Korg DSS1

Ik heb deze gekocht voor 250. Het is een zeer vet apparaat. Kan geluiden voorbrengen waar je het koud van krijgt.
Een wolf in schaapskleren en ook al is hij groot, het ding staat niet in de weg.
Ik zag laatst iemand die dacht dat ie 200 cm, bij 80 cm was. Maar hij is 117bij43cm.


Kijk ff hier
http://glenstegner.com/dss1/

Veel info@! :)

Ow ja, en hij sampled, maar daar zou ik hem niet voor kopen. Puur het analoge geluid van het ding, daar gaat het om.

Hij ziet er ook goed uit trouwens en alles zit er bij, flightcase en de gebruiksaanwijzingen. Zo te zien is het scherm ook goed. Het enige probleem kan de floppydrive zijn.
Een aanrader deze bak.

Hier een klein voorbeeldje van wat ie kan. Het geluid is nooit statisch en altijd in beweging:)
Een patch die een afgeleide is van een patch die ik van het net heb en moest doorgaan voor een CS80 sound.
 
DSS-1 blijft een bijzondere bak, ondergewaardeerd ook. Maar dat is niet erg.

Zie ook deze draad :)
 
Origineel geplaatst door KiaM

Ow ja, en hij sampled, maar daar zou ik hem niet voor kopen. Puur het analoge geluid van het ding, daar gaat het om.
Een patch die een afgeleide is van een patch die ik van het net heb en moest doorgaan voor een CS80 sound.

Ik vind de sample funktie juist dope... gooi er een tb303 sample in, x 8 (unison) trillende ramen ;-)
 
Klopt je hebt gelijk, ik sprak voor mijn beurt 8)
Ik zal ook eerlijk zeggen waardoor dat komt; ik heb het nog niet uitgeprobeerd,.. :stupid
Ik geef ut eerlijk toe. En dat terwijl ik notabene een 98pc aan de DSS1 heb hangen met een sample editor die communiseerd met de DSS1 :)
 
Origineel geplaatst door KiaM
Ik heb deze gekocht voor 250. Het is een zeer vet apparaat. Kan geluiden voorbrengen waar je het koud van krijgt.
Een wolf in schaapskleren en ook al is hij groot, het ding staat niet in de weg.
Ik zag laatst iemand die dacht dat ie 200 cm, bij 80 cm was. Maar hij is 117bij43cm.


@ HIHIHI IK OVERDRIJF GRAAG....
GOEDE SITE IDD,....
Kijk ff hier
http://glenstegner.com/dss1/


Hier een klein voorbeeldje van wat ie kan. Het geluid is nooit statisch en altijd in beweging:)
Een patch die een afgeleide is van een patch die ik van het net heb en moest doorgaan voor een CS80 sound.

DUS je hebt m gekocht ...en voor 250.- mooie prijs dikke bak ,...
dss ruled best wel voor zn value...
 
Nee, juist niet...ik had idd gehoopt dat jij deze advertentie ook las, omdat je er 1 zocht. Je hebt nog 4 uur!

Origineel geplaatst door R-ond
DUS je hebt m gekocht ...en voor 250.- mooie prijs dikke bak ,...
dss ruled best wel voor zn value...
 
De diskdrive werkt niet van het ding!! Dus zou even goed nadenken voordat je hem koopt.

Toen ik op "nu kopen" klikte om te kijken, kreeg ik een melding dat alleen de topicstarter hem mocht kopen

De DSS is op dit forum wel voor minder weggegaan, dus zo goedkoop is ie niet en er komen nog transportkosten bij

Die DSM heeft toch geen filter? Daar draait het toch om bij die DSS?

Die DSS heeft wel een mooi filter!! Alleen inderdaad die floppies laden
 
Origineel geplaatst door KiaM
En dat terwijl ik notabene een 98pc aan de DSS1 heb hangen met een sample editor die communiseerd met de DSS1 :)

Ik heb hier ook nog een labtop liggen met Windows 98, weet jij hoe ik midi uit een ouwe laptop krijg?

Thanx :engel:
 
Origineel geplaatst door Catalunya
De diskdrive werkt niet van het ding!! Dus zou even goed nadenken voordat je hem koopt.

Toen ik op "nu kopen" klikte om te kijken, kreeg ik een melding dat alleen de topicstarter hem mocht kopen

De DSS is op dit forum wel voor minder weggegaan, dus zo goedkoop is ie niet en er komen nog transportkosten bij

Die DSM heeft toch geen filter? Daar draait het toch om bij die DSS?

Die DSS heeft wel een mooi filter!! Alleen inderdaad die floppies laden

Verhips, je hebt gelijk...:stupid heb hem ff een mailtje gestuurd dat ik hem wel wil dan voor 125 euro, omdat de diskdrive stuk is :)
 
Origineel geplaatst door pal
Ik heb hier ook nog een labtop liggen met Windows 98, weet jij hoe ik midi uit een ouwe laptop krijg?

Thanx :engel:

Dan heb je een printerpoort/midikabel nodig..kosten 5 euro of zo..misschien heeft een forumlid er nog wel een liggen.
 
Origineel geplaatst door pal
Ik heb hier ook nog een labtop liggen met Windows 98, weet jij hoe ik midi uit een ouwe laptop krijg?

Thanx :engel:

Pfoe, wellicht via USB? Maar of dat dan werkt weer werkt met Samplevision(het programaatje wat werkt met de DSS1
Je moet een game/midi port out/in hebben.
Het Roland MPU401 systeem?

Is daar niets voor te vinden?
 
Origineel geplaatst door VlEen
Dan heb je een printerpoort/midikabel nodig..kosten 5 euro of zo..misschien heeft een forumlid er nog wel een liggen.

gewoon doen wat deze man zecht
ik draai al jaren op een ,..uhh ff kijken zo terug ...


...


midi adapter van gravis was 15.- gld ofso ,.op joystick poort / midi in / out / thru ,......met lampie
 
Origineel geplaatst door R-ond
gewoon doen wat deze man zecht
ik draai al jaren op een ,..uhh ff kijken zo terug ...


...


midi adapter van gravis was 15.- gld ofso ,.op joystick poort / midi in / out / thru ,......met lampie

Jups op de joystick poort(ook wel gamepoort genaamd), van jawel je soundcard. Zit er op een labtop een joystickpoort?
Joystick poort is wat anders dan je printerpoort,... (correct me if Iam wrong : )
Als je googled op labtop and midi dan zie je wel direct wat midi usb adapters voor op je labtop... :okdan:
 
Laatst gewijzigd:
Als je googled op labtop and midi dan zie je wel direct wat midi usb adapters voor op je labtop...

Het lijkt me handiger om te google'n op laptop en midi.

Overigens wat je zelf hierboven al zei dat klopt. Die DSS1-software doet het alleen op een MPU401-compatible midi interface, dus eentje met een echte UART erin. Hij werkt niet via de midi-drivers van Windows en USB-midi interfaces ziet hij dus niet.
 
Ik heb hem dus toch maar gekocht, floppy doet het wel, maar af en toe niet, zal wel aan de schijfjes liggen:)
Deze draad kan dus eventueel op :slotje:
 
Hee Martin,

Ik dacht dat jij ging inkrimpen? 8o) Komt er gelijk weer zo'n bakbeest bij.....
 
Origineel geplaatst door VlEen
Ik heb hem dus toch maar gekocht, floppy doet het wel, maar af en toe niet, zal wel aan de schijfjes liggen:)
Deze draad kan dus eventueel op :slotje:

Hoe is de staat? Hij zag er namelijk wel erg mooi uit nog :)
 
Back
Top