Korg DSS1

Origineel geplaatst door R-ond
DUS je hebt m gekocht ...en voor 250.- mooie prijs dikke bak ,...
dss ruled best wel voor zn value...


Jups idd, ik had niet echt iets analoog meer, en deze voldoet een heel stuk in de richting. Ben nog niet aan de gang geweest met samplen, maar daar ga ik me binnenkort mee bezig houden.
Met samplevision lijkt het me geen probleem en kan je ook nog eens redelijk hoogwaardige samples naar de DSS1 uploaden:)


Sorry voor de late reactie R-ond had je berichtje niet gezien :(
 
Origineel geplaatst door KiaM
Hoe is de staat? Hij zag er namelijk wel erg mooi uit nog :)

Dat hangt van de postbode af, hij is nog niet hier:)
 
Waarom zouden ze dat ding zo groot hebben gemaakt? Zoveel onderdelen zitten er nou ook weer niet in de gemiddelde sampler. Is dat om te imponeren on stage of zo?
 
Origineel geplaatst door VlEen
Lol, heb je wel eens een Trident gezien?

Hey die kende ik nog niet!!

Heb wel een Elka Synthex van binnen bekeken. Een flatgebouw van printplaten

Maarre die DSS is toch van later? In de prophet 2002 zitten niet zoveel prints
 
Origineel geplaatst door VlEen
Lol, heb je wel eens een Trident gezien?

De DSS is niet klein maar hij staat bij mij op dezelfde plek als de korg x5. Ik heb er een schap boven waar andere apparatuur opstaat en dat schap hangt over de DSS1 heen. Ik merk niet eens dat er een groter apparaat staat op die manier.
Alleen wel dat er een "voller"apparaat staat :)
 
Origineel geplaatst door Catalunya
Waarom zouden ze dat ding zo groot hebben gemaakt? Zoveel onderdelen zitten er nou ook weer niet in de gemiddelde sampler. Is dat om te imponeren on stage of zo?

Heeft er denk ik ook mee te maken dat hij, behalve dan de oscillators en de delay, volledig analoog is en dat voor 8 stemmen. Ik denk dat er toch wel het nodige aan onderdelen inzit.

Eigenlijk een vraag voor Boemtsjak dit, want die heeft er al de nodige geopereerd :)
 
Origineel geplaatst door Catalunya
Waarom zouden ze dat ding zo groot hebben gemaakt? Zoveel onderdelen zitten er nou ook weer niet in de gemiddelde sampler. Is dat om te imponeren on stage of zo?


In een gemiddelde sampler zitten geen analoge componenten in deze wel...;-)
 
Origineel geplaatst door Hooihuis
Heeft er denk ik ook mee te maken dat hij, behalve dan de oscillators en de delay, volledig analoog is en dat voor 8 stemmen. Ik denk dat er toch wel het nodige aan onderdelen inzit.

Eigenlijk een vraag voor Boemtsjak dit, want die heeft er al de nodige geopereerd :)


idd bedenk een s950 / of andere 12 bit track synth - en dan een idd 8 stemmige anloge structuur synth ...filter/vca boards en nog 2x fx module erin

ooh wel t rack vd 12 bitter wegdenken ....
dan hebbie de dss1
:D

dan is 250zelfs ietje meer geen geld voor zon dubbele machine
 
Origineel geplaatst door VlEen
Floppies ruilen?
Volgens mij staan ze bijna allemaal hier:

http://glenstegner.com/dss1/


Ah je hebt gekeken op de link die ik al eerder plaatste in dit draadje?
:D


Ik heb hier een pc met 98 staan en heb al die floppie's op mijn harde schijf staan. Verder kan je er ook over een truk lezen zodat je standaard floppies kan gebruiken, om die dsk-disk's geluidssets op te slaan.

Zijn veel filetjes, maar wel een antal dubbel.
Met dat copyqm kun je standaard flops schrijven, works like a charm. (je hebt nl oorspronkelijk wel een speciaal "soort" sflops nodig voor de DSS1 dat staat ook precies omschreven op zijn site)
Maar je hebt alleen een 98/95 pc nodig. Die pik je voor 20 euro op op mp :)

Copyqm

copyqm.gif


Je kan ook Samplevision bij hem downloaden daar kun je samples mee heen en weer sturen tussen je 98/95pc en de DSS1.
Dan hoef je niet op het menutje van de DSS1 te werken als je sampled.

svision.gif
 
Laatst gewijzigd:
deze staat nog zeer hoog opmn verlanglijst ..
val me reuaze mee de prijzen 141 / 110 eu
wel duitsland maar tegen de 50 eu staatie aan je voordeur ...hihi
arme mauilman
zo kreeg ik ook ooit mn ax80 uit berlijn voor 40 extra best netjes gebracht in mega flight case


dssi rockt best wel ...denkik

altyd plaats voor
 
Back
Top