Favoriete synth uit je setup

SH-101

Maar allemaal goeie tweede en enigszins op volgorde:

CR-78
TR-808
TB-303
TR-606
SVC-350
Juno-60
Jupiter 8
TR-909
Waldorf Microwave
MC-505
Micro Modular
Spektralis
 
Mijn hardware synths zijn allemaal nogal complementair, dus moeilijk om er een favoriet uit te kiezen:
Bass Station II
Boomstar SEM
Kawai K1
Microwave XT
Shruthi SVF
Evolver
AN200

Nu vind ik de synths met de meeste knoppen wel het leukst. En vervelend dat je de AN200 niet volledig zonder software kan programmeren - al zit dat vooral in m'n hoofd, want ik programmeer de Shruthi/K1/Evolver ook maar zelden zonder software... :o:
 
m'n helemaal volgepropte jv-2080 met een 30 jaar ouwe studiologic (rugbrekende) 88 keys fatar als controller :-)
ding speelt goddelijk met die versie 1 fatar
Soms samen met een JH-32 als background


near future: eurorack, ben 100% newbie en aan het inlezen.
 
Sub37? Die zet je net hier te koop nooit aangeweest past niet in mn workflow?

OB6 straks ook in te koop?
 
Sub37? Die zet je net hier te koop nooit aangeweest past niet in mn workflow? OB6 straks ook in te koop?

Kan toch... Het zijn misschien zijn enige twee synths.
 
Ik ben heel tevreden met mijn huidige synth trio: Nord Lead 4 als masterkeyboard voor mijn plugins en voor de tintelfrisse heldere Zweedse poolcirkel sound, de Virus TI2 desktop als werkpaard en voor de typische Virus bliepjes en pads die ik zo lekker vind en de System-1 als krachtige moderne lead synth en als controller en emulatie voor oude klassieke Roland monosynths. De rest doe ik met plugins.
 
Na jarenlang van alles en nog wat uitgeprobeerd te hebben kom ik uit op de volgende 'fabulous four'... Een Motif ES7 voor de standaard b&b geluiden en de fijne sequencer/meersporen recorder (in die modus ook een mooi masterkeyboard naar de rest). Dan de SY77 voor mooie bassen, pads, EP's en andere sounds met die fijne FM bite, en een SY85 voor heerlijke sample based 'vintage' sounds (alledrie de Yammies hebben een puik spelend toetsenbord imho de betere die er gebouwd zijn). Voor wat analoge diepgang en heel veel edit pret een dsi P08... icing on the cake : )
 
De Jupiter-80.
Goedklinkend, veelzijdig en vooral een heerlijk toetsenbord.

De FA-06 wordt het meest gebruikt.
Hoewel dit absoluut niet de best klinkende synth in min studio is, heeft hij wel een heel breed klankenpalet en kan ik er met de sequencer en sampler als 'schetsboek', al mijn muzikale ideeën in kwijt.

De System-1m.
Ontzettend veelzijdig en een zeer goede klank.
Dit gecombineerd met een goede interface maakt dat je hier zo een paar uur op zit te pielen zonder je een moment te vervelen. Ik kan niet wachten om hem te combineren met de System-500.
 
Ik vind het ook een lijstje om over te discussieren :)

De Odyssey staat boven de CAT.
Why?

En nog eentje die me opvalt:
De Pro One staat op 2 en laat de Odyssey ver achter zich.
Wat is/zijn daar jouw argument(en) voor?

Ik ben benieuwd!

Ik ga mijn mening herzien over mijn vorige lijstje, laatste tijd wat meer tijd aan de Octave CAT besteed, maar dat is toch wel een beestachtig goed apparaat zeg. je kan er echt heel veel kanten mee op. Zelfs met een niet werkende LFO / S&H (in mijn geval) kan er al verschrikkelijk veel mee, binnenkort even laten fixen en dan is het gewoon een alles kunner. Ik had er duidelijk te weinig aandacht aan besteed. :W
De kwaliteit van de draaiknoppen en schakelaars vind ik wat minder er van, maar goed, er valt mee te werken, in ieder geval nodigen alle verschillende routingsmogelijkheden wel heel erg uit tot het maken van sounds, meer dan van de meeste andere analoge synths die ik heb.

Mijn lijstje is nu :

1: Octave Cat (was 8 ) :D
2: SH5 (Van de troon gestoten, maar staat er zeer dicht achter)
3: Oscar (ultiem voor warme effect geluiden)
4: Jupiter 8 (nieuwe binnenkomer, niet bijzonder spannend eigenlijk, maar wel lekker bread & butter sounds)
5: Pro One (was 2, maar blijft gewoon een dikke veelzijdige bak)
6: Kawai 100F (gave routings (lfo/env's), maar verder ietwat beperkt)
7: Odyssey (toch iets omhoog geklommen, ik gebruik hem redelijk veel eigenlijk, maar voor relatief simpele sounds)
8: MS20m (heel gaaf bakkie nog steeds, maar heeft wat boven zich te dulden)
 
Laatst gewijzigd:
Haha, die CAT, te dik gewoon..ongelofelijk. :halleluja

Ik wil nu alleen nog een SH101 en een D50 er bij, dan ben ik er wel geloof ik qua synths.. :D

Oja, de Minitaur staat voorlopig maar ff op de 9e plaats, prima ding overigens, doet wat het doen moet, maar verder weinig spannends, maar bas heb je altijd nodig en dat kan die. :okdan:
 
Een top 10 dan maar omdat het een moeilijke keuze is ...

1. Roland JD800 & 990
2. Korg Mono/Poly
3. Roland V-synth XT
4. Studiologic Sledge :D
5. OB12
6. Moog Voyager
7. Dreadbox Erebus & Hades
8. Prodyssey
9. JP-8080
10. Roland JP-08
 
Roland Aira System 1 !

Blijft me verbazen welke klanken ik er allemaal uithaal.
Enkel de Minilogue zie ik als een toekomstige concurrent,
maar die moet ik eerst nog eens degelijk gaan testen.

Ik kan natuurlijk enkel vergelijken met; JP-08, Volca bass-synth-sample, MS200B, Gaia, Blofeld, CS1x, Microkorg XL.
 
Geen orgineel antwoord, maar toch hands down de juno6, qua sound, bespeelbaarheid en inzetbaarheid..
 
Op dit moment m'n Roland JX-10. Heb geen PG800 helaas, maar met de ipg800 kom ik er ook!

2. Roland Juno106 en/of JU-06
3. Korg Radias
 
Back
Top