met een DSS lijkt me van niet.
Ik heb aan 16 golfvormen voldoende.
Lijkt me lastig steeds maar weer floppies laden enzo en het geheugen lijkt me nou ook niet zo groot om daar veel klanken in te stoppen.

De DW was keyboard van het jaar 1985:halleluja

ik denk let well denk t eigenlijk niet want de dw8000 is een synth van waar de osc waves en wave vast zitten in rom
zook denk ik by de dss1 ....en er is ruimt 256 kb geloofik heel weinig om te samplen

en daar gaat t om ,..dat je bv een string patch ...of idd een tb 303 note sampled en die verder bewerkt door de dss1 /dw achtige synthstructuur ...en fx


heeft de dss1 dezelfde filtres / fx / lfo,s / env achter in t pad as de dw8000 ...
meer een vraag voor hooihuis
 
Back
Top